ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ کدام را بخریم؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند حرفه ای از دو برند شناخته شده دنیای تکنولوژی یعنی هواوی و آنر می پردازیم؛ ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو. این دو ساعت هوشمند اگر چه با قیمت های بسیار نزدیکی نسبت به هم در بازار گجت های هوشمند به فروش می رسند، اما یک سری تفاوت های محسوس نیز دارند که شاید دانستن آن ها شما را در انتخاب ایده آل ترین گزینه خرید بین این دو ساعت کمک کند. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند فوق العاده مجذوب کننده با امکانات پیشرفته را دارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، چرا که هر دو گجت پوشیدنی در دسته جدیدترین ساعت های هوشمند حرفه ای فروشگاه خبرنگاران قرار دارند.

ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ کدام را بخریم؟

مشخصات کلی ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو

هواوی پس از عرضه موفقیت آمیز ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 که به عنوان یک گجت پوشیدنی پرچم دار در سال 1400 روانه بازار شد، سال 1401 ساعت هواوی واچ GT 3 SE را به عنوان نسخه ارزان سری واچ 3 با یک سری قابلیت های حرفه ای و بسیار کاربردی برای کاربران ورزش دوست در دسترس قرار داده است.

در سوی مقابل، آنر که بیشتر به واسطه ساخت گوشی های هوشمند آن را می شناسیم، سال 1399 با معرفی گجت پوشیدنی جدیدش یعنی آنر GS پرو به خاتمه رسانده که بسیاری آن را مدل بهبود یافته هواوی واچ GT 2 با باتری بزرگ تر و یک سری مشخصه های فنی بهتر می دانند.

در ادامه نگاهی به جدول مشخصات فنی این دو گجت پوشیدنی خواهیم داشت. تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندهواوی واچ GT 3 SEآنر GS پرو
وزن و ابعاد

46.4 در 46.4 در 11 میلی متر - 35.6 گرم

48 در 48 در 13.6 میلی متر - 45.5 گرم

سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختبدنه دایره ای از جنس پلیمر تقویت شده با فیبر - بند از جنس پلی اورتان تقویت شده با فیبربدنه فلزی از جنس استیل ضد زنگ و پلاستیک - بند پلی اورتان تقویت شده با فیبر - استاندارد نظامی MIL-STD-810G
نوع و مقدار نمایشگرنمایشگر با ابعاد 1.43 اینچ از جنس AMOLEDنمایشگر 1.39 اینچی از جنس AMOLED
رزولوشن و روشنایی نمایشگررزولوشن 466 در 466 پیکسل - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز- تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچرزولوشن 454 در 454 پیکسل - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز - 16 میلیون رنگ - تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ
سیستم عامل و حافظه داخلی و رمسیستم عامل HarmonyOS 2.0 سازگار با اندروید 6.0 یا بالاتر، iOS 9.0 یا بالاتر

- بدون حافظه رم و حافظه داخلی

سیستم عامل اختصاصی هواوی (LiteOS) سازگار با اندروید 5. و بالاتر و iOS نسخه 9.0 و بالاتر - 4 گیگابایت حافظه داخلی
نوع هشدارویبرهویبره
اسپیکردارددارد
GPSدارددارد
باتریباتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 455 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 790 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 1 ساعت)
حسگرهاحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، فشارسنج هواحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، فشارسنج
فناوریفاقد ارتباطات سلولارفاقد ارتباطات سلولار
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.2بلوتوث نسخه 5.0
ضد آب بودنبله - مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متر)بله - مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری)
اندازه شاژردهی باتریتا 14 روز (استفاده عادی) - تا 8 روز (استفاده سنگین)تا 25 روز (استفاده عادی) - تا 40 ساعت (استفاده سنگین)
رنگ های قابل عرضهمشکی و سبزمشکی، سفید و آبی
پیغام رسانیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیغام های متنیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیغام های متنی
مکالمهدارددارد
سایر قابلیت ها پشتیبانی از 100 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، مقدار گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، برنامه تمرین تنفس، هشدار نوشیدن آب، هشدار بی تحرکی، یادآور مصرف دارو، پایش سلامت بانوان، پایش شرایط استرس، دارای میکروفون، امکان تماس به وسیله بلوتوث، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، کنترل موسیقی، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباشپشتیبانی بیش از 100 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، مقدار گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، دارای میکروفون، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباش، کنترل موسیقی، پشتیبانی از 15 زبان مختلف

ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ طراحی و کیفیت ساخت

اگر از لحاظ طراحی دو ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو قرار دهیم، شباهت های بسیار زیادی در این زمینه پیدا خواهیم کرد، با این حال اما یک سری تفاوت های قابل ملاحظه نیز بین این دو گجت پوشیدنی در این بخش دیده می گردد.

هواوی گجت پوشیدنی پرچم دار مالی خود را با نمایشگر دایره ای شکل و طراحی اسپورت روانه بازار نموده که دور آن را یک بزل فیزیکی که ثابت است پوشانده تا کمی از المان های طراحی یک ساعت هوشمند کلاسیک را نیز در این محصول خود بگنجاند و بتواند نظر کاربران با سلایق مختلف را به خود جلب کند. در سوی مقابل، آنر نیز از رویکرد مشابه هواوی در این ساعت هوشمند خود استفاده نموده و آن را با نمایشگری دایره ای شکل همراه با بزل فیزیکی ثابت در اختیار کاربران قرار داده، اما المان های طراحی یک ساعت هوشمند کلاسیک در آنر GS پرو نسبت به هواوی واچ GT 3 SE بیشتر به چشم می خورد.

آنر GS پرو حدود 45.5 گرم وزن دارد که با توجه به بندی که برای آن انتخاب می کنید، می تواند حدود چند گرم سنگین تر باشد، اما سنگینی وزن هواوی واچ GT 3 SE به حدود 35.6 گرم می رسد و همین عامل موجب شده که کاربران در استفاده طولانی مدت از این ساعت هوشمند، احساس خستگی روی مچ دست خود ننمایند. در خصوص جنس بدنه، باید به بدنه فلزی از جنس استیل ضد زنگ ساعت هوشمند آنر اشاره کنیم که اگرچه وزن این ساعت را کمی بالا برده، اما در عین حال مقاومت خوبی به آن بخشیده است. بدنه این ساعت بعلاوه پشتیبانی از استاندارد نظامی MIL-STD-810G را دارد، در دمای منفی 40 تا نزدیک به 70 درجه سانتی گراد کار می نماید و در برابر مایعات و شوک های مختلف نیز مقاوم است.

در آن طرف، ساعت هوشمند هواوی مجهز به بدنه ای از جنس پلیمر تقویت شده با فیبر است که در عین مقاومت مناسب، وزن سبک تری دارد. هر دوی این ساعت های هوشمند بدنه ای با ساختار مات دارند که از لحاظ بصری نسبت به بدنه های براق از جذابیت کمتری بهره می برند، اما یک سری مزیت هایی نظیر عدم برجای ماندن لکه های چربی و اثر انگشت را نیز برای کاربران به ارمغان می آورند. روی بدنه سمت راستی هر دو ساعت هوشمند دو دکمه فیزیکی تعبیه شده که برای دسترسی راحت تر به منوی اپلیکیشن ها و تعاملات کاربرد دارد. بعلاوه باید به اسپیکر و میکروفون این ساعت ها نیز اشاره کنیم. خوشبختانه هر دو ساعت از قابلیت مکالمه و پخش موسیقی پشتیبانی می نمایند.

هواوی واچ GT 3 SE و آنر GS پرو از بندهای بسیار باکیفیتی بهره می برند که جنس هر دوی آن ها از پلی اورتان تقویت شده با فیبر یا همان TPU است که در دراز مدت دوام خود را حفظ می نماید و به هیچ عنوان نیز موجب ایجاد حساسیت های پوستی برای کاربران نمی گردد. خوشبختانه بندهای هر دو ساعت نیز قابلیت تعویض دارند و در مدل ها و طرح های مختلفی در بازار به فروش می رسند. آنر GS پرو از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می نماید و این در حالی است که هواوی واچ GT 3 SE از بلوتوث نسخه جدیدتر 5.2 برای این کار بهره می برد و با بهینه سازی های مناسبی نیز همراه شده است.

ضخامت بدنه ساعت هوشمند آنر حدود 13.6 میلی متر است که این موضوع در خصوص هواوی واچ GT 3 SE به 11 میلی متر می رسد. بنابراین اگر از هواداران ساعت های هوشمند با طراحی ظریف هستید، نماینده هواوی حداقل در این زمینه می تواند برای شما انتخاب مناسب تری باشد.

ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ نمایشگر و ویژگی های آن

مشخصه های نزدیکی که این دو ساعت هوشمند در بخش نمایشگر دارند، ممکن است باعث گردد که به راحتی نتوانید از بین آن ها گزینه مناسب برای خود را انتخاب کنید، اما یک سری تفاوت های قابل توجه نیز در این زمینه دیده می گردد که به اولویت بندی ساده تر شما یاری می نماید.

اگر از هواداران ساعت های هوشمند با نمایشگر بزرگ و کیفیت تصویر خوب هستید، احتمالاً انتخاب هواوی واچ GT 3 SE می تواند شما را راضی نگه دارد؛ چرا که این ساعت هوشمند مجهز به یک نمایشگر 1.43 اینچی است که از محافظ نمایشگر گوریلا گلس نیز بهره می برد. بعلاوه این نمایشگر محتواهای تصویری را با رزولوشن 466 در 466 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. در سوی مقابل باید به نمایشگر 1.39 اینچی ساعت آنر نیز اشاره کنیم که محافظ خاصی برای آن اعلام نشده و از رزولوشن 454 در 454 پیکسل نیز بهره می برد.

اما اگر حداکثر روشنایی نمایشگر یک ساعت هوشمند برای شما در اولویت است، بدون شک باید به سراغ ساعت هوشمند آنر GS پرو بروید؛ چرا که حداکثر روشنایی نمایشگر این گجت پوشیدنی در شرایط بسیار خوبی واقع شده است که موجب می گردد کاربران در زیر نور شدید آفتاب به راحتی با ساعت خود کار نمایند و مسئله ای از این بابت نداشته باشند. صفحه نمایش هر دو ساعت هوشمند از نوع AMLOED است و چگالی تصویر در هر دوی آن ها به 326 پیکسل بر هر اینچ می رسد. در این پنل، رنگ ها کنتراست بسیار خوبی داشته و عمق رنگ مشکی نیز به وضوح قابل مشاهده است.

قابلیت محبوب نمایشگر همواره روشن نیز به لطف پنل های AMOLED، در هر دو ساعت وجود دارد و کاربران به راحتی می توانند بدون روشن کردن نمایشگر به یک سری اطلاعات کاربردی نظیر نوتیفیکیشن ها دسترسی پیدا نمایند. نمایشگر لمسی هر دو ساعت از نرخ رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می نمایند و اسکرول بسیار روانی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری

در بخش قابلیت های نرم افزاری، تفاوت ها و شباهت های زیادی بین این دو ساعت هوشمند دیده می گردد. اول از همه باید به این نکته بپردازیم هر دوی این ساعت های هوشمند با گوشی های اندرویدی و iOS سازگار هستند و اگر گوشی شما سیستم عامل اندروید 5.0 و iOS 10 به بالا دارد، مسئله ای از بابت متصل شدن به این گجت های پوشیدنی نخواهید داشت.

ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 SE مبتنی بر سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS 3.0 است که عملکردی روان و سریع داشته و کاربران به راحتی می توانند با استفاده از آن با ساعت هوشمند خود به تعامل بپردازند. این سیستم عامل به طور کلی مناسب است، اما در اجازه دسترسی به اعلان ها و نوتیفیکیشن ها در بعضی اپلیکیشن ها، کاربران با یک سری محدودیت هایی روبرو می شوند. در سوی مقابل باید به سیستم عامل LiteOS ساعت هوشمند آنر GS پرو اشاره کنیم که رابط کاربری ساده و نسبتا پرسرعتی دارد، اما در بعضی بخش ها شاهد کندی سرعت و عملکرد نه چندان سریع اپلیکیشن ها خواهید بود.

یکی از نکات جالب توجه این است که کاربران هر دو ساعت هوشمند می توانند از یک اپلیکیشن برای اتصال به ساعت هوشمند هواوی و آنر استفاده نمایند و نام آن نیز اپلیکیشن Huawei Health است. اما یک سری قابلیت ها و ویژگی های خاص مانند دسترسی به حدود 30 اپلیکیشن نصب شده، صرفا با داشتن گوشی های هوشمند هواوی امکان پذیر است. آنر در این ساعت هوشمند خود 4 گیگابایت حافظه داخلی برای استفاده کاربران در دسترس قرار داده است.

خوشبختانه هر دو ساعت هوشمند از قابلیت GPS نیز پشتیبانی می نمایند که می تواند برای ردیابی تمرینات ورزشی بسیار کاربردی باشد. بعلاوه هر دوی این ساعت های هوشمند، به طور کامل از زبان فارسی در سیستم عامل و پیغام ها بدون بهم ریختگی فونت ها پشتیبانی می نمایند و قابلیت مکالمه نیز دارند.

ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ ویژگی های سلامتی و ورزشی

چینی ها معمولاً در گجت های پوشیدنی پرچم دار خود اهمیت بسیار زیادی به قابلیت های سلامتی و ورزشی می دهند و این قضیه در خصوص هواوی واچ GT 3 SE و آنر GS پرو به خوبی صدق می نماید. بنابراین می توان گفت که این دو ساعت، در این زمینه دوتا از کامل ترین ساعت های هوشمند در بازه قیمتی خود هستند.

هر دوی این ساعت های هوشمند مجهز به حسگر 24 ساعته ضربان قلب هستند که اگرچه نباید آن ها را با تجهیزات پزشکی مقایسه کرد، اما عملکرد مناسبی را در پایش ضربان قلب شما ارائه می دهد. اگر مورد مشکوکی در خصوص ضربان قلب شما وجود داشته باشد، این ساعت ها شما را با خبر می نمایند. سنسور اکسیژن خون نیز، سنجش سطح اکسیژن خون را در کمتر از 30 ثانیه برای کاربران انجام می دهد و گزارش جامع آن در اپ هواوی قابل دسترسی است.

هواوی از سنسور پیشرفته بررسی کیفیت خواب به نام TrueSleep 3.0 در ساعت هوشمند خود استفاده نموده که از تکنولوژی پیشرفته مبتنی بر نور مادون قرمز بهره می برد و معماری جامع خواب شامل خواب سبک، خواب عمیق، REM و موارد دیگر را به شما ارائه می دهد. هر دو ساعت بعلاوه از قابلیت تشخیص استرس نیز بهره می برند و راهکار هایی را برای بهتر شدن شرایطتان در اختیارتان قرار می دهند.

از لحاظ قابلیت های ورزشی نیز هر دو ساعت بسیار غنی هستند، اما آنر GS پرو یک سری قابلیت های بسیار کاربردی نیز دارد. این ساعت هوشمند بیش از 100 حالت ورزشی را پشتیبانی می نماید که از جمله آن ها می توان به دویدن در داخل خانه یا محیط بیرونی، دوچرخه سواری، کوهنوردی، پیاده روی و موارد دیگر اشاره نمود. این ساعت بعلاوه 13 نوع آموزش دوندگی را نیز به کاربران ارائه می دهد و با ویژگی Route Back می تواند شما را به همان نقطه ای ببرد که سفر را آغاز نموده اید.

هواوی GT 3 SE نیز به بیش از 100 برنامه ورزشی مجهز شده که 18 تا از آن ها ورزش های حرفه ای هستند. دوچرخه سواری، قایقرانی، ژیمناستیک، دو میدانی، پیاده روی، هایک، یوگا، اسکیت، بدمینتون، بسکتبال، صخره نوردی و بدنسازی از جمله این موارد هستند.

ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ قابلیت ضد آب بودن

خوشبختانه، هر دو ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو دارای مقاومت 5 اتمسفری (5ATM) در برابر نفوذ آب هستند که به زبانی ساده می توانند تا عمق 50 متری سطح آب دوام بیاورند. با این تفاسیر، این دو ساعت به صورت کامل قادرند شما را در فعالیت های مربوط به شنا همراهی نمایند و کاربران مسئله ای از این بابت نخواهند داشت.

ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ باتری و شارژدهی

از لحاظ شارژدهی، آنر GS پرو به لطف باتری پرظرفیت تری که دارد، به مدت طولانی تری می تواند کاربران را در انجام دادن کارهایشان همراهی کند. این ساعت مجهز به یک باتری 790 میلی آمپر ساعتی است که در استفاده معمولی 25 روز شارژدهی خواهد داشت. اما اگر از GPS و سنسورهای این ساعت به صورت مداوم بهره ببرید، بیش از 48 ساعت نمی تواند شما را همراهی کند. بعلاوه باتری این محصول تنها در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ می گردد.

در سوی مقابل باید به باتری 455 میلی آمپر ساعتی هواوی واچ GT 3 SE اشاره کنیم که در صورت استفاده عادی تا 14 روز و در صورت استفاده طولانی مدت و زیاد تا 8 روز می تواند به شما شارژدهی ارائه دهد. شارژ شدن این محصول نیز دو ساعت به طول می انجامد.

ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ جمع بندی و سخن خاتمهی

نکات مثبت ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 SE

  • وزن سبک
  • نمایشگر AMOLED
  • قابلیت مکالمه و پشتیبانی از زبان فارسی
  • سازگار با iOS و اندروید
  • ضد آب
  • مجهز بودن به GPS
  • باتری با شارژدهی مناسب
  • قابلیت های سلامتی ورزشی متعدد

نکات منفی ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 SE

  • کم تنوع بودن واچ فیس
  • محدودیت های اپلیکیشن هواوی

نکات مثبت ساعت هوشمند آنر GS پرو

  • نمایشگر باکیفیت
  • شارژدهی بسیار عالی
  • بدنه ای قدرتمند با پشتیبانی از استاندارد نظامی
  • پشتیبانی از حالت های ورزشی متنوع
  • داشتن GPS
  • ضد آب بودن
  • پشتیبانی از مکالمه و زبان فارسی

نکات منفی ساعت هوشمند آنر GS پرو

  • محدودیت های سیستم عامل Lite OS
  • محدودیت های اپلیکیشن هواوی

با توجه به مقایسه های اجرا شده، به نظر می رسد هر دو ساعت هوشمند پرچم دار ارزش خرید بالایی دارند، به ویژه آنکه این محصولات از لحاظ قیمتی نیز بسیار نزدیک به هم هستند و نماینده آنر با قیمت بیشتری در بازار به فروش می رسد. در مجموع، اگر اهل طبیعت گردی و انجام ورزش های سخت نظیر کوهنوردی و موارد دیگر هستید و در پی یک ساعت هوشمند جان سخت با بدنه ای مقاوم، قابلیت های ورزشی متعدد و شارژدهی بسیار عالی می شد، ساعت هوشمند آنر GS پرو برای شما گزینه خرید بهتری خواهد بود. در غیر این صورت و به جز بدنه جان سخت، ساعت هوشمند هواوی GT 3 SE و آنر GS پرو تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند و انتخاب آن ها به سلیقه کاربران مربوط می گردد.

نظر شما در خصوص این دو ساعت هوشمند مقایسه شده چیست؟ آیا شما تجربه استفاده از این دو گجت پوشیدنی هواوی و آنر را دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران وبلاگ تکنولوپ در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Versus

منبع: دیجیکالا مگ

به "ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت هواوی واچ GT 3 SE در مقابل آنر GS پرو؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید