کرزی: شرایط کنونی افغانستان، نتیجه سیاست تحقیر آمیز و تفرقه افکنانه آمریکا است

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: شرایط نگران کننده کنونی کشور، نتیجه سیاست و عملکرد تحقیر آمیز و تفرقه افکنانه آمریکا در برابر مردم افغانستان است.

کرزی: شرایط کنونی افغانستان، نتیجه سیاست تحقیر آمیز و تفرقه افکنانه آمریکا است

به گزارش خبرنگار ، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به برگزاری مراسم تحلیف همزمان اشرف غنی و عبدالله عبدالله به عنوان رئیس جمهور گفت: شرایط نگران کننده کنونی کشور، نتیجه سیاست و عملکرد تحقیر آمیز و تفرقه افکنانه ایالات متحده آمریکا در برابر مردم افغانستان است.

حامد کرزی در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت: در چند ماه اخیر در تمامی ملاقات هایی که با مقام های آمریکایی به ویژه زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان داشتم، نگرانی عمیق خود را از عدم صداقت و شفافیت عملکرد آمریکا در مورد چگونگی پیشبرد فرایند انتخابات و بخش هایی از فرایند صلح ابراز نموده ام.

حامد کرزی همچنین به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره مخالفت با حکومت موازی نیز واکنش تندی نشان داده و گفت: در صورتی که آمریکا حقیقتا خواستار حل بحران به وجود آمده می بود، می توانست با اقدام سازنده و به موقع پیش از برگزاری مراسم تحلیف، مانع تفرقه و بی ثباتی سیاسی ناشی از آن گردد.

کرزی افزوده است: به تکرار تاکید نموده ام که باید نتیجه انتخابات و گفتگوهای صلح منتج به تحکیم وحدت ملی و سلامت کشور شده و همچنین باعث ثبات و ایجاد یک حکومت مشروع و مقتدر ملی گردد.

رئیس جمهور سابق افغانستان افزود: شرایط کنونی ایجاب می کند که مردم افغانستان با اتحاد و هشیاری در خنثی کردن دسیسه های خارجی که سلامت، ثبات و وحدت ملی کشور را تهدید می کند، یکجا موضع گیری نموده و کشور را نجات دهند.

قابل ذکر است که اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه (19 حوت/ اسفند) در مراسم های جداگانه و همزمان به عنوان رئیس جمهور مراسم تحلیف برگزار کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرزی: شرایط کنونی افغانستان، نتیجه سیاست تحقیر آمیز و تفرقه افکنانه آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: شرایط کنونی افغانستان، نتیجه سیاست تحقیر آمیز و تفرقه افکنانه آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید