موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازنگری آئین نامه ها و قوانین و اصلاح دستورالعمل تاسیس چاپخانه ها

به گزارش وبلاگ تکنولوپ ، دیدار نوروزی هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران و جمعی از فعالان صنعت چاپ با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته (سه شنبه 9 فروردین) برگزار و فعالان صنف با طرح نظرات و دیدگاه های خود خواستار پیگیری و حل مسائل این صنعت شدند.

موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازنگری آئین نامه ها و قوانین و اصلاح دستورالعمل تاسیس چاپخانه ها

در این دیدار، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران به همراه میریونس جعفری، نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران، سید عطا حسینی، عضو هیات مدیره، سعید علیان مشاور عالی اتحادیه، رضا منصوری مشاورعالی اتحادیه در بخش آموزش، حمیدرضا طاهری آشتیانی عضو اتاق فکر اتحادیه و حسین احمدی عضو اتاق فکر و کمیسیون فنی اتحادیه چاپخانه داران تهران حضور داشتند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران درباره این دیدار به خبرنگار ایبنا، با اشاره به همراهی و مساعدت وزیر ارشاد در این دیدار یک ساعته و توجه به سخنان صنف گفت: ما در این دیدار به نمایندگی از فعالان صنعت چاپ مطرح کردیم که توجه به توسعه صادرات کالاهای چاپی علاوه بر اینکه از خروج ارز جلوگیری می کند، نقش مهمی در ارزآوری برای کشور همچنین توسعه تولید ملی به همراه دارد.

وی ادامه داد: همچنین بنده در سخنانی خواستار رفع موانع موجود بر سر راه توسعه صنعت چاپ و بسته بندی برای توسعه اقتصاد مولد شدم به برخی از آئین نامه ها و دستورالعمل های قدیمی در این صنعت اشاره کردم و خواستار بازنگری و اصلاح این قوانین شدم، زیرا بخش زیرادی از آن ها با شرایط امروز صنعت چاپ همخوانی ندارد.

ابوالحسنی همچنین به بخش دیگر صحبت های خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در ادامه به توانمندی های صنعت چاپ کشور برای حضور در بازار محصولات چاپی کشورهای منطقه اشاره کردم و خواستار بهره مندی صنعت چاپ از مشوق های صادراتی برای رقابت محصولات ایرانی با محصولات مشابه خارجی شدم.

وی تاکید کرد: همچنین خواستار واگذاری صدور مجوزهای صادراتی به اتحادیه شدم و گفتم که بخش صادرات را به اتحادیه واگذار کنید، در این زمینه اتحادیه متعهد می شود که مسئولیت کالای چاپی را از مرحله چاپ تا مرحله ارسال به گمرک بپذیرد.

ابوالحسنی در ادامه صحبت های خود به صحبت های سایر اعضای هیات مدیره نیز اشاره کرد و گفت: میریونس جعفری، نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران نیز به بحث رقابت ناعادلانه میان چاپخانه های دولتی با چاپخانه های بخش خصوصی پرداخت و گفت که استفاده آن ها از امکانات دولتی موجب می شود قیمت خدمات آن ها بسیار متفاوت با خدمات چاپخانه های بخش خصوصی شود.

وی با اشاره به صحبت های سید عطا حسینی، عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران نیز مطرح کرد: وی در این دیدار خواستار اصلاح فرایند صادرات محصولات چاپی و کوتاه شدن زمان اعطای مجوزهای صادراتی شد و گفت که زمان صدور مجوز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه ای طولانی است که گاهی اوقات موجب از دست رفتن فرصت صادراتی برای چاپخانه دار می شود و انگیزه او را برای فعالیت صادراتی به کلی از بین می برد.

ابوالحسنی با اشاره به دیگر مباحثی که در این دیدار طرح شد، گفت: نبود مرکز مشاوره تخصصی برای ارائه اطلاعات به روز و دقیق به سرمایه گذاران و فعالان حوزه چاپ، اصلاح دستورالعمل تاسیس چاپخانه ها و توجه به مباحث آموزشی در اتحادیه از دیگر مواردی بود که در این دیدار به آن اشاره شد.

به گفته وی، در پایان این دیدار نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توسعه صادرات غیرنفتی در پی توسعه صنعت چاپ و بسته بندی تاکید کرد و گفت که بازنگری آئین نامه ها، قوانین و دستورالعمل ها به عنوان یک ضرورت از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهد شد.

ابوالحسنی با بیان اینکه وزیر همچنین به در دستور کار قرار گرفتن راه اندازی مرکز مشاوره توسعه و سرمایه گذاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و گفت: وزیر در این دیدار مطرح کرد که بعد صنعتی چاپ بسیار پررنگ است و از این رو چاپ نیازمند نگاه صنعت محور است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهره مند شدن صنعت چاپ از تمام امکانات و امتیازاتی که وزارت صمت به صنایع دیگر اختصاص می دهد، آماده همکاری و رایزنی با نهادها و سازمان ها است.

وی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصلاح دستورالعمل تاسیس چاپخانه ها نیز موافقت کرد، توضیح داد: وزیر در این زمینه گفت که برای این منظور، لازم است نشست های کارشناسی میان مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان اتحادیه چاپخانه داران تهران برگزار شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازنگری آئین نامه ها و قوانین و اصلاح دستورالعمل تاسیس چاپخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازنگری آئین نامه ها و قوانین و اصلاح دستورالعمل تاسیس چاپخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید