آیا آرایش چشم، به بینایی آسیب می رساند؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، چشم یکی از قسمت هایی است که بیشتر لوازم آرایشی در اطراف آن مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال فکر می کنید آرایش چشم به بینایی شما آسیب می رساند؟

آیا آرایش چشم، به بینایی آسیب می رساند؟

پوست اطراف چشم و دهان حساس ترین پوست در کل بدن محسوب می شوند. در نتیجه اگر 13 روش زیر را بر روی این منطقه ها استفاده کرده اید، احتمالاً به چشم ها آسیب رسانده اید.

1- استفاده از انگشتان دست

انگشتان دست، راحت ترین روش برای مالیدن سایه روی پلک؛ اما کثیف ترین منطقه بدن هستند و می توانند باکتری ها را به چشم ها انتقال دهند.

2- نگه داشتن ریمل قدیمی

ریمل مورد استفاده شما تاریخ انقضا دارد که بر روی آن ذکر نشده است؛ بنابراین توجه داشته باشید که ریمل 6 ماه پس از اولین استفاده خشک می گردد و به سادگی به منبعی مناسب برای تغذیه میکروب ها تبدیل می گردد.

3- تمیز نکردن میز آرایشی

اگر میز آرایش خود را پس از هر بار آرایش تمیز نمی کنید، محلی مناسب برای رشد میکروب ها فراهم می آورید.

4- نگهداری لوازم آرایشی در زیر نور آفتاب و جای گرم

ممکن است شما از یک حمام آفتاب لذت ببرید؛ اما قطعاً کیف لوازم آرایش شما از این شرایط سودی نمی برد. فرقی ندارد که این لوازم آرایش در زیر نور مستقیم خورشید یا در یک ماشین گرم باشند. حرارت، نگه دارنده های لوازم آرایشی را که از نفوذ باکتری ها جلوگیری می کنند، از بین می برد و لوازم آرایش شما محلی برای رشد باکتری ها می گردد.

5- استفاده نادرست از لوازم آرایشی

میکروب هایی که روی لب و دهان شما زندگی می کنند با میکروب های چشم بسیار تفاوت دارند؛ بنابراین از رژ لب برای آرایش چشم های خود استفاده نکنید. میکروب های مواد غذایی تفاوت زیادی با میکروب های چشم دارند. توجه داشته باشید که ترکیب آب دهان با محصولات چشمی اصلاً ایده مناسبی نیست.

6- استفاده بیش ازاندازه از خط چشم

مطمئناً هر چه خط چشم به مژه ها نزدیک تر باشد، ظاهر بهتری خواهد داشت، اما توجه داشته باشید این کار باعث می گردد غده های مهم اطراف چشم مسدود شوند.

7- نادیده گرفتن عفونت های چشمی

اگر مشکل عفونت چشمی دارید و آن را نادیده گرفته و آرایش معمول روزانه خود را انجام می دهید، محصولات آرایشی خود مانند قلم مو و… را آلوده می کنید؛ بنابراین در چنین مواقعی بهتر است تمام محصولات آرایشی را که در هنگام عفونت چشم از آن استفاده کرده اید، بیرون بیندازید.

8- استفاده بیش ازحد از ریمل

هر چقدر ریمل مژه ضخیم تر باشد، زمانی که خشک می گردد، بیشتر پوسته پوسته شده و پاک کردن آن سخت تر می گردد. به یاد داشته باشید که آرایش های چشم باید هر شب پاک گردد. علاوه بر این، ریمل های ضدآب باعث تحریک بیشتر چشم ها می شوند.

9- عدم تمیز کردن برس های آرایشی

استفاده مداوم از برس بدون تمیز کردن آن، باکتری های زیادی را به آنجا می کشاند. تمیز کردن این ابزار نه تنها از تجمع مواد آرایشی بر روی آن جلوگیری می کند، بلکه باعث از بین بردن گردوغبار یا سایر باکتری های خانگی از روی برس ها نیز می گردد.

10- استفاده مشترک از لوازم آرایشی

استفاده از لوازم آرایش خوش رنگ دوستتان، ایده بسیار بدی است. ممکن است روی لوازم آرایشی دوستتان نوعی باکتری وجود داشته باشد که وی نسبت به آن ایمن است؛ اما شما آسیب پذیر هستید.

11- فراموش کردن لنزهای چشمی

لنزهای چشمی را باید بعد از استعمال اسپری هایی مانند اودکلن و اسپری مو و قبل از آرایش کردن داخل چشم قرار داد. این کار باعث می گردد ریمل یا سایه چشم به لنز نچسبد و بینایی تان کاهش نیابد.

12- آرایش در حین حرکت

حتی اگر زمانی که اتومبیل به صورت کامل متوقف شده، آرایش می کنید، ممکن است اتومبیل دیگری با شما برخورد کند و باعث گردد ابزار آرایشی به شما آسیب وارد نماید.

13- استفاده از کیف آرایشی قدیمی

اگر جدایی از کیف آرایشی سه سال گذشته برایتان سخت است، ما آسانش می کنیم. تمام ذرات آرایشی که داخل این کیف ریخته و تمیز نشده، همه لوازم آرایشی شما را آلوده می کند.

منبع: فوت و فن

به "آیا آرایش چشم، به بینایی آسیب می رساند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آرایش چشم، به بینایی آسیب می رساند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید