5 علت برای سفربه لیون فرانسه

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، خبرنگاران : لیون دومین شهر بزرگ فرانسه و جایگزین خوبی برای پاریس است.

5 علت برای سفربه لیون فرانسه

مترجم : هما حاصلی/ به فرانسه فکر کن، به پاریس فکر کن. اما اگر قبلاً مونالیزا را در موزه لوور دیده اید، از برج ایفل بالا رفته اید و در رودخانه سن سفری با قایق داشته اید، وقت آن است که برای ماجراجویی فرانسوی بعدی خود به جنوب نظرکنید.

به گزارش گروه ترجمه وبلاگ تکنولوپ، لیون دومین شهر فرانسه است و نسبت به خواهر مشهورتر خود، تجربه بسیار دلپذیرتر و آسان تری را به بازتماشامایندگانش می بخشد . تاریخ این شهر به دوران رومی ها برمی گردد، این شهر یک کلانشهر پرجنب و جوش و چندفرهنگی است و از لحاظ غذا مسلما برترین در فرانسه است.

در اینجا پنج علت برای بازدید از لیون آورده شده است.

دو رودخانه از لیون می گذرد

نه یک، بلکه دو رودخانه بزرگ از مرکز لیون می گذرد، رود رون و سائون. این بدان معنی است که در این گردش رودخانه ها همیشه در کنار شما هستند!

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

می توانید در امتداد اسکله ها و روی پل ها قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید و از چشم انداز مجذوب نماینده رودخانه لذت ببرید. نقطه تلاقی این دو رودخانه در نوع خود یک جاذبه گردشگری است که ارزش تماشای همزمان با بازدید از موزه Confluence با گالری های تاریخ طبیعی آن را دارد.

معماری لیون

اهالی لیون از همان روزهای ابتدایی درشهر خود ساختمان های خیره نماینده ای می سازند. دو تئاتر رومی در کنار هم در بالای شهر قدیمی وجود دارد. کلیسای سفید نوتردام دو فورویر به طور برجسته در بالای تپه واقع شده است و کلیساهای تاریخی زیادی وجود دارد که در میان میدان ها، مغازه ها و رستوران ها پراکنده شده اند.

هتل Dieu متعلق به قرن هجدهم بر یکی از کرانه های رود رون مشرف است که گنبدی وسیع چون تاجی بر سرش نشسته است، و اینجاست که هتل 5* Intercontinental Lyon Dieu را خواهید دید که برترین مکان برای اقامت در شهر است. هواداران طراحی معماری معاصر با توسعه عمودی مدرن در Opéra de Lyon، ساختار فولادی و شیشه ای که موزه Confluence را در خود جای داده است، و دفتر مرکزی Euronews سبز رنگ در منطقه اسکله های بازسازی شده، مجذوب خود خواهند شد.

موزه های لیون

به ندرت می توان شهری غیر مرکز با چنین مجموعه ای از موزه ها پیدا کرد: از این نظر، لیون مرا به یاد نیویورک انداخت. موزه گالو-رومن یک سازه بتنی بروتافهرستی است که در دامنه تپه بالای تئاترهای رومی ساخته شده است و داستان تاریخ روم لیون را روایت می نماید. موزه تاریخ لیون در شهر قدیمی واقع شده است و ساختمانی مشترک با موزه عروسک دارد و دوره تاریخی بسیار طولانی تری را پوشش می دهد.

دوستداران هنر باید یک روز کامل را در گالری های موزه هنرهای زیبا بگذرانند که همه چیز از مومیایی های مصر باستان گرفته تا مبلمان هنر دکو را در خود جای داده است. و بعلاوه مجموعه های کوچک تر و تخصصی مانند Museum Soieries Brochier، یک موزه خصوصی ابریشم نیز وجود دارد. کارت شهر لیون (از 26.90 یورو) به شما امکان ورود رایگان به تمام موزه های لیون و بعلاوه استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی را می دهد.رفت و آمد در لیون با وسایل حمل و نقل عمومی آسان است.

شهر قدیمی لیون قابل پیاده روی است، اما بین رودخانه و تپه ای شیب دار واقع شده است که بر فراز آن جاذبه های توریستی مهمی از جمله بازیلیکا و تئاترهای رومی واقع شده است.

خوشبختانه، لیون یک شبکه حمل و نقل عمومی عالی دارد که سریع، ارزان است و به هر جایی که ممکن است بخواهید می رسد.

فونیکولار شهر قدیمی و بالای تپه را به هم متصل می نماید. و جاهای دیگر می توانید با اتوبوس، تراموا یا مترو سفر کنید. سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی نتیجه داده است زیرا ترافیک بسیار کمتری در مرکز شهر نسبت به شهرهای دیگر با مقدار مشابه وجود دارد و آلودگی هوا نیز کمتر است.

غذاهای لیون

سفر به فرانسه یک لذت غذایی است، اما لیون مدعی است که مرکز غذایی این کشور است. بازارها با مجموعه ای از محصولات تازه و باشکوه خود لذت بخش هستند، 20 رستوران ستاره دار میشلن وجود دارد، و هر محله دارای مجموعه ای غنی از بارها، کافه ها و رستوران های خانوادگی است که می توانید انتخاب کنید.

اگر می خواهید غذاهای محلی را امتحان کنید، برترین گزینه این است که در پی Bouchon Lyonnais باشید. این نام به مشاغلی داده می گردد که غذاهای سنتی شهر سرو می نمایند.

من در طول یک آخر هفته طولانی در میان منوها نیم دوجین از این غذا ها را خوردم: Le Bistro dAbel و Chez Lucien خوراکی های محبوبم بودند.

بعلاوه باید از Les Halles de Lyon Paul Bocuse، بازار سرپوشیده مواد غذایی لیون، که به نام معروف ترین سرآشپز شهر نامگذاری شده است و بزرگترین غرفه های پنیر را که تا به حال دیده ام، تماشا کنید.

منبع: توریسم آنلاین

به "5 علت برای سفربه لیون فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای سفربه لیون فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید