ابوالهول در عنبران !

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، خبرنگاران: ایران تا دلتان بخواهد شگفتی دارد که بعضی از آنها با وجود ظرفیت بزرگ شان برای جذب جهانگرد ناشناخته اند .یکی از این شگفتی ها پیکره سنگی معروف به بابا داوود است.

ابوالهول در عنبران !

پیکره سنگی معروف به بابا داوود در 40 کیلومتری شهر اردبیل و در روستای عنبران واقع شده است. این پیکره به شکل انسانی است که به روبه رو نگاه می نماید، چیزی شبیه پیکره بزرگ مجسمه ابوالهول در مصر!

این پیکره سنگی جلوه گر سیمای نیم تنه انسانی است که در کنار آن تمساحی بزرگ الجثه آرمیده است. در دامنه این بنای حیرت انگیز، غاری بزرگ نظر بازدید نمایندگان را به خود جلب می نماید. احاطه این پیکره سنگی به وسیله کوه های سربه فلک کشیده، همچون قلعه ای طبیعی سترگ، بر افسانه ای بون آن دامن می زند، به جهت وجود آثاری از آبگیر و سد در قسمت شمالی پیکره، اهالی اعتقاد دارند این مجسمه به علت شباهت به صورت انسان، به وسیله اجدادشان تراشیده شده تا به شکل کنونی درآمده است.

پیکره سنگی بابا داوود دارای برجستگی ها و حفره هایی شبیه به چشم، چانه و دهان انسان است، و اینطور به نظر میرسد که هم با دخالت انسان و هم طبیعت به وجود آمده باشد. در دامنه این بنای زیبا و شگفت انگیز، غاری بزرگ دیده میشود. همین غار بزرگ باعث افزایش ارزش توریستی این منطقه شده است. نام این غار، چله خانه بابا داوود است.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

پیکره سنگی بابا داوود عنبران که در استان اردبیل واقع شده و به ابوالهول ایران نیز معروف است، یکی از جاذبه های گردشگری محبوب این استان میباشد. پیکره سنگی بابا داوود در شهر عنبران از توابع شهرستان نمین و در چهل کیلومتری اردبیل واقع شده است. با طی کردن یک مسیر یک کیلومتری از شهر عنبران به سمت روستای تاریخی و مرزی عنبران علیا، در دره ای مشهور به دره تانگی، و بالاتر از چشمه خان بولاغی، بر روی تپه معروف بابا داوود، پیکره زیبای بابا داوود را مشاهده خواهید کرد.

در اعتقادات و باورهای مردم عنبران و نمین، پیکره سنگی بابا داوود جایگاهی مهم در تاریخ فرهنگ و تمدن این منطقه دارد و بخشی از تاریخ و فرهنگ غنی عنبران و منطقه بزرگ تالش است. این منطقه به علت آرام و دنج بودن، بزرگانی را در دل خود پرورش داده که به عبادت و سیر و چله نشینی پرداخته اند و از همین رو بعد معنوی این مکان نیز قابل تامل است. به طوری که اهالی برای ادای نذر و قربانی به این مکان رجوع می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین

به "ابوالهول در عنبران !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوالهول در عنبران !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید