مصاحبه با پوتین بسیار مفید بود

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سفرش به مسکو فشرده بود، مصاحبه با رئیس جمهور روسیه را بسیار مفید توصیف کرد.

مصاحبه با پوتین بسیار مفید بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ تکنولوپ، محمدجواد ظریف در خاتمه سفر به مسکو درباره تبادل نظرهایش با سرگئی لاوروف، همتای روس که به درازا کشید و در شام کاری ادامه یافت و همچنین دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: یکی از مهم ترین موضوعات این سفر رایزنی درباره برجام و سیاست های آمریکا درقبال توافق هسته ای و موضع گیری بسیار مناسب روسیه در این زمینه بود.

وی یادآور شد: البته ما بحث های دوجانبه داریم. با توجه به خاتمه قرارداد ایران و روسیه، موضوع تمدید یا نوشتن قرارداد جدید طبق شرایط موجود و با نگارشی جدید مطرح است، آن هم با توجه به اینکه رابطه امروز ما با فدراسیون روسیه بسیار گسترده تر و قوی تر از رابطه ای است که 20 سال پیش داشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: به نظر ما صرف تمدید اتوماتیک آن قرارداد با واقعیت های کنونی بین المللی و با نوع روابط کنونی ما سازگار نیست. توافق کردیم کوشش کنیم تا قبل از رسیدن به آن تاریخ، قرارداد جدیدی امضا کنیم.

وزیر امور خارجه اضافه نمود: امور منطقه ای ازجمله سوریه، افغانستان و یمن موضوعاتی بسیار با اهمیت برای ما هستند و فرصت کردیم در این زمینه تبادل نظر کنیم.

وی با بیان اینکه سفر فشرده به مسکو بسیار خوب بود، درباره دیدارش با پوتین گفت: تبادل نظر با پوتین و انتقال پیغام، طولانی و بسیار مفید بود و پیگیری آن با لاوروف نیز بسیار خوب بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره نشست خبری با لاوروف و طرح سؤالی درباره اظهارات جان بولتون در کتابش درباره اینکه پوتین گفته بود روسیه به حضور ایران در سوریه احتیاج ندارد و پاسخ او و لاوروف نیز مطرح کرد: لاوروف گفت نخست، اینکه خلاف روش معقول است چنین نمایند و دوم، اینکه دروغ است. من هم گفتم حرف های بولتون را از قدیم باور نداشتم.

لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با ظریف درباره این ادعای جان بولتون گفت: گمان می کنم که بولتون هیچ مدرکی برای انتساب این سخنان به پوتین ندارد و این نوع اظهارات متعلق به رئیس جمهور روسیه نیست. مشی ما این طور نیست و خط مشی پوتین نیز انجام چنین رفتارهایی پشت سر شریکانش نیست.

4106/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "مصاحبه با پوتین بسیار مفید بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با پوتین بسیار مفید بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید