10 مرحله ساده برای داشتن پوستی درخشان به سبک کره ای ها

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، شفافیت و طراوت پوست صورت کره ای ها در دنیا مشهور است و همه دوست دارند پوستی مثل پوست صورت خانم های کره ای داشته باشند. ممکن است ژنتیک در این موضوع دخیل باشد، اما روتین پوستی مهم ترین عامل در ایجاد پوست صورت سالم و روشن است. روتین پوست کره ای می تواند منافذ را مسدود کند، لکه ها را از بین ببرد، رطوبت پوست را حفظ کند و پوستی مثل پوست نوزاد به شما بدهد.

10 مرحله ساده برای داشتن پوستی درخشان به سبک کره ای ها

ممکن است این موضوع ابتدا عجیب به نظر برسد، اما در این مطلب از وبلاگ تکنولوپ قرار است با هم روتین پوستی خانم های کره ای را یاد بگیرید تا به این هدف به ظاهر دور از دسترس برسیم.

چرا کره ای ها پوستی شفاف دارند؟

آیا تا به حال این سوال را از خودتان پرسیده اید که چرا کره ای ها پوستی شیشه ای، درخشنده، زیبا و لطیف دارند؟ ما هم همین سوال را داشتیم و برای رسیدن به جواب آن جست وجو کردیم. هیچ شکی نیست که ژنتیک و عادات غذایی بر این موضوع تاثیر دارد، اما باید بدانید که کره ای ها مثل یک متخصص زیبایی از پوست خود مراقبت می نمایند. آن ها روتین پوستی خود را با دقت دنبال می نمایند و در دو نوبت صبح و عصر به آن رسیدگی می نمایند.

این کار واقعا سخت است، اما با راهنمای ساده ای که برای شما آماده نموده ایم می توانید به راحتی و در خانه این روتین پوستی را انجام داده و پوستی شفاف داشته باشید. در این راهنما سعی نموده ایم روتین پوستی کره ای ها را گام به گام شرح دهیم و موادی که ضروری است برای انجام آن تهیه کنید هم بنویسیم تا شما بتوانید با کم ترین دردسر روتین پوستی را آغاز کنید.

البته تاثیرگذاری این برنامه به شما بستگی دارد، باید ببینید می توانید به روتین پوستی تان پایبند باشید یا قرار است روزهایی آن را انجام دهید. از قلم نیاندازید که استفاده از محصولات پوستی مناسب، هیدراته نگه داشتن پپوست و انجام هر روزه این روتین پوستی دلایل اصلی اثرگذاری آن هستند.

مراحل روتین پوستی کره ای

روتین پوستی کره ای در 10 مرحله انجام می گردد. تمام این مراحل در فهرست زیر نوشته شده و در ادامه درباره هر کدام از مراحل به صورت کامل شرح می دهیم.

  • پاک نماینده دوگانه، روغن و فوم
  • لایه برداری
  • تونینگ
  • مایع پاک نماینده
  • سرم
  • ماسک ورقه ای
  • کرم دور چشم
  • مرطوب نماینده
  • ماسک خواب
  • ضدآفتاب

راهنمای روتین پوستی 10 مرحله ای کره ای

همان طور که در فهرست بالا مشاهده کردید این روتین پوستی در 10 مرحله انجام می گردد که باید به ترتیب و با حوصله هر مرحله را انجام دهید. حالا به سراغ آموزش هر مرحله می رویم.

مرحله 1؛ پاکسازی

اگر بخواهیم نام دقیق تری برای این بخش بگذارید باید بنویسیم پاکسازی مضاعف چون در دو مرحله انجام می گردد و تمام منافذ پوست به طور کامل پاکسازی می شوند. این مرحله با یک پاک نماینده روغنی و یک پاکسازی با فوم انجام می گردد. اولین قدم و مهم ترین قدم در روتین پوستی مراقبت از پوست است.

پاکسازی روغنی

این اولین مرحله از روتین پوستی است. در این مرحله از یک پاک نماینده روغنی برای پاک کردن تمام آرایش و آلودگی های پوستی استفاده می گردد. برای این کار می توانید از پاک نماینده های روغنی تجاری یا خانگی بهره ببرید. روغن بدون اینکه پوست شما را خشک کند، تمام آلودگی ها را از بین می برد. البته توصیه ما استفاده از یک پاک نماینده روغنی طبیعی است تا پوست شما، بدون اینکه در معرض آسیب های مواد شیمیایی پاک نماینده های شیمیایی قرار بگیرد، به خوبی تمیز گردد.

روغن های حامل، مثل روغن نارگیل و کرچک، می توانند انتخابی مناسب برای پاکسازی صورت باشند. اگر پوست شما خشک است اصلا سراغ روغن کرچک نروید و به جای آن از روغن زیتون خالص بهره ببرید. روغن کرچک باعث خشکی بیش از حد پوست می گردد.

  • روغن نارگیل و روغن زیتون را در یک شیشه با در پمپی بریزید و در یخچال بگذارید تا در زمان استفاده از روغن سرد بهره ببرید. روغن فرابکر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که خواص ضدباکتریایی دارد.
  • روغن نارگیل را در یک پیاله ریخته و ذوب کنید. هرگز روغن را روی شعله یا در مایکروویو ذوب نکنید، پیاره را در ظرف آب گرم قرار دهید تا روغن به آرامی ذوب گردد.
  • روغن زیتون را به روغن نارگیل اضافه کنید و خوب هم بزنید. شما می توانید این ترکیب را به اندازه زیاد آماده نموده و در یک بطری پمپی دیگر در یخچال قرار دهید. فقط از قلم نیاندازید که اگر مخلوط را در یخچال می گذارید قبل از استفاده آن را خوب تکان دهید تا روغن ها دوباره با هم مخلوط شوند.
  • اگر پوست چربی و مستعد آکنه دارید می توانید از روغن درخت چای بهره ببرید. این روغن با خاصیت ضدمیکروبی و ضدعفونی نماینده برای پوست های مستعد آکنه مناسب است. برای از بین بردن پیری پوست هم می توانید روغن اسطوخدوس یا کندر را با یک روغن حامل ترکیب کنید.
  • وقتی ترکیب روغنی آماده شد، یک قاشق چای خوری از پاک نماینده روغنی را بردارید و به آرامی روی تمام پوست صورت بمالید. با انگشت های خود به آرامی به صورت دایره ای روی پوست صورت بکشید و بعد از چند دقیقه با آب گرم بشویید. با انجام این کار آلودگی ها، آرایش اضافی و چربی اضافی پوست از صورت پاک می گردد.

پاکسازی با فوم

در این مرحله پوست صورت را به صورت عمیق پاکسازی می کنید. یک فوم شست وشو یا پاک نماینده صورت بر پایه آب را انتخاب کنید و صورت خود را، بعد از پاکسازی با روغن، بشویید تا کاملا تمیز گردد.

مرحله 2؛ لایه برداری

لایه برداری دومین مرحله از روتین پوست کره ای است. با انجام این مرحله پوست مرده را پاک می کنید و درخشندگی پوست سالم را به دست می آورید. بعلاوه می توانید چربی اضافی حبس شده در منافذ پوست را هم از بین ببرید. لایه برداری به دو صورت فیزیکی (اسکراب-برس) و شیمیایی (با یاری محلول ها و ژل ها) انجام می گردد. البته این روزها لایه برداری شیمیایی هواداران بیشتری درد چون راحت تر و سریع تر به نتیجه می رسید اما نمی توان از اسکراب های رنگارنگ و خوش عطر هم گذشت. اگر از هواداران اسکراب هستید می توانید از دستورالعمل های تهیه اسکراب های خانگی زیر بهره ببرید:

مرحله 3؛ تونر

استفاده از یک تونر با PH متعادل می تواند پوست شما را نرم و شاداب نموده، عیوب آن را از بین ببرد و چربی اضافه را هم جذب کند. بعلاوه تونر مناسب می تواند منافذ پوست را کم نموده و از مسدود شدن آن ها جلوگیری کند. این کار باعث از بین رفتن آکنه ها شده و پوست را سفت می نماید. پس در پی یک تونر آب رسان و شفاف نماینده باشید تا بعد از پاکسازی به پوستتان بزنید.

مرحله 4؛ اسنس

اسنس مثل یک سرم است اما غلظت کمتری دارد، سبک است و برخلاف سرم ها قوام دارد. این محصول فرآیند نوسازی سلولی پست را افزایش می دهد و استحکام و قابلیت کشسانی پوست را افزایش می دهد. بعلاوه با استفاده از آن چهره ای روشن تر خواهید داشت و نه تنها رطوبت پوست را تامین می نماید، بلکه مسائل پوستی مثل لکه ها را هم از بین می برد.

مرحله 5؛ سرم

سرم هر دو یک اثر مشابه روی پوست صورت می گذارند. این ماده بسیار غلیظ مخلوطی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. سرم ها به جای اینکه روی سطرح پوست قرار بگیرند، به عمق پوست نفوذ می نمایند و به همین علت بسیار مهم هستند. این محصول می تواند پوست را تغذیه کند، کلاژن سازی را تقویت کند و سایر مسائل پوستی مثل پیری، رنگدانه و لکه ها را برطرف کند. شما می توانید از سرم یا آمپول هم روزها هم شب ها بهره ببرید اما با توجه به اینکه شب ها استراحت می کنیم و بدن زمان بیشتری برای بازسازی دارد، استفاده از آن در شب، مثل ماسک شب، توصیه می گردد.

مرحله 6؛ ماسک ورقه ای

ماسک های ورقه ای پوست را نوازش می نمایند و باعث صاف شدن و درخشندگی آن می شوند. ماسک های ورقه ای به پوست اجازه می دهد در مدت زمانی طولانی مواد مغذی را جذب و به عمیق ترین لایه پوست منتقل کند. هفته ای 2 یا 3 بار استفاده از ماسک ورقه ای می تواند شما را به برترین نتیجه برساند. این ماسک ها برای پوست های مختلف، با مواد و عطرهای متنوع فراوری شده است. اما اگر تمایل به استفاده از ماسک های خانگی دارید می توانید خودتان هم در خانه آن را بسازید.

مرحله 7؛ کرم دور چشم

وقتی به 30 سالگی نزدیک می شوید باید استفاده از کرم دور چشم را در روتین روزانه تان قرار دهید. کرم دور چشم از ایجاد چین و چروک، حلقه های تیره و خطوط ظریفی که سال های بعد از 30 سالگی با آن روبرو می شویم جلوگیری می نماید. از قلم نیاندازید که برای از بین بردن پف، تیرگی و چروک دور چشم باید قبل از اینکه ایجاد گردد اقدام کنید. اندازه کمی کرم دور چشم را روی انگشت تان پخش کنید و به آرامی دور چشم بزنید. در زمان استفاده از کرم دور چشم هرگز پوست را نکشید یا سفت نکنید.

مرحله 8؛ مرطوب نماینده

یک مرطوب نماینده مناسب می تواند به طور موثر پوست شما را هیدراته نگه دارد و آن را درخشان نشان دهد. کمی مرطوب نماینده به کف دست هایتان بزنید و به آرامی صورت خود را ماساژ دهید تا همانطور که گردش خون در پوست صورت بهبود پیدا می نماید، کرم نرم نماینده جذب پوست گردد.

مرحله 9؛ ماسک خواب

ماسک خواب ماهیتی ژله ای و خنک دارد که قبل از خواب استفاده می گردد. شب ها بعد از اینکه پوست را تمیز، لایه برداری و تقویت کردید می توانید این ماسک را به صورت بزنید و بخوابید. مواد مغذی و آب موجود در این ماسک در طول شب پوست شما را تغذیه می نماید، منافذ را می بندد و پوست را سفت می نماید. استفاده از ماسک خواب حتی بدون گذراندن تمام مراحل بیان شده و فقط بعد از یک شست وشوی ساده از ضروریات است. اگر می خواهید با گذر از 30 یا 40 سالگی پوستی سالم و بدون افتادگی داشته باشید، استفاده از این ماسک را از قلم نیاندازید.

مرحله 10؛ ضدآفتاب

وقتی قرار است از خانه خارج شوید از یک کرم ضدآفتاب با SPF مناسب بهره ببرید تا پوست تان آسیب نبیند. حتی اگر در روزهای ابری بیرون می روید باید از کرم ضدآفتاب بهره ببرید. این آخرین و مهم ترین مرحله از روتین پوست کره ای است که می تواند از ایجاد آسیب های نو به پوست جلوگیری نموده و از آن در فضای باز محافظت کند. شما می توانید به راحتی روی کرم ضدآفتاب، از کرم آرایشی خود بهره ببرید.

مرور کلی

پوست صورت کره ای ها از نظر شادابی و سلامت در تمام دنیا مشهور است. در این مطلب روتین پوست کره ای ها را آموزش دادیم. شما با انجام روزانه این 10 مرحله به صورت مداوم، می توانید مطمئن باشید پوستی شیشه ای، سالم و درخشان خواهید داشت. اگر دوست دارید برای مراقبت از پوست تان از محصولات طبیعی بهره ببرید یا نمی خواهید هزینه زیادی بابت محصولات زیبایی بپردازید، می توانید از دستورات تهیه محصول مراقبتی خانگی، که در هر قرار داده ایم، بهره ببرید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ تکنولوپ مگ را بخوانید.

منبع: Thediyhustle

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 مرحله ساده برای داشتن پوستی درخشان به سبک کره ای ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مرحله ساده برای داشتن پوستی درخشان به سبک کره ای ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید