هشدار ، بازگشت کرونا در کمین شهرهای سفید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: شرایط سفید به عنوان محو بیماری کرونا نیست، در چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز 16 ساعته و بیمارستانهای شهرستان هستیم و ادامه این فرایند مناطق سفید را به شرایط قبل برمی گرداند.

هشدار ، بازگشت کرونا در کمین شهرهای سفید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ آنلاین به نقل از ایرنا، بهنام رضا مخصوصی پنجشنبه 15 خرداد اظهار کرد: بعد از اعلام شرایط سفید در اسدآباد به عنوان اولین شهر استان همدان، این باور اشتباه در نظر مردم جا گرفت که بیماری کرونا محو شده است و این نگرانی ما را در خصوص برگشت پیک بیماری کرونا افزایش داده است.

  • کارگران بیکار شده در روزهای کرونایی باید به کار برگردند

وی اضافه نمود: حساسیت مردم با اعلام شرایط سفید کرونا در شهرستان کاهش یافته و امروز شاهد رعایت 30 درصدی فاصله گذاری هستیم و مردم تمایلی برای رعایت موازین بهداشتی و شستشوی مرتب دست ها ندارند و با بی تفاوتی در حال برگزاری آیین های جشن و عزا هستند.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد حداقل فاصله گذاری در اجتماع را 2 متر گفت و گفت: مردم در صورت ضرورت اگر مجبور به حضور در اجتماع و مکان های مسقف هستند باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

مخصوصی گفت: اسدآباد بیش از 92 درصد بهبودی داشت و توانستیم با غربالگری و بیماریابی جهادی و تلاش مسئولان به شرایط سفید برسیم اما در چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز 16 ساعته و بیمارستان درباره کرونا هستیم و با این فرایند ممکن است که رکورد سفیدی شرایط شهرستان شکسته شده و ما به شرایط قبل برگردیم.

وی یادآوری کرد: ممکن است دوباره در صورت برگشت پیک بیماری، محدودیت هایی درباره کسب و کار و فعالیت مراکزی در جامعه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام و اجرا شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به افراد سالمند و پر خطر و دارای بیماری زمینه ای توصیه کرد: کماکان فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها و موازین بهداشتی و در خانه ماندن را اولویت زندگی خود قرار دهند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 160 هزار و 696 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 70 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 12 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهاردهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی سه هزار و 134 بیمار جدید در کشور شناسایی شد.

از بین مبتلایان جدید، 493 مورد بستری و 2 هزار و 641 از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار ، بازگشت کرونا در کمین شهرهای سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ، بازگشت کرونا در کمین شهرهای سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید