سفته الکترونیکی شد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، وزیر امور مالی و دارایی از فراهم شدن امکان خرید سفته به صورت اینترنتی و غیرحضوری از فردا و به صورت 24 ساعته اطلاع داد.

سفته الکترونیکی شد

به گزارش ایسنا، سامانه های کاربردی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز با حضور وزیر اقتصاد در محل این وزارتخانه به بهره برداری رسید که این سامانه ها در بخش های معاونت خزانه داری، معاونت اقتصادی و بعلاوه مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه تهیه و به کارگیری خواهد شد.

یکی از این سامانه ها، سامانه مدیریت بدهی ها و اوراق بازار پول و سرمایه است که در راستای قانون برطرف موانع فراوری و ظرفیت انتشار اوراق اقتصادی اسلامی و اسناد تسویه خزانه در قوانین بودجه سنواتی طراحی شده است.

هدف این سامانه شناسایی ثبت، پایش، گزارشگری بدهی ها و تسهیل تأمین اقتصادی دولت و تسویه و تهاتر بدهی و مدیریت اوراق اقتصادی است.

بر اساس آمار ها تا تاریخ 16 بهمن ماه امسال بالغ بر 1448 سند به مبلغ 27 هزار و 948 میلیارد ریال اوراق و اسناد اقتصادی تسویه شده است.

در این جلسه تاکید شد تمام دستگاه های کشور به سامانه مرکز مدیریت بدهی های عمومی و روابط اقتصادی دولت، دسترسی دارند تا بتوانند از این طریق اقدام نمایند و دومین سامانه شروع آزمایشی سامانه سفته و برات الکترونیکی است که یکی از اهداف آن دسترسی آسان مردم و کسب و کار ها به سفته و برات بوده تا بتوانند خدمات غیر حضوری دریافت نمایند.

احسان خاندوزی در این مراسم با بیان اینکه امروز همزمان با سایر اقدامات وزارت اقتصاد از چهار سامانه تازه این وزارتخانه در حوزه های مختلف رونمایی شد که این سامانه ها با هدف کاربری با دستگاه های استانی و ملی طراحی و عملیاتی شده اند.

وی اضافه نمود: یکی از این سامانه ها در حوزه خزانه داری کشور و سامانه های دیگر در حوزه رصد بدهی های دولت و اوراق دولتی بوده و به دولت این جازه را می دهد که صفر تا صد بدهی های دولت و اوراق دولتی را رصد و پیگیری کند. بعلاوه این سامانه ها موضوع ارائه تسهیلات به بخش اشتغال را رصد می نمایند و به دولت این امکان را می دهند که نظارت دقیقی دراین حوزه ها داشته باشند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه به وسیله این سامانه های تازه نظارت بر خط و آنلاین را برای دستگاه های مختلف ایجاد نموده ایم ادامه داد: با رونمایی های امروز از سامانه های تازه خبر خوش ما این است که مردم از فردا می توانند به صورت اینترنتی و غیرحضوری و به صورت 24 ساعته نسبت به خرید سفته اقدام نمایند.

خاندوزی درباره خرید غیرحضوری سفته و برات اظهار کرد: کاربران عمومی از هر کجایی که هستند و از منزل و محل کار خود بدون مراجعه به شعب یا واحد های فروش سفته، امکان خرید سفته را خواهند داشت. بعلاوه امکان صدور هر پنج مرحله پس از فروش سفته هم بدون حضور به شعب بانکی به صورت الکترونیکی انجام می گردد یعنی افراد می توانند به صورت 24 ساعته و آنلاین ظهرنویسی سفته را هم انجام دهند.

وزیر اقتصاد با بیان این که در حال حاضر سه بانک دولتی خصوصی و قرض الحسنه این خدمات اینترنتی را ارائه می دهند گفت: بانک ملی، بانک قرض الحسنه رسالت و بانک آینده از فردا به صورت برخط و 24 ساعته سفته صادر می نمایند. با صدور سفته الکترونیکی امکان جعل اسناد به صفر می رسد که این باعث گره گشایی بخشی از مسایل اقتصادی خواهد شد.

منبع: فرارو

به "سفته الکترونیکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفته الکترونیکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید