افزایش 40 درصدی صادرات غیرنفتی کشور

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: صادرات غیرنفتی کشور طی یک سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

افزایش 40 درصدی صادرات غیرنفتی کشور

سید محمد حسینی،معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز شنبه در مراسم افتتاح یک واحد صنعتی در زمینه صنعت کفش در شهرک صنعتی امید قم گفت:صادرات غیرنفتی کشور طی یک سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است و علاوه بر این شاخص های مربوط به سرمایه گذاری، گردشگری و خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز شرایط روبه به رشدی دارد.

او در ادامه گفت:کالا های صادرات محوری مانند کف) علاوه بر افزایش ظرفیت اشتغال، بستری جهت ارزآوری به کشور نیز محسوب می شوند.

حسینی با بیان اینکه همزمان با قم در تمام استان های کشور شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های مختلف هستیم که بخشی از آن ها حاصل سفر های استانی سال اول دولت بوده است، اضافه نمود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم رکود سابق کشور کنار رفت و شاهد تحول و پویایی بخش های مختلف کشور به خصوص در حوزه عمرانی و صنعتی هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توضیح داد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم صد ها مورد از واحد های راکد صنعتی با پیگیری مسئولان به مدار فراوری بازگشته و شاهد بهبود شرایط اشتغال و فراوری هستیم.

او از دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم نیز به عنوان یکی از ابزار های قدرت کشور یاد کرد و اضافه نمود: طی سال های گذشته نگاه به غرب در دولت حاکم بود و از ظرفیت بسیاری از کشور های دیگر به خصوص کشور های همسایه غفلت شده بود، درحالی که دولت سیزدهم توجه زیادی به کشور های پیرامونی دارد و در یک سال اخیر بیش از 40 نفر از روسای جمهور و وزرای امور خارجه کشور ها به ایران سفرکرده اند.

حسینی ادامه داد: در قالب این سفر ها کمیسیون های مشترکی بین ایران و کشور های همسایه شکل گرفت و وزارت امور خارجه به صورت جدی در حال تعامل برای افزایش مبادلات تجاری و مالی در کنار سایر رسالت های سیاسی، امنیتی و فرهنگی است.

او با تاکید بر سیاست دولت در مردمی سازی اقتصاد توضیح داد: یکی از اهداف سفر های استانی دولت تقویت اقتصاد مردمی و رونق اقتصاد رقابتی است و به همین دلیل فرصت های سرمایه گذاری در بسیاری از استان ها احصا و موانع سرمایه گذاری نیز کاملا رفع شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت جهادی لازمه جبران عقب ماندگی های سال های گذشته کشور است، تاکید نمود: اگر طی هشت سال گذشته هرسال 500 هزار واحد مسکن احداث می شد، امروز مشکل خاصی در بخش مسکن نبود، ولی دولت مصمم است این عقب ماندگی ها را جبران کند.

او با اشاره به بهبود شرایط درآمدی کشور اضافه نمود: با شرایط کنونی کشور امید می رود وضع عمومی و رفاه مردم بهتر گردد و به شرایط بازنشستگان، کارمندان و کارگران رسیدگی گردد.

حسینی اهمیت سرمایه گذاری را مورد توجه قرارداد و گفت: ایران در جنگ مالی دشمن پیروز شد و آن ها نتوانستند ایران را در انزوا قرار دهند.

او ادامه داد: ایران طی یک سال گذشته با عضویت در سازمان های فرا منطقه ای در حال فعال کردن بخش دیگری از ظرفیت های مالی و تجاری است.

وبلاگ تکنولوپ قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 40 درصدی صادرات غیرنفتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 40 درصدی صادرات غیرنفتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید