ترسناک ترین پل جهان در رشته کوه های آلپ

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، در سال 2004 میلادی پلی به ارتفاع 100.5 متر و طول 171 متر با نام پل Trift (تریفت) در میان رشته کوه های آلپ و روی دریاچه تریفتسی ساخته شد تا به یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس تبدیل شود. این پل که یکی از 10 پل هیجان انگیز جهان می باشد، در کشور سوئیس، شهر Gadmen (گدمن) واقع شده است. کوهنوردان برای رسیدن به این پل، بایستی از تله کابین استفاده کنند و یک جهت تقریبا دو ساعته را طی کنند و مجددا به ایستگاه تله کابین بازگردند. پل Trift مجددا در سال 2009 میلادی مورد باز سازی قرار گرفت، اما همچنان ترس و هیجان روی این پل همراه کوهنوردان خواهد بود، چرا که این پل تنها از 3 لایه چوب (با الهام از پل های 3 طنابه نپال) ساخته شده است که به وسیله تعداد زیادی کابل فلزی از اطراف نگه داشته شده است.

ترسناک ترین پل جهان در رشته کوه های آلپ

پل تریفت کجاست؟

پل Ttift، در حقیقت یک پل معلق و مدرن محسوب می شود و راه رفتن روی آن مخصوص کوهنوردان جسور و با جرات است! به گفته کسانی که تجربه عبور از این پل را داشته اند، از آن به عنوان یک تجربه هیجان انگیز و نه چندان آسان یاد می نمایند زیرا عبور از این پل شهامت می خواهد. و معتقدند عبور از پل Trift و مشاهده زیبایی های اطراف به تحمل سختی و ترس از این پل می ارزد. مشاهده یخچال های طبیعی در حال ذوب از این ارتفاع و دنبال کردن جهت حرکت آن ها به سمت دریاچه تریفت سی، یکی از همین زیبایی ها و جاذبه های پل Ttift است. تابستان زمان مناسبی برای بازدید از پل تریفت می باشد.

سالانه حدود 20000 نفر ماجراجو از پل تریفت بازدید می نمایند.

جهت پیاده روی روی پل Trift یک جهت صخره ای و با شیب تند به صورت سربالایی است.طی کردن این جهت به وسیله چوب های طبیعت گردی ایده خوبی است. در طول جهت مراقب صخره های بدون مانع باشید. برگشت از این جهت به مراتب از موقع رفت آسان تر است.

چرا پل تریفت ترسناک است؟

به دلیل معلق بودن پل و شرایط قرار گیری آن در بین رشته کوه های آلپ، پل Trift بسیار تحت تاثیر وزش باد می باشد و در صورت وزش باد تکان های شدیدی خواهد خورد. زیبایی معماری این پل در سادگی آن است و این گونه به نظر می رسد که می تواند با یک باد سرگردان منحرف شود اما اینطور نیست. علی رغم امنیت بالای پل Trift، کوهنوردان جهت حفظ ایمنی خود هنگام عبور از پل، نیاز به دقت و توجه بسیاری دارند. در نهایت باید بدانید عبور از این پل به افرادی که ترس از ارتفاع دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. نمای پل به خودی خود برای به چالش کشیدن شجاعت فرد کافی است ، از این رو به شما هشدار می دهیم که با توجه و احتیاط بیشتر ادامه دهید.

طرفیت تله کابین ها برای انتقال کوهنوردان به بالای پل، 8 نفر می باشد و هر 12 دقیقه یکبار حرکت می نمایند. که در تعطیلات آخر هفته و در صورت مطلوب بودن هوا دچار ازدحام و شلوغی می شود. بهتر است کوهنوردان در صورت تمایل به عبور از پل Trift، با برنامه ریزی قبلی و رزرو بلیط تله کابین، اقدام به حرکت نمایند. رزرو ها به صورت کاملا آنلاین انجام پذیر هستند. در غیر این صورت، ممکن است با یک انتظار نسبتا ظولانی روبرو شوید. خرید بلیط برای بچه ها زیر 6 سال الزامی نبوده و رایگان است. پس از خرید بلیط بایستی زمان بالا رفتن و پایین آمدن خود از پل را به صورت فیکس شده مشخص نمایید. مجموع این زمان ها را بهتر است به صورت ماکزیمم 4 ساعت در نظر بگیرید و سپس 15 دقیقه مانده به زمان هایی که مشخص کرده اید بلیط خود را ارائه دهید. سرویس تله کابین ساعت 5 عصر خاموش می شود بنابراین بهتر است زمان بازگشت خود از پل را به صورت دقیق برنامه ریزی کنید.

با این حال تعدادی از کوهنوردان که از قدرت بدنی بالایی برخوردارند ترجیح می دهند جهت رسیدن به پل را پیاده طی نمایند. برخی دیگر اما معتقدند لذت تماشای منظره پل، دریاچه و یخچال ها از داخل کابین واقعا لذت بخش است و بنابراین رفتن به پل Trift به سیله این کابین ها را ترجیح می دهند.

بهترین زمان بازدید از پل تریفت چه زمانی است؟

لازم به ذکر است بهترین زمان برای بازدید از و عبور از این پل ماه های ژوئن تا اکتبر می باشد.

گردشگران و کوهنوردان ماجراجو می توانند در طول جهت خود ضمن بهره مندی از مناظر خیره نماینده کوه های آلپ، از غذاهای محلی سوئیس که در کلبه های اطراف و در بالای دریاچه Triftsea، آماده پذیرایی از آنان می باشند، لذت ببرند.

نحوه دسترسی به پل Trift از دو طریق اتومبیل (رانندگی از جهت Meiringen به Innerkirchen و سپس از گذرگاه Sustenstrasse به سمت Triftbahn و محل پارک اتومبیل خود) و ترانزیت (جهتی نسبتا ظولانی به وسیله قطار از Innertkirchen و سپس یک اتوبوس به Nessental, Triftbahn)امکان پذیر می باشد.

هتل های نزدیک به پل Trift نیز مکان مناسبی است مختص آن دسته از کوهنوردانی که قصد اقامت در آن منطقه شگفت انگیز را دارند.

از این هتل ها می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

گردشگران و کوهنوردانی که عبور از پل Trift در برنامه کوهنوردی آنان می باشد می توانند با رزرو قبلی در ادامه جهت خود و جهت اقامت به مدت چند شب در این هتل ها ساکن شوند.

- هتل ALPHAVEN Apartment A

- هتل Victoria

- هتل ALPHAVEN Apartment C

- هتل Grimsel Hospiz

- هتل Handeck

همچنین از رستوران های اطراف پل Trift می توان به رستوران های زیر اشاره کرد:

- رستوران Gasthof zur Post

- رستوران Spice Bazaar

- رستوران Victoria

- رستوران Alpenclub

- هتل رستوران Urweider

به عنوان مطلب پایانی بهتر است بدانید که سفر به سوئیس و بازدید از پل معلق Trift یک سفر پیشرفته و چالش برانگیزاست که باید بازدید نماینده از نظر جسمی و روحی شرایط مساعدی داشته باشد.برای سفر خود برنامه ریزی کنید و آگاهانه زمان بازگشت کابین خود را محاسبه نمایید.همراه کردن دوست کوهنورد خود را در این جهت فراموش نکنید!

سوئیس

منبع: الی گشت

به "ترسناک ترین پل جهان در رشته کوه های آلپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین پل جهان در رشته کوه های آلپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید