مسیر رفت فاز2 آزادراه تهران، شمال، شنبه زیر بار ترافیک می رود

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، سعید شهسواری امروز در جمع خبرنگاران درباره آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: باند اول فاز رفت آزادراه تهران - شمال، از شنبه زیر بار ترافیکی می رود؛ این آزادراه می توانست زودتر هم بهره برداری گردد اما مدیرعامل بنیاد تاکید داشت وقتی زیر بارترافیک رود که کل عملیات اجرایی انجام گردد و اکنون با انجام شدن اقدامات ایمنی، این بهره برداری صورت می گیرد.

مسیر رفت فاز2 آزادراه تهران، شمال، شنبه زیر بار ترافیک می رود

وی درباره سرعت مجاز در این مسیر اعلام کرد: طراحی مسیر برای سرعت 100 کیلومتر اجرا شده است و توانایی این اندازه سرعت وجود دارد؛ اما در حال حاضر با هماهنگی پلیس راه درنواحی روباز سرعت مجاز 80 کیلومتر و در تونل ها 70 کیلومتر مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال با بیان اینکه ساخت منطقه دو این آزادراه را طوری طراحی کردیم که امکان تردد برعکس هم در آن وجود دارد، شرح داد: منطقه دو در حال حاضر به صورت جنوب به شمال است؛ اما طراحی آن طوری اجرا شده که با نصف علائم و جت فن ها به صورت دوطرفه، در ایام پیک و در صورت اعلام پلیس راهور می توان محور را به صورت برعکس و از شمال به جنوب مورد بهره برداری قرار داد.

شهسواری درباره مبلغ عوارض آزادراه تهران - شمال نیز اعلام کرد: درحال حاضر نرخ عوارض منطقه یک 38 هزار تومان و تونل البرز 50 هزار تومان است و نرخ عوارض منطقه دو هم در همین حدود است؛ البته بعد از افتتاح منطقه دو و یکپارچه شدن مسیر، تمامی مبلغ عوارض باید در ابتدای محل عوارضی گرفته گردد. بر اساس قرارداد مشارکت قرار بوده 40 درصد هزینه ها از محل عوارض بازگردانده گردد اما تا الان نرخ عوارض جوابگوی هزینه ها نبوده و پوشش هزینه های نگهداری را هم نمی دهد؛ البته درنهایت تمامی این هزینه ها برای ایمنی مردم گرفته می گردد.

وی با بیان اینکه در این مدت مهم ترین مشکل جاده چالوس ریزش ترانشه و بهمن بوده است، اظهار کرد: در آزادراه تهران - شمال تمام نقاطی که احتمال ریزش بهمن بود، شناسایی شد، کل نقاط مسیر ایمن سازی شده و در منقطه دو خبری از سقوط نخواهیم داشت. ایمنی این آزادراه هم درحدی است که از زمان بهره برداری از منطقه یک تا کنون یک تصادف منجر به فوت ثبت نشده است.

منبع: گردشبان

به "مسیر رفت فاز2 آزادراه تهران، شمال، شنبه زیر بار ترافیک می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیر رفت فاز2 آزادراه تهران، شمال، شنبه زیر بار ترافیک می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید