از ضد درد بودن تا ضد دیابتی از خواص این ادویه

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، گلپر علاوه بر طعم و بوی فوق العاده، خواص دیگری هم دارد که می تواند برای درمان برخی بیماری ها استفاده گردد.

از ضد درد بودن تا ضد دیابتی از خواص این ادویه

گلپر یکی از ادویه های محبوب ایرانی ها است که به عنوان چاشنی در برخی غذاها و خوردنی ها استفاده می گردد. برای آشنایی بیشتر با خواص و فواید گلپر تا انتهای مطلب همراه وبلاگ تکنولوپ باشید.

خاصیت آنتی اکسیدانی

در یک مطالعه، استفاده از عصاره گلپر در بیماران، اندازه استرس اکسیداتیو بعد از آنژیوگرافی عروقی را به طور معنی داری کاهش داد. رادیکال های آزاد عامل بیماری های مختلفی مثل پارکینسون، سرطان و آلزایمر هستند.

خاصیت ضدالتهابی

گلپر برای درمان بیماری هایی مثل آرتریت و نقرس مناسب است. این بیماری ها موجب التهاب مفصل و استخوان و ایجاد درد شدید می شوند. با کاهش ورم، درد ناشی از این بیماری ها هم کم می گردد.

خواص ضد درد

گلپر خواص ضد درد خوبی دارد و برای درمان زخم پوست توصیه می گردد. استفاده از عصاره گلپر بر روی زخم به ضدعفونی کردن زخم و جلوگیری از انتشار عفونت یاری می نماید.

درمان بیماری قارچی

یکی از بیماری های قارچی رایج، بیماری پای ورزشکار است. این بیماری بیشتر در افرادی ایجاد می گردد که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. بعلاوه در بیماران مبتلا به دیابت و تحت درمان سرطان دیده می گردد. خمیر گل گلپر را روی ناحیه مورد نظر بزنید و اجازه دهید خشک گردد. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا عفونت کنترل گردد. این روش بیماری پای ورزشکار را درمان می نماید.

فعالیت ضدمیکروبی

استفاده از داروهای ضدمیکروبی، مثل آنتی بیوتیک، به توقف رشد میکروارگانیسم ها یاری می نماید. می توانید از عصاره گلپر به عنوان آنتی بیوتیک بهره ببرید. این محلول را در ناحیه ای بزنید که میکروارگانیسم رشد می نماید.

درمان تشنج

گلپر، به علت داشتن تری ترپن ها، تریپنوئیدها و آلکالوئیدها برای درمان تشنج بسیار مؤثر است. خوردن یک لیوان دم نموده برگ های گیاه گلپر به کاهش دفعات تشنج یاری می نماید.

تعدیل کننده ایمنی

برخی از خواص تعدیل کنندگی ایمنی از جمله سرکوب تکثیر سلول تی (T-cell)، اتمام یا سرکوب تکثیر سلول بی (B-cell) برای کنترل بازسازی بافت در عضله، استخوان و غضروف مفید است. بنابراین می توانید بیماری هایی مثل التهاب مفاصل، بیماری پیوند مقابل میزبان و گندیدگی را درمان کنید. بعلاوه گلپر برای ژن درمانی مناسب است. برای درمان موثر از عصاره گیاه بهره ببرید.

خاصیت ضد دیابت

استفاده از گیاه گلپر به کاهش علائم دیابت در بیماران یاری می نماید. دو عامل خطر اصلی برای این بیماران افزایش تری گلیسیرید و افزایش کلسترول است که موجب آترواسکلروز و بیماری عروق کرونر می گردد. استفاده از عصاره گلپر به طور معنی داری این عوامل خطر را کاهش می دهد.

پیشنهاد مطلعه: مطلب خواص شگفت انگیز حنا در سلامتی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "از ضد درد بودن تا ضد دیابتی از خواص این ادویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ضد درد بودن تا ضد دیابتی از خواص این ادویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید