جایگاه گیمینگ در برابر جایگاه اداری؛ تفاوت در چیست؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، آیا گیمرها همواره باید به جای جایگاه اداری از جایگاه گیمینگ استفاده نمایند؟ آیا یک جایگاه اداری از نظر راحتی حرف بیشتری برای گفتن دارد؟ در ادامه به تفاوت های این دو نوع جایگاه می پردازیم.

جایگاه گیمینگ در برابر جایگاه اداری؛ تفاوت در چیست؟

جایگاه گیمینگ چیست؟

جایگاه های گیمینگ معمولا از رنگ های پر زرق و برق و طراحی های جسورانه بهره می برند. این نوع جایگاه ها دارای پشتی بلند هستند و بخش فوقانی آن ها به خوبی از گردن و شانه ها پشتیبانی می نماید. بعلاوه بسیاری از آن ها از بالشتک های قابل تنظیم و تعویض برای کمر و گردن استفاده می نمایند.

پشتی این نوع جایگاه ها قابل تنظیم است و گاهی اوقات می توانید آن را در حالت 180 درجه قرار دهید که بتوانید به راحتی بر روی جایگاه بخوابید. در زمینه جایگاه گیمینگ تنوع زیادی دیده می گردد و مثلا بعضی از آن ها از نوار های RGB، اسپیکر و حتی موتورهای ویبره برای ارائه تجربه گیمینگ مجذوب کننده تر بهره می برند.

قیمت

بعضی افراد فکر می نمایند که جایگاه های گیمینگ بسیار گران تر از جایگاه های اداری هستند اما واقعیت این است که برای خرید نمونه های مناسب هر دو مدل جایگاه معمولا باید بین 100 تا 300 دلار بپردازید. گاهی اوقات جایگاه های گیمینگ که هم قیمت جایگاه های اداری هستند، ارزش خرید بیشتری را ارائه می دهند.

لازم به ذکر است جایگاه های اداری در کل ظاهر رسمی تری دارند ولی جایگاه های گیمینگ طراحی بازیگوشانه تری دارند و به همین دلیل محبوب گیمرها هستند. طبیعتا در محیط اداری کمتر کسی از جایگاه های گیمینگ استفاده می نماید و به همین دلیل در این شرایط چاره ای جز استفاده از جایگاه اداری ندارید.

راحتی طولانی مدت

زمانی که می خواهید جایگاه جدیدی بخرید، همیشه باید مدلی مبتنی بر طراحی ارگونومیک را بخرید. به لطف این نوع طراحی، هنگام نشستن طولانی مدت بر روی جایگاه با کمردرد و در کل بدن درد روبرو نمی شوید. هم جایگاه های گیمینگ و هم جایگاه های اداری می توانند ارگونومیک باشند اما برای یک گیمر راحتی جایگاه اهمیت بسیار زیادی دارد ولی از طرف دیگر جایگاه های موجود در کتابخانه لزوما چندان راحت نیستند.

پشتی جایگاه های گیمینگ طوری طراحی شده اند که گردن خود را به راحتی روی بالشتک قرار گرفته در بخش فوقانی قرار دهید و بعلاوه باید به انحنای سمت راست و چپ آن هم اشاره کنیم که برای شانه ها مثمر ثمر واقع می گردد. البته بعضی از جایگاه های اداری در این زمینه مشابه جایگاه های گیمینگ هستند تا از نظر گردن با مسئله ای روبرو نشوید.

ظاهر

برای بعضی افراد ظاهر و مجذوب کنندهیت جایگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر برای محیط کاری رسمی خود می خواهید یک جایگاه بخرید، احتمالا باید از بین مدل های مدرن و رسمی دست به انتخاب بزنید. در زمینه جایگاه های اداری هم تنوع زیادی دیده می گردد که در کل طراحی محافظه کارانه تری نسبت به جایگاه های گیمینگ دارند. رنگ های این نوع جایگاه ها معمولا محدود به رنگ هایی مانند مشکی، قهوه ای و خاکستری است.

اما جایگاه گیمینگ معمولا به شکل جایگاه اتومبیل های مسابقه ای است. از نظر رنگ ها و طرح ها هم بسیار پر زرق و برق هستند و در این زمینه حق انتخاب زیادی دارد. طبیعتا هیچ گیمر یا استریمری دوست ندارد از جایگاه اداری که طرح خسته نماینده ای دارد استفاده کند.

منبع: How to Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "جایگاه گیمینگ در برابر جایگاه اداری؛ تفاوت در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه گیمینگ در برابر جایگاه اداری؛ تفاوت در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید