هراس کنگره آمریکا از نقش هوش مصنوعی در جنگ هسته ای

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، ایسنا نوشت: کنگره آمریکا درباره استفاده از هوش مصنوعی در زرادخانه های هسته ای آمریکا هشدار داده و نگران این است که این سامانه به صورت اتوماتیک اقدام به شلیک کلاهک هسته ای کند.

هراس کنگره آمریکا از نقش هوش مصنوعی در جنگ هسته ای

گروهی متشکل از سه نماینده دموکرات و یک نماینده جمهوری خواه آمریکایی لایحه ای را معرفی کردند که می خواهد استفاده از هوش مصنوعی را در شرایطی که ممکن است اقدام به شلیک تسلیحات هسته ای کند، ممنوع کند. اگر این لایحه اجرا گردد، سیاست فعلی پنتاگون را مدون خواهد نمود که می گوید همیشه باید یک انسان در حلقه تصمیم گیری برای پرتاب حضور داشته باشد.

کن باک، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان به فاکس نیوز گفت: می خواهیم مطمئن شویم که اگر روزی احتیاج به استفاده از سلاح هسته ای باشد، یک انسان در روند پرتاب آن دخیل است. در این فیلم های علمی-تخیلی می بینیم که دنیا از کنترل خارج شده و هوش مصنوعی چیره می گردد، ما می خواهیم در این فرایندها انسان تصمیم گیرنده باشد.

شاید در گذشته شروع جنگ هسته ای به علت هوش مصنوعی را خیلی جدی نمی گرفتیم، اما امروز بسیاری از دانشمندان باور دارند که این خطر دیگر دور از فکر نیست. یک نظرسنجی تازه نشان می دهد که 36 درصد از محققان حوزه هوش مصنوعی باور دارند که این فناوری می تواند یک فاجعه در سطح هسته ای ایجاد کند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "هراس کنگره آمریکا از نقش هوش مصنوعی در جنگ هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هراس کنگره آمریکا از نقش هوش مصنوعی در جنگ هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید