یک غذای سنتی با نمایی مدرن

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، دلمه فلفل و بادمجان یک غذای سنتی است که هواداران خودش را هم دارد ولی وقتی قرار است غذایی بپزیم که باب طبع بچه های پیتزاخور و بدغذا هم باشد، باید ابتکار عمل به خرج داد.

یک غذای سنتی با نمایی مدرن

شما می توانید با اضافه کردن پنیر پیتزای مورد علاقه بچه ها روی همان دلمه های قدیمی یک غذای سنتی را با نمای امروزی بپزید. علاوه براینکه این دلمه در مایکروفر هم قابل پخت است.

مواد لازم

4 عدد بادمجان دلمه ای

4 عدد فلفل دلمه ای رنگی

یک عدد پیاز بزرگ

300 گرم گوشت چرخ نموده

250 گرم سبزی دلمه خرد شده

یک پیمانه سرخالی لپه پخته

4 پیمانه برنج آبکش شده

2 ق س رب گوجه فرنگی

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

3 ق س روغن

7 ق س شکر

2 /1 پیمانه آبلیمو

2 /1 پیمانه آب

6 ورق پنیر پیتزای ورقه ای

یا یک فنجان پنیر پیتزای رنده شده

1. برنج را طبق روال همواره آبکش کنید، لپه ها را هم با میزانی آب خوب بپزید. سپس هر دو را در آبکش بریزید و کناری بگذارید تا حسابی آبشان گرفته گردد.

2. پیاز را خرد نموده و سرخ کنید. گوشت چرخ نموده، نمک، فلفل و زردچوبه را هم به پیاز داغ اضافه کنید و خوب تفت دهید. سبزی دلمه و رب گوجه فرنگی را افزوده و هم بزنید. در پایان برنج آبکش شده و لپه پخته را به گوشت اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت بردارید.

3. بادمجان ها را پوست کنده، داخل شکمشان را با قاشق و چاقو کمی خالی کنید تا جا برای ریختن مایه گوشت داشته باشد.

نکته: دقت کنید دیواره ها را خیلی نازک نکنید تا بعد از پر کردن مواد، دلمه پاره نگردد.

پس از آن فلفل های دلمه ای را شسته، یکی دو سانتی متر پایین تر از قسمت دم برش عرضی بزنید. سپس داخل فلفل ها را خالی نموده و کناری آماده بگذارید.

4. بادمجان های سرخ شده و فلفل های شکم خالی را در ظرفی مناسب مایکروفر که می خواهید دلمه ها را بپزید، بچینید. حالا با قاشق به آرامی مایه گوشت را داخل بادمجان ها و فلفل ها بریزید. دقت کنید مایه بیرون نریزد و درضمن دلمه ها به خوبی پر شوند. اگر خیلی فشرده مایه گوشت را بریزید در پایان دلمه ها ترک می خورند.

پس از آماده شدن همه دلمه ها به میزان یک استکان آب و کمی روغن در ظرف حاوی دلمه ها بریزید و آنها را در مایکروفر قرار دهید. برای پخت، بالاترین قدرت را انتخاب نموده، به مدت 20 دقیقه حرارت دهید.

5. طی مرحله اول پخت می توانید شربت ملسی را که می خواهید روی دلمه ها بریزید آماده کنید: شکر را در آب حل نموده، سپس آبلیمو را به آنها بیفزایید. پس از پخت دلمه ها ظرف را بیرون آورده و با قاشق غذاخوری در هر دلمه بسته به میزان اش، یکی دو قاشق شربت (ترش و شیرین) بریزید.

6. بعد از ریختن شربت روی دلمه ها و مزه دار کردن آنها پنیر پیتزای رنده شده یا ورقه ای را روی سر دلمه ها بگذارید و ظرف را دوباره در مایکروفر قرار دهید. حالا به مدت یکی دو دقیقه حرارت دهید تا پنیر پیتزای روی دلمه ها آب گردد.

یه جور دیگه

می توانید به جای بادمجان دلمه ای از بادمجان های معمولی درشت هم بهره ببرید، فقط باید آنها را طولی برش بزنید تا جایی برای ریختن مایه گوشت باز گردد.

این دلمه ها را روی گاز هم می توان پخت. فقط ظرفی که انتخاب می کنید باید پهن باشد تا دلمه ها در کنار هم قرار گیرند. این نوع دلمه را نباید روی هم گذاشت. کمی آب در ته ظرف بریزید و در آن را بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. بعد از پخت مثل روش قبل شربت را اضافه نموده، سپس پنیر پیتزا را بریزید و کمی روی حرارت بگذارید تا پنیر پیتزا آب گردد.

فوت وفن

در حین پوست گرفتن بادمجان ها می توانید آنها را به شکل راه راه درآورید. یعنی یکی در میان یک باریکه پوست روی بادمجان ها باقی بگذارید، این کار، هم در زیبایی غذایتان موثر است و هم دلمه ها بعد از ریختن مواد درونشان، ترک نمی خورند.

اگر شربت را قبل از پخت روی دلمه ها بریزید پوست فلفل ها سفت می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "یک غذای سنتی با نمایی مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک غذای سنتی با نمایی مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید