یک خانه ساده، اما زیبای ژاپنی!

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، این خانه ژاپنی با بهره گیری از توپوگرافی طبیعی منطقه، موقعیت متمایز خود را برجسته می نماید و منظره پانورامای کم نظیری را در بر می گیرد.

یک خانه ساده، اما زیبای ژاپنی!

خانه M به وسیله گروه معماری ayami takada در شیزوئوکا، ژاپن طراحی شده و به طور هماهنگ با سازه های همسایه و منظره اطراف همزیستی دارد. ویژگی منحصر به فرد این محله در نبود ساختمان های مجاور نهفته است که به بخش وسیعی از جاده ها و مزارع اطراف اجازه می دهد تا با وجود مالکیت جداگانه، احساس فضای اشغال شده را ایجاد نمایند.

این اقامتگاه با بهره گیری از توپوگرافی طبیعی منطقه، موقعیت متمایز خود را برجسته می نماید و منظره پانورامای کم نظیری را در بر می گیرد.

بر اساس ساختار موجود، تیم معماری طبقه اول را توسعه داده که متشکل از یک اتاق نشیمن بزرگ به عنوان مرزی ملایم میان فضای داخلی و خارجی است. علاوه بر این به منظور ایجاد حائل بین ساختمان اصلی، باغ و تراس، سه نوع مجزا از فضا های شفاف به صورت استراتژیک با یکدیگر ترکیب شده اند تا در نهایت یک مجموعه لایه ای حرفه ای را خلق نمایند.

به همین دلیل اتاق های نیمه شفاف طراحی شده به اهداف مختلفی اختصاص داده شده اند که تعاملی هماهنگ میان عملکرد بهینه و حس زیبایی شناختی ایجاد و به طور موثر مرز های بین منطقه ها داخلی و خارجی را محو می نمایند. به بیان دیگر با ادغام ماهرانه عناصر شفاف در بافت معماری، پروژه به خوبی به بافت اطراف خود پاسخ می دهد.

منبع: موبنا

منبع: فرارو

به "یک خانه ساده، اما زیبای ژاپنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک خانه ساده، اما زیبای ژاپنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید