عکس ، این تمساح رکورددار گینس است!

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، بزرگترین تمساح شناخته شده، تمساح 6.17 متری (20-ft 2.91 in) آب شور (Crocodylus porosus) بود.

عکس ، این تمساح رکورددار گینس است!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تکنولوپ، بزرگترین تمساح شناخته شده، تمساح 6.17 متری (20-ft 2.91 in) آب شور (Crocodylus porosus) بود که در 3 سپتامبر 2011 در بوناوان، در استان آگوسان دل سور، میندانائو، فیلیپین گرفته شد

این تمساح لولونگ نام داشت و در محوطه ای سفارشی در پارک بوناوان و مرکز تحقیقاتی فیلیپین نگهداری می شد. لولونگ در یک پل با وزن کامیون وزن شد و تقریباً 1075 کیلوگرم (2370 پوند) بود. لولونگ در 10 فوریه 2013 درگذشت.

دستگیری تمساح پس از دو سال کوشش برای حذف حیوانی که عامل مرگ دختری جوان در مرداب آگوسان در اوایل مارس 2009 بود و پس از ناپدید شدن یک ماهیگیر در نزدیکی روستای بوناوان انجام شد.

تِمساح ها خزندگانی بزرگ و دارای چهار دست و پا می باشند که در آب به راحتی شنا نموده و نیمه آبزی هستند. این جانوران همواره در آب نمی مانند و تخم گذاری نیز در خشکی انجام می گردد. این جانوران دارای فک و دندان های بسیار نیرومند بوده. این خزنده در منطقه ها مختلفی چون آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می نماید. تمساح ها در رودخانه ها و دریاچه ها و سرزمین های مرطوب و در آب های شیرین و گاهی در آب لب شور یا آب شور زندگی می نمایند.

تمساح ها به علت خونسرد بودن و متابولیسم پایین بدن می توانند مدت زیادی را بدون غذا تحمل نمایند. تمساح های کوچک معمولاً از حشرات و ماهی های کوچک تغذیه می نمایند و به مرور از موجودات بزرگ تر مانند انواع ماهی ها، خزندگان و پستانداران و گاهی از بی مهرگانی مانند صدف ها و سخت پوستان یا تمساح های کوچک تر تغذیه می نمایند. تمساح ها شکار خود را به صورت یکجا بلعیده و همراه با غذا نیز مقداری سنگ جهت یاری به له شدن غذا می بلعند. این رفتار به حفظ تعادل تمساح ها نیز یاری می نماید.

منبع: گینس ورلدرکوردز

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، این تمساح رکورددار گینس است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این تمساح رکورددار گینس است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید