مشهد وارد سومین پاییز خشک شده است

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: سال جاری وارد سومین پاییز خشک این کلانشهر شده ایم و برداشت بیش از ظرفیت از منابع زیرزمینی شرایط خشکسالی را حادتر نموده است.

مشهد وارد سومین پاییز خشک شده است

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری های مشترک فرهنگی بین شرکت آب و فاضلاب مشهد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و رونمایی از سه جلد کتاب در حوزه مدیریت مصرف آب گفت:برای گذر از شرایط تنش آبی در کنار اجرای کار های سازه ای و اجرای طرح های تامین آب باید مدیریت مصرف نیز با جدیت پیگیری گردد و در این خصوص دانش آموزان از مهمترین اقشار در نهادینه سازی مدیریت مصرف هستند.

او اضافه نمود: آموزش و پرورش از مهمترین نهاد ها در راستای نهادینه سازی مدیریت مصرف در بین دانش آموزان است از این رو امروز تفاهمنامه همکاری منعقد و اقدامات آموزشی و فراوری محتوای آموزشی در حوزه مدیریت مصرف در مقطع ابتدایی با همکاری آبفا مشهد و آموزش و پرورش استان عملیاتی می گردد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: علاوه بر مباحث آموزشی، مسابقات مرتبط و اقدامات مشترک نیز طرحی شده است بعلاوه نتیجه اقدامات اجرا شده در قالب نظام پایش و ارزشیابی انجام و از برنامه های تشویقی و انگیزشی نیز برای مشارکت بیشتر دانش آموزان استفاده می گردد و کارگروهی از نمایندگان دو نهاد تشکیل و فعالیت ها به صورت مستمر رصد می گردد.

اسماعیلیان بیان نمود: بعلاوه شرکت آبفای مشهد سامانه آموزش تعاملی مصرف بهینه آب را در بستر وب طراحی نموده و در این سامانه، فراوری محتوای مدیریت مصرف برای دانش آموزان و معلمان بارگذاری شده است.

او توضیح داد: این سامانه به صورت کلاس به کلاس در مدارس مشهد معرفی خواهد شد تا دانش آموزان و معلمان از محتوای آموزشی داخل سامانه استفاده نمایند و همه قسمت های سامانه قابل پایش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تأکید کرد: با مشارکت معلمان در موضوع مدیریت مصرف، اثربخشی اقدامات بیشتر خواهد بود لذا از ظرفیت آن ها به عنوان مروجان مصرف آب باید استفاده کرد.

اسماعیلیان اظهار کرد: مشهد به مدت سه سال به عنوان شهر حساس به آب انتخاب شده و باید روی قشر دانش آموز برای فرهنگ سازی سرمایه گذاری گردد.

او اضافه نمود: اهمیت آب برای همه قابل درک است و در راستای نهادینه کردن مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف همکاری های مشترک باید افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: مردم باید مدیریت مصرف را جدی بگیرند تا درگیر جیره بندی آب نشویم.

وبلاگ تکنولوپ خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشهد وارد سومین پاییز خشک شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد وارد سومین پاییز خشک شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید