ادعای عجیب عضو اتحادیه مشاوران املاک ، عامل گرانی در بازار اجاره مسکن تعیین شد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، در حالی مشاوران املاک یک پای ثابت التهابات بازار مسکن هستند که یکی از اعضای این اتحادیه مدعی شد حمایت های دولت از مستأجران، بازار را ملتهب تر نموده است.

ادعای عجیب عضو اتحادیه مشاوران املاک ، عامل گرانی در بازار اجاره مسکن تعیین شد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، طبق روال سال های اخیر قرار است دولت بسته حمایتی برای حمایت از مستأجران را اجرایی کند. به همین دلیل نیز بود که اواخر ماه گذشته رئیس جمهوری با اشاره به تصمیمات اخیر شورای عالی مسکن و نزدیکی فصل جابجایی ها به وزیر راه و شهرسازی دستور داد با هماهنگی دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم را برای تسهیل شرایط تامین مسکن مورد احتیاج مستاجران در نظر گرفته گردد.

طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی حدود 9 میلیون خانوار ایرانی، مستأجر هستند که به علت نوسانات قیمت مسکن به خصوص طی 5 سال اخیر با مسائل فراوانی روبرو شده اند.

پرداخت وام ودیعه و مشخص سقف مجاز افزایش نرخ اجاره بها 2 برنامه اجرا شده طی سال های اخیر از سوی دولت بوده است. اوایل خردادماه سال گذشته شورای پول و اعتبار با اعطای تسهیلات یاری ودیعه مسکن با نرخ سود مصوب این شورا (18 درصد) دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال، در سقف های 100، 70 و 40 میلیون تومانی به ترتیب برای تهران، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر شهرها موافقت نموده بود.

زمزمه هایی در مورد تمدید همین شرایط در امسال به گوش می رسد که نشان از عزم جدی دولت برای حمایت از اجاره نشین ها دارد. در این شرایط یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک مدعی شده سیاست های حمایتی دولت از مستأجران بازار را ملتهت تر نموده است!

سعید لطفی در این رابطه گفته است: تا به امروز جزییاتی از بسته حمایتی دولت از مستاجران برای تابستان امسال اعلام نشده است. واقعیت آن است که بسته های سال های گذشته جوابگوی احتیاجهای مستاجران نبود و نتواست یاریی به برطرف مشکل مستاجران کند.

وی مدعی شد: دخالت دولت در قالب بسته حمایتی نه تنها یاریی به مستاجران نکرد بلکه بازار را ملتهب تر کرد.

وی بیان نمود: مشخص سقف 25 درصدی افزایش اجاره بها عامل گرانی در بازار اجاره مسکن شد و این امکان را به مالکان داد تا 25 درصد اجاره را گران نمایند در حالی که بعضی از موجران و مالکان قصد افزایش اجاره تا این سقف را نداشتند.

لطفی با بیان این که سقف 25 درصدی رعایت نشد و دولت ضمانت اجرایی آن را نداشت، گفت: در بازار هم نظارتی نشد به طوریکه در بعضی منطقه ها نرخ اجاره مسکن 150 درصد افزایش یافته است. مالکی که قصد افزایش اجاره بها را دارد به ممنوعیت افزایش بیشتر از 25 درصد توجهی نمی کند.

اظهارات و ادعای هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک در حالی است که این اتحادیه نقش انکارنشدنی در نابه سامانی بازار مسکن دارد. بسیاری از بنگاه های املاک به واسطه شاخص مشخص حق الزحمه قراردادهای بخش مسکن، به عاملی برای افزایش قیمت ها تبدیل شده اند.

بر اساس اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی بیش از 80هزار مشاور املاک بدون مجوز در سراسر کشور فعالیت دارند که بخشی از آنها در استان تهران واقع شده اند. این حجم از فعالیت غیرقانونی در یک صنف در نوع خود شگفت آور است؛ مسئله ای که به نظر می رسد برای اتحادیه مشاوران املاک تهران اهمیتی نداشته و به اظهارات فرافکنانه روی آورده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ادعای عجیب عضو اتحادیه مشاوران املاک ، عامل گرانی در بازار اجاره مسکن تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای عجیب عضو اتحادیه مشاوران املاک ، عامل گرانی در بازار اجاره مسکن تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید