وزیر ارتباطات: اطمینان می دهیم پیغام رسان های داخلی حریم خصوصی را رعایت می نمایند
به گزارش وبلاگ تکنولوپ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حفظ امنیت و حریم خصوصی کابران شبکه های اجتماعی را خط قرمز این وزارتخانه مطرح کرد و گفت: به مردم اطمینان می دهیم که پیغام رسان بله و سایر پیغام رسان های داخلی حریم خصوصی را رعایت می نمایند.
به گزارش ایرنا، عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع وبلاگ تکنولوپ درباره حواشی پیش آمده درباره انتشار عکسی از تبادل اطلاعات بین کاربران شبکه اجتماعی بله گفت: پس از انتشار عکس مربوط به پیغام رسان بله، به سازمان فناوری اطلاعات ماموریت داده شد تا مستندات را آنالیز کند که بیانیه ای در این خصوص صادر شد.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، اضافه نمود: پیغام رسان بله و سایر پیغام رسان ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.
زارع پور با یادآوری اینکه عکس مربوط برای رسیدگی به شکایات مردمی بود، گفت: در سایر پیغام رسان های خارجی هم وقتی شکایت مردمی از محتوا انجام می گردد، گزارشات مورد آنالیز قرار می گیرد و این به هیچ وجه به هویت و حریم خصوصی افراد آسیب نمی زند.
دفاع وزیر از کیفیت شبکه اینترنت
زارع پور با دفاع از کیفیت شبکه اینترنت کشور با اشاره به گزارش هایی که درباره پایین بودن کیفیت آن ارایه شده است، گفت: این واقعا کم انصافی و بی انصافی است؛ ما دو شب قبل جلسه ای با تهیه نمایندگان این گزارش داشتیم؛ ما از هر نقد و پیشنهادی برای بهبود کیفیت شبکه استقبال می کنیم و به دوستان هم عرض کردیم که گزارش آن ها دارای اشکالاتی است البته دوستان هم اشکالات را قبول کردند و قرار شد این جلسات ادامه پیدا کند که بتوانند گزارش واقعی مبتنی بر واقعیات کشور دربیاورند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: به عنوان مثال یکی از پایه های این گزارش این است که از 100 سایت پربیننده و پرطرفدار در جهان، 30 درصد در ایران فیلتر است. اینجا پشت دوربین نمی توان گفت، اما شما می توانید به صفحه 33 همان گزارش مراجعه کنید و ببینید که این سایت ها چه سایت هایی هستند.
زارع پور اضافه نمود: شاید یک سوم این سایت ها، سایت هایی باشند که در همه جای جهان با محدودیت روبرو هستند و سایت های غیراخلاقی هستند و سایت اول تا چهارم شبکه های اجتماعی است که 15 سال است که دسترسی به آن در کشور با محدودیت روبرو است و در این دولت اتفاق نیفتاده است.
وی بیان کرد: این گزارش در عین حال بخش های قابل استفاده ای داشت و نقاط خوبی داشت و ما هم استقبال کردیم؛ بحث هایی مانند عدم توسعه مناسب در زیرساخت های ارتباطی کشور که ما آن ها را دنبال می کنیم. قرار شد دوستان این کار را ادامه دهند و همکاران ما هم مشارکت نمایند که این گزارش متقن تر گردد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود: بخش خصوصی هم می تواند گزارشات فصلی ارائه دهند ما هم داده ها را در اختیار آن ها قرار می دهیم. ما شبانه روزی کوشش می کنیم که روز به روز کیفیت شبکه را بهتر کنیم.
زارع پور در شرح اینکه ایران دومین کشور دارای اختراع است، گفت: موضوع به هیچ عنوان به این شکل نیست در همان جلسه هم دوستان مطرح کردند و خودشان هم به اشکالات اذعان داشتند، اما همانطور که گفتم این گزارش نقاط قوتی هم داشت و حتما از آن استفاده خواهیم کرد.
آخرین شرایط پنجره ملی خدمات هوشمند
وی درباره بحث پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، اظهار کرد: اگر پیگیری های اهالی رسانه نبود پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به این میزان رشد نمی کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر اتصال دستگاه ها شرایط نسبتا خوبی دارند بیش از 97 درصد به پنجره واحد دولت هوشمند متصل شده اند و کوشش می کنیم معدود دستگاه های به جای مانده هم متصل شوند که بعضا مسائل فنی دارند.
زارع پور بیان کرد: نکته مهمتری که باید از سوی روسای دستگاه ها پیگیری گردد، این است که براساس قانون سال جاری باید 100 درصد خدمات دستگاه ها که تا سال گذشته 30 درصد بود، خدماتشان را با کیفیت مناسب از این طریق ارائه دهند.
وی اعلام نمود: تا آذرماه باید همه استعلامات بین دستگاهی برخط گردد یعنی هیچ دستگاهی نباید هیچ شخصی را برای گرفتن استعلام از این وزارتخانه به آن وزارتخانه و از این اداره به آن اداره بفرستد و لازمه این کار هم این است که از همین حالا پیگیری گردد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تکلیف سوم که بسیار مهم است این است که دستگاه ها باید 20 درصد خدماتشان را به شکل هوشمند ارائه دهند و به این معناست که برای گرفتن خدمت، احتیاج به ارسال هیچ مدرک و مراجعه حضوری نباشد و هیچ کارمندی هم در دادن خدمت مداخله ای نداشته باشد و آن خدمت همان لحظه به شکل برخط را بگیرد.
زارع پور از اصحاب رسانه خواست که این سه تکلیف - به غیر اتصال - که بر عهده دستگاه ها است، را دنبال نمایند تا سال جاری را به سال شیرین برای مردم و ارائه خدمات هوشمند به آحاد جامعه تبدیل کنیم.
منبع: فرارو