سفیر ایران در ونزوئلا: اعزام نفتکش ثابت کرد تحریم های آمریکا قابل به چالش کشیدن است

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، سفیر ایران در ونزوئلا گفت که اعزام نفتکش ثابت کرد تحریم های آمریکایی قابل به چالش کشیدن است.

سفیر ایران در ونزوئلا: اعزام نفتکش ثابت کرد تحریم های آمریکا قابل به چالش کشیدن است

به گزارش حوزه سیاست خارجی وبلاگ تکنولوپ، حجت اله سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا در برنامه صبح گفت وگو با اشاره پیروز بودن اعزام کشتی های نفتکش ایرانی به ونزوئلا و اسکورت آنها در آبهای این کشور درباره آخرین شرایط میدانی اعزام این نفتکش ها گفت: هم اکنون نفتکش اول و دوم وارد آبهای ونزوئلا شده است و کشتی اول در بندر مشغول تخلیه است. همچنین نفتکش دوم هم در شروع مقدمات تخلیه بار خود است. نفتکش دیگری هم وارد آبهای قانونی کشور ونزوئلا شده که از سوی نیروهای نظامی ونزوئلا در حال اسکورت است.

وی اضافه کرد: نفتکش های چهارم و پنجم در حال حرکت به سمت بندری در ونزوئلا هستند و طی چند روز آینده این نفتکش ها هم پهلو خواهند گرفت. پیش بینی می گردد طی دو سه روز آینده این نفتکش ها هم خواهند رسید.

سفیر ایران در ونزوئلا همچنین درباره نوع بار این نفتکش ها گفت: بار بخش اعظم این نفتکش ها بنزین است البته مقداری مواد اضافه کردنی هم همراه این بنزین ها بارگیری شده است.

سلطانی درباه بی اثر شدن تهدیدهای آمریکایی در خصوص اعزام این نفتکش ها این گونه واکنش نشان داد: بر اساس اصول روابط بین الملل حق مسلم کشورها و اراده ملت ها در مقاومت و احقاق حقوق شان درباره این اعزام مورد نظر قرار گرفته است.

وی گفت: ما با یک عضو سرکش و یاغی به اسم آمریکا روبرو هستیم که در دهه های گذشته معاهده های بین الملل را نقض نموده است؛ اما آمریکا مجبور شد به کنوانسیون های دریایی تمکین کند که براساس دریانوردی در آبهای آزاد است.

سلطانی گفت: این موضوع الزاما بین ایران و ونزوئلا نیست و آمریکا در یک طرف قرار داشته و سازمان ملل و معاهده های بین المللی در طرف دیگر هستند. این پیروزی جامعه بین الملل است که اهمیت بسیاری در موضوع رسیدن نفتکش به همراه داشت. یکی از اثرات اعزام کشتی ها این است که تحریم شکنی است. اعزام نفتکش ثابت کرد که تحریم های آمریکایی قابل به چالش کشیدن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفیر ایران در ونزوئلا: اعزام نفتکش ثابت کرد تحریم های آمریکا قابل به چالش کشیدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در ونزوئلا: اعزام نفتکش ثابت کرد تحریم های آمریکا قابل به چالش کشیدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید