چین 2 میلیارد دلار به کارزار جهانی مبارزه با کرونا یاری می نماید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، رئیس جمهور چین اظهار داشت کشور ظرف دو سال آینده دست کم 2 میلیارد دلار به منظور حمایت از کوشش های جهانی برای مهار ویروس کرونا تخصیص خواهد داد.

چین 2 میلیارد دلار به کارزار جهانی مبارزه با کرونا یاری می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تکنولوپ به نقل از آسوشیتد پرس، شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز دوشنبه در جلسه مجازی سازمان بهداشت دنیای اعلام نمود که کشورش ظرف دو سال آینده مبلغی معادل 2 میلیارد دلار آمریکا به دیگر کشورهای دنیا برای مهار ویروس کرونا و مقابله با اثرات [مالی و اجتماعی] این ویروس یاری خواهد نمود.

رئیس جمهور چین با اعلام اینکه کشورهای درحال توسعه در اولویت دریافت این یاری ها خواهند بود، در مورد کوشش های بین المللی برای فراوری واکسن کرونا نیز گفت: وقتی واکسن این بیماری فراوری گردد، در دسترس همه قرار خواهد گرفت و به یک کالای عمومی دنیای تبدیل خواهد شد. در حال حاضر بعضی شرکت های چینی در خط مقدم توسعه و آزمایش واکسن کووید-19 فعال هستند.

سازمان بهداشت دنیای در روز 11 مارس (21 اسفندماه 1398) بیماری ناشی از ویروس کرونا که کووید-19 خوانده می گردد را بیماری همه گیر دنیای اعلام نمود و از کشورهای دنیا خواست که برای مقابله با این ویروس با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در کشورهای مختلف دنیا، تا به امروز بالغ بر 4.8 میلیون نفر در اقصی نقاط دنیا به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند که حدود 318 هزار نفر از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمارهای منتشر شده در پایگاه آماری Worldometer نیز حاکی از این است که ویروس کرونا تا به امروز در بیش از 210 کشور و قلمرو مستقل شیوع پیدا نموده است.

آمریکا با بیش از 1.5 میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید-19 و حدود 91 هزار مورد مرگ ومیر، هم از لحاظ آمار مبتلایان و هم از لحاظ آمار قربانیان این بیماری رتبه اول دنیا را با اختلاف بسیار چشمگیر نسبت به سایر کشورها در اختیار دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چین 2 میلیارد دلار به کارزار جهانی مبارزه با کرونا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 2 میلیارد دلار به کارزار جهانی مبارزه با کرونا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید