با قابلیت های فوق العاده گوگل ترنسلیت آشنا شوید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، صفحات وب و پست های وبلاگی زیادی وجود دارند که به زبان محلی شما نوشته نشده اند. برای خواندن این مطالب، به ابزار های ترجمه ای احتیاج دارید که می توان گوگل ترنسلیت را اصلی ترین آن ها دانست.

با قابلیت های فوق العاده گوگل ترنسلیت آشنا شوید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ به نقل از rahnamato، این ابزار علاوه بر ترجمه یک کلمه یا عبارت، می تواند کل یک صفحه وب یا یک متن را نیز ترجمه کند. این ابزار ویژگی های پیشرفته دیگری مانند ترجمه فوری مکالمات و یا متون را نیز ارائه می دهد.

به عبارت ساده تر گوگل ترنسلیت ابزاری است که به ترجمه کلمات، متون، وب سایت ها و اسناد شفاهی از یک زبان به زبان دیگر یاری می نماید.

تا به امروز مترجم گوگل از 109 زبان زنده جهان در سطوح مختلف پشتیبانی میکند. علاوه بر این، از ترجمه آفلاین 59 زبان نیز پشتیبانی می نماید (بسته های زبان باید از قبل در برنامه برنامه بارگیری شوند.) با این حال، مهم است که بدانید مترجم گوگل 100 ٪ دقیق نیست و پیش از استفاده از آن باید ایده ای در مورد موضوع متن مورد نظر داشته باشید.

اگرچه گوگل ترنسلیت برنامه کاملی نیست، اما در بسیاری از موارد کافی است. در حال حاضر این اپلیکیشن بیش از یک میلیارد بار به وسیله کاربران از فروشگاه پلی استور دانلود شده است.

نحوه ترجمه مکالمات با استفاده از مترجم گوگل

گوگل ترنسلیت این قابلیت را دارد که یک سخنرانی را دریافت و آن را به زبان دلخواه شما ترجمه کند. این برنامه قادر است پس از ترجمه سخنرانی آن را بخواند. این فرآیند می تواند دستی یا اتوماتیک باشد. با این حال، ویژگی اتوماتیک راحت تر است، زیرا زبان گفتاری را تشخیص می دهد.

بنابراین، اگر گفتار متفاوتی در زبان های مختلف دارید، حالت اتوماتیک می تواند زبان مورد نظر شما را شناسایی و ترجمه کند. اما ترجمه دستی شما را ملزم می نماید که زبان مورد نظر خود را بطور دستی انتخاب کنید.

برای ترجمه مکالمات با استفاده از گوگل ترنسلیت مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه گوگل ترنسلیت را دانلود و باز کنید.

گزینه Conversation را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی میکروفون در قسمت پایین سمت چپ یا راست صفحه، یک زبان مبداء را انتخاب کنید. توجه داشته باشید، میکروفونی که روی آن کلیک می کنید، زبان مبداء خواهد بود.

نماد بلندگو مربوط به زبان مقصد خواهد بود.

برای استفاده از قابلیت ترجمه اتوماتیک روی auto کلیک کنید.

نحوه ترجمه متن با استفاده از مترجم گوگل

می توانید یک متن را تایپ و یا بخوانید و از گوگل ترنسلیت بخواهید آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کند:

برنامه گوگل ترنسلیت را باز کنید.

برای انتخاب زبان مبدأ روی دکمه language در سمت چپ کلیک کنید.

برای انتخاب زبان مقصد روی دکمه language در سمت راست کلیک کنید.

عبارت موردنظر خود را تایپ و Enter را وارد کنید. اگر می خواهید به طور شفاهی عبارتی را بیان کنید، روی دکمه میکروفون در پایین صفحه کلیک کنید.

می توانید ترجمه مورد نظر را کپی نموده و یا با انتخاب دکمه میکروفون در پایین کادر ترجمه، از مترجم گوگل بخواهید آن را برای شما بخواند.

نحوه ترجمه متن یک تصویر با استفاده از مترجم گوگل

گوگل ترنسلیت بعلاوه می تواند متن های تصاویر را نیز ترجمه کند. اگر تصویری دارید که به زبان خارجی برچسب گذاری شده است، نگران نباشید. می توانید از دوربین برای ترجمه بخش هایی از تصویر و یا کل آن بهره ببرید:

برنامه گوگل ترنسلیت را باز کنید.

روی دکمه Camera کلیک کنید.

با کلیک بر روی language در گوشه سمت چپ بالا، زبان مبدأ را انتخاب کنید.

زبان مقصد را از گوشه سمت راست بالا انتخاب کنید.

برای ترجمه یک تصویر ذخیره شده، از دکمه import بهره ببرید.

نحوه استفاده از قابلیت ترجمه زنده مترجم گوگل

در حال حاضر تنها گوشی های پیکسل 6 و 6 پرو به قابلیت ترجمه زنده مجهز هستند. هنگامی که برنامه یک زبان خارجی را شناسایی می نماید، یک پنجره پاپ آپ ظاهر می گردد. اگر روی پنجره پاپ آپ کلیک کنید، مترجم گوگل متن یا صدا را فورا ترجمه خواهد نمود. این ویژگی در حال حاضر تنها از چند زبان پشتیبانی می نماید:

برنامه گوگل ترنسلیت را باز کنید.

وارد Settings شوید.

روی System کلیک کنید.

گزینه Live Translate را فعال کنید.

زبان مورد نظر خود را به پنجره بازشو اضافه کنید.

منبع: فرارو

به "با قابلیت های فوق العاده گوگل ترنسلیت آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با قابلیت های فوق العاده گوگل ترنسلیت آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید