ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ کدام را بخریم؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، در این مطلب به مقایسه دو ساعت هوشمند مالی و بسیار محبوب از برند چینی میبرو می پردازیم؛ ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1. دو محصولی که اگر چه قیمت آن ها در بازار گجت های هوشمند بسیار نزدیک به یک دیگر است، اما یک سری تفاوت های قابل ملاحظه دارند که شاید دانستن آن ها به شما در انتخاب مناسب ترین گزینه خرید بین این دو ساعت هوشمند یاری کند. بنابراین اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند مالی از یک شرکت قابل اعتماد در بازار را دارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، چرا که هر دو گجت پوشیدنی توانسته اند رضایت بیش از 84 درصد خریدارانشان در خبرنگاران را به خود جلب نمایند.

ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ کدام را بخریم؟

نگاهی کلی به تعیینات فنی ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1

میبرو که چند سالی می گردد نام محصولات متنوع آن را در بازار لوازم جانبی ایران می شنویم، یک برند چینی است که در سال 2015 میلادی راه اندازی شده و به عنوان بخشی از زیست بوم شرکت شیائومی به فراوری و عرضه محصولات هوشمند مانند ساعت های هوشمند در بازار می پردازد. این برند چینی در سال 2021 ابتدا ساعت هوشمند میبرو لایت را با قابلیت های بسیار خوب و قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار داد که اتفاقاً مورد توجه طیف گسترده ای از آن ها نهاده شد.

سپس در اواخر همان سال، ساعت هوشمند میبرو X1 با طراحی کاملاً متفاوت و یک سری قابلیت های تازه در حد محصولات گران قیمت به بازار آمد که کاربران از این محصول نیز به خوبی استقبال کردند. هر دوی این ساعت ها، اگرچه در رده محصولات مالی قرار می گیرند، اما از تعیینات فنی بسیار مجذوب کنندهی بهره می برند. در ادامه نگاهی به جدول تعیینات فنی این دو گجت پوشیدنی خوش قیمت خواهیم پرداخت تا تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندمیبرو لایتمیبرو X1
وزن و ابعاد43 در 43 در 9.8 میلی متر - 48 گرم (همراه بند)47 در 47 در 11.4 میلی متر - 52 گرم (به همراه بند)
سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختبدنه آلومینومی مقاوم - بند سیلیکونی - بدنه دایره ای شکلفریم دایره ای شکل - بدنه از جنس آلیاژ روی - بند سیلیکونی TPU
نوع و مقدار نمایشگرنمایشگر با ابعاد 1.3 اینچ از جنس AMOLEDنمایشگر 1.3 اینچی از جنس AMOLED
رزولوشن و روشنایی نمایشگررزولوشن 390 در 390 پیکسل - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز- تراکم پیکسلی 392 پیکسل بر اینچ - وضوح تصویر HD- لبه های خمیده (2.5D)

رزولوشن 360 در 360 پیکسل - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز - وضوح تصویر HD - مجهز به شیشه حرارت دیده - تراکم پیکسلی 391 پیکسل بر اینچ

سیستم عامل و حافظه داخلی و رمسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 5 و iOS 10.0 به بالا - بدون حافظه داخلی و رمسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 5.0 و iOS 10 به بالا - 160 کیلوبایت حافظه داخلی با 64 مگابایت رم
نوع هشدارویبرهویبره
اسپیکرنداردندارد
GPSنداردندارد
باتریباتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 230 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 350 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)
حسگرهاحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنج
فناوریفاقد ارتباطات سلولارفاقد ارتباطات سلولار
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.0بلوتوث نسخه 5.0
ضد آب بودنبله - گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)بله - گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)
مقدار شاژردهی باتریتا 5 تا 8 روز (استفاده عادی) - تا بیش از 7 روز (استندبای)تا 15 روز (استفاده عادی) - تا 60 روز (استندبای)
رنگ های قابل عرضهمشکیمشکی
پیغام رسانیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیغام های متنیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیغام های متنی
مکالمهنداردندارد
سایر قابلیت ها پشتیبانی از 15 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، مقدار گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، گام شمار، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، محاسبه کالری مصرف شده، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، ماشین حساب، کنترل موزیکپشتیبانی از 38 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، مقدار گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، برنامه تمرین تنفس، هشدار نوشیدن آب، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، نمایش شرایط آب و هوا، کنترل موسیقی، پیدا کردن گوشی به وسیله ساعت، استفاده به عنوان شاتر برای دوربین گوشی، هشدار عدم تحرک

ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ طراحی و کیفیت ساخت

اگر طراحی ساعت هوشمند میبرو لایت را در مقابل طراحی ساعت هوشمند میبرو X1 قرار دهیم، در نگاه اول به دو ساعت هوشمند تقریباً یک شکل برخواهیم خورد. اما اگر کمی بیشتر در این زمینه دقت کنیم، یک سری تفاوت های محسوس بین آن ها مشاهده خواهیم کرد که قطعاً برای تعیین اولویت خرید کاربران می تواند به آن ها یاری کند.

میبرو برای ساعت هوشمند مدل لایت خود از طراحی کاملاً مینیمال و ساده ای استفاده نموده که از بعضی از جهات یادآور ساعت های سری اکتیو سامسونگ است و حاشیه های بسیار کمی نیز در اطراف نمایشگر آن دیده می گردد. در طرف دیگر، میبرو X1 واقع شده است که بسیاری از کاربران آن را به عنوان نسخه ورزشی میبرو لایت می دانند و نسبت به طراحی این ساعت هوشمند، از طراحی نسبتاً جان سختی بهره می برد. در واقع، ظاهر اسپرت این ساعت هوشمند شباهت های بسیار زیادی به ساعت گران قیمت امیزفیت یعنی مدل T-Rex Pro دارد. برخلاف نمایشگر با حاشیه های کم میبرو لایت، مدل X1 مجهز به یک بزل فیزیکی اطراف نمایشگر است که حرکتی ندارد و صرفاً برای زیبایی بیشتر روی آن نهاده شده است.

ساعت هوشمند میبرو X1 حدود 52 گرم وزن دارد که با توجه به بندی که برای آن انتخاب می کنید، می تواند حدود چند گرم سنگین تر باشد، اما سنگینی وزن ساعت هوشمند میبرو لایت به حدود 48 گرم می رسد. اگرچه کاربران به هر دو ساعت روی مچ دست خود عادت می کنند، اما در استفاده طولانی مدت، این میبرو لایت است که راحتی بسیار بیشتری را برای کاربرانش به همراه می آورد. با اینکه هر دو ساعت هوشمند، در رده بندی گجت های پوشیدنی مالی قرار می گیرند، اما میبرو برای ساخت بدنه آن ها از متریال بسیار باکیفیتی بهره برده که معمولاً برای ساعت های میان رده و پرچم دار از آن ها استفاده می گردد.

میبرو X1 از بدنه از جنس آلیاژ روی فراوری شده که مقاومت بسیار خوبی به آن بخشیده و آن را به یک گجت پوشیدنی نسبتاً جان سخت تبدیل نموده است. از طرفی دیگر، باید به بدنه از جنس آلیاژ آلومینیوم ساعت هوشمند میبرو لایت اشاره کنیم که در عین داشتن سرسختی بالا، وزن این ساعت را افزایش چندانی نداده و این یک نکته مثبت به شمار می رود. میبرو در ساخت گجت پوشیدنی مدل لایت خود از بدنه ای با ساختار براق استفاده نموده که طبیعتاً مجذوب کنندهیت بصری بیشتری به ساختار مات ساعت هوشمند میبرو X1 دارد. البته در این طور مسائل، سلیقه کاربران اولویت آن ها را تعیین می نماید. طبیعی است که بدنه های مات یک سری مسائل بدنه های براق نظیر نشان دادن لکه های اثر انگشت را ندارد.

روی بدنه میبرو لایت یک دکمه فیزیکی تعبیه شده که عملکرد خاموش و روشن کردن ساعت را برعهده دارد و بعلاوه کاربران با استفاده از آن وارد منوی ساعت نیز خواهند شد. این در حالی است که در ساعت میبرو X1 شاهد قرارگیری دو دکمه فیزیکی هستیم که کاربران با استفاده از آن به اسکرول در ساعت می پردازند. بندهای هر دو ساعت هوشمند رابطه خوبی با پوست شما خواهند داشت و هیچ واکنش آلرژیکی ایجاد نخواهند کرد. میبرو لایت و میبرو X1 مجهز به اسپیکر و میکروفون داخلی نیستند و با این تفاسیر نمی توان از آن ها برای برقراری تماس به صورت مستقیم استفاده کرد.

این دو ساعت هوشمند هر دو از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می کنند. ضخامت بدنه ساعت هوشمند میبرو X1 حدود 11.4 میلی متر است که این موضوع در خصوص ساعت هوشمند میبرو لایت به 9.8 میلی متر می رسد. با این تفاسیر اگه ظرافت طراحی ساعت روی مچ دست برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب ساعت هوشمند میبرو لایت می تواند گزینه بهتری برای شما باشد. در مجموع، کیفیت ساخت و طراحی این دو ساعت هوشمند مالی، به هیچ عنوان حس و حال دو محصول مقرون به صرفه قیمت بازار را به کاربران القا نمی نماید.

ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ نمایشگر و ویژگی های آن

در بخش نمایشگر، تعداد شباهت های بین این دو ساعت بیشتر از تفاوت هاست و همین موضوع کار کاربران را برای انتخاب گزینه مناسب خود سخت می نماید، اما در این زمینه دانستن تفاوت ها نیز می تواند در تصمیم گیری نهایی به یاری شما بیاید.

اگر در پی خرید یک ساعت هوشمندی هستید که نمایشگر آن وضوح تصویر بالایی داشته باشد و لبه های با طراحی خمیده آن، زاویه دید گسترده ای را در اختیار شما قرار دهد، احتمالا باید میبرو لایت را انتخاب کنید. چرا که این ساعت هوشمند مجهز به یک نمایشگر 1.3 اینچی با رزولوشن 390 در 390 پیکسل است که از لبه های خمیده (2.5D) بهره می برد و تقریباً از تمامی زوایا می توان محتواهای نشان داده شده آن را دیدن کرد. در سوی مقابل باید به نمایشگر 1.3 اینچی با رزولوشن 360 در 360 پیکسل میبرو X1 با طراحی تخت لبه هایش اشاره نمود.

اما اگر مقاومت نمایشگر ساعت هوشمند در برابر حوادث احتمالی برای شما بسیار حائز اهمیت است، ساعت هوشمند میبرو X1 گزینه خرید بهتری برای شما خواهد بود، چرا که نمایشگر این ساعت به وسیله شیشه حرارت دیده که دوام بسیار بالایی در برابر ضربات و خط وخش ها دارد، محافظت می گردد. اما میبرو لایت هیچ محافظ نمایشگری ندارد و در این زمینه بسیار آسیب پذیر نشان می دهد. نمایشگر لمسی هر دو ساعت از نرخ رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می کنند و اسکرول بسیار روانی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

بعلاوه نباید نمایشگر از جنس AMOLED این دو ساعت هوشمند مالی را از قلم بیندازیم که قابلیت بسیار محبوب نمایشگر همواره روشن (Always On Display) را نیز برای کاربران به همراه می آورد. تراکم پیکسلی میبرو لایت و میبرو X1 نیز به ترتیب 392 و 391 پیکسل بر هر اینچ است و رقابت بسیار نزدیکی در این زمینه دارند.

ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری

در بخش ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری، باز هم شباهت ها بیشتر از تفاوت هاست. در وهله اول باید اشاره کنیم که هر دوی این ساعت های هوشمند با گوشی های اندرویدی و iOS سازگار هستند و اگر گوشی شما سیستم عامل اندروید 5.0 و iOS 10 به بالا دارد، مسئله ای از بابت متصل شدن به این ساعت ها نخواهید داشت.

اپلیکیشن Mibro Fit، نام اپ اختصاصی در نظر گرفته شده برای کاربران ساعت های هوشمند میبرو است که رابط کاربری بهبودیافته بسیار منسجمی نیز دارد و برای تعامل بهتر با این ساعت های هوشمند باید آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. این اپلیکیشن قابلیت شخصی سازی بسیار گسترده ای دارد و ویژگی هایی نظیر دسترسی به بیش از 100 واچ فیس در تم های مختلف، ارائه گزارش فعالیت های ورزشی روزانه و دسترسی به تاریخچه استفاده از سنسورها را به صورت جامع در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران با استفاده از این اپ می توانند به شخصی سازی واچ فیس ها بپردازند و تصاویر مد نظر خود را در انواع رنگ ها به شکل سه بعدی یا دیجیتال به عنوان واچ فیس استفاده کنند.

خوشبختانه هر دو ساعت هوشمند میبرو از زبان فارسی در پیغام ها بدون بهم ریختگی فونت ها و کلمات پشتیبانی می کنند. برای پیغام ها نیز امکان پاسخگویی از روی ساعت وجود ندارد و اگر متن پیغام خیلی زیاد باشد، فقط بخشی از آن قابل مشاهده است.

بخش پیغام های این ساعت نیز هشت پیغام آخر را برایتان نگه می دارد و شما می توانید آن ها را مرور کنید. بعلاوه کاربران می توانند نوتیفیکیشن اپ های مد نظر خود را به وسیله اپ میبرو فعال نموده تا آن ها را روی ساعت هوشمندشان مشاهده کنند. با این وجود، میبرو لایت و میبرو X1 قابلیت نصب اپ های ثالث را ندارند و از سنسور GPS نیز بهره نمی برند.

ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ ویژگی های سلامتی و ورزشی

معمولاً گجت های پوشیدنی مالی با قابلیت های سلامتی و ورزشی کاملی روانه بازار نمی شوند و این موضوع نیز در خصوص ساعت های هوشمند میبرو لایت و میبرو X1 به خوبی صدق می نماید، اما به طور کلی، این دو ساعت هوشمند در بازه قیمتی خودشان، از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند.

در خصوص ویژگی های سلامتی، ساعت هوشمند میبرو لایت و میبرو X1 هر دو مجهز به حسگر اپتیکال ضربان قلب هستند. سنسور ضربان قلب این ساعت های هوشمند فعالیت 24 ساعته دارند و با دقت مناسبی ریتم قلب شما را تحت نظر می گیرد. اگر مورد مشکوکی در خصوص ضربان قلب شما وجود داشته باشد، این ساعت ها شما را با خبر می کنند. سنسور SpO2 این ساعت های هوشمند نیز عملکرد مناسبی دارند و با مقدار گیری منظم سطح اکسیژن خون، توانایی سیستم قلبی عروقی شما را برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های مختلف مورد آنالیز قرار می دهند. علاوه بر این، هر دوی این ساعت های هوشمند مجهز به قابلیت پایش استرس و خواب نیز هستند تا شرایط سلامت شما را حتی در زمان خواب نیز تحت کنترل قرار دهند.

از لحاظ ویژگی های ورزشی، این ساعت هوشمند میبرو X1 است که حرف های بیشتری برای گفتن دارد، چرا که این گجت پوشیدنی قابلیت پشتیبانی از 38 حالت ورزشی مختلف نظیر دوچرخه سواری، پارکور، طناب زنی، اسکیت، کوهنوردی و صخره نوردی را دارد و این در حالی است که ساعت هوشمند میبرو لایت تنها از 15 حالت ورزشی پشتیبانی می نماید که از جمله مهم ترین آن ها می توان به دویدن در فضای باز، تردمیل، پیاده روی، دوچرخه سواری در فضای باز، دوچرخه سواری ساکن، کوه پیمایی، راه رفتن، یوگا، بسکتبال، تنیس، بدمینتون، فوتبال و تمرینات قدرتی اشاره نمود.

ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ ضد آب بودن ساعت ها

خوشبختانه هر دوی این ساعت های هوشمند از گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار پشتیبانی می کنند، اما فقط میبرو X1 است که می تواند تا عمق 1.5 متری سطح آب به مدت نیم ساعت دوام بیاورد و شما را در فعالیت های مربوط به استخر و دریا همراهی کند. میبرو لایت اصلاً برای شنا کردن مناسب نیست و حتی برای مدت زمان کوتاه هم نباید از آن در زیر آب استفاده کرد. در واقع ضد آب بودن این محصول صرفاً در حد شست وشوی دست ها است. با این وجود، توصیه می کنیم که برای دوام بیشتر، پس از استفاده از آن ها در محیط های مرطوب حتما ساعت ها را به طور کامل خشک کنید تا آب درون اجزای داخلی آن نفوذ نکند.

ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ باتری و شارژدهی

از لحاظ باتری و شارژدهی، ساعت هوشمند میبرو X1 به لطف باتری پرظرفیت تری که نسبت به میبرو لایت دارد، مدت زمان بسیار بیشتری می تواند شما را در انجام کارهایتان همراهی کند. این ساعت هوشمند از یک باتری با ظرفیت 350 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که قادر است در استفاده معمولی تا 15 روز دوام بیاورد. بعلاوه اگر از قابلیت های ورزشی و سلامتی این ساعت به صورت مداوم بهره ببرید، حداکثر تا 7 روز روشن می ماند. میبرو وعده شارژدهی تا حداکثر 60 روز در حالت استندبای این ساعت را داده که کمی دور از واقعیت به نظر می رسد.

در سوی مقابل باید به باتری با ظرفیت 230 میلی آمپر ساعتی میبرو لایت اشاره کنیم که در صورت استفاده از سنسورها و قابلیت های سلامتی و ورزشی بین 5 تا 8 روز به شما شارژدهی ارائه می دهد. اما اگر از آن به صورت عادی بهره ببرید، مقدار شارژدهی آن به 10 روز نیز می رسد. از لحاظ سرعت شارژ شدن، هر دو ساعت هوشمند میبرو در عرض دو ساعت به طور کامل شارژ می شوند.

ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ جمع بندی و سخن پایانی

نکات مثبت ساعت هوشمند میبرو لایت

  • نمایشگر AMOLED باکیفیت
  • پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همواره روشن
  • استاندارد ضد آب IP68
  • شارژدهی مناسب
  • دقت مناسب سنسورهای سلامتی
  • پشتیبانی از زبان فارسی در نوتیفیکشن ها
  • قیمت مناسب

نکات منفی ساعت هوشمند میبرو لایت

  • نداشتن GPS
  • نداشتن قابلیت مکالمه
  • نداشتن محافظ نمایشگر
  • مناسب نبودن برای شنا

نکات مثبت ساعت هوشمند میبرو X1

  • نمایشگر AMOLED
  • پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همواره روشن
  • طراحی مجذوب کننده پرمیوم
  • شارژدهی بسیار خوب
  • پشتیبانی از طیف گسترده ای از قابلیت های ورزشی
  • ضد آب بودن تا عمق 1.5 متری
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیغام ها

نکات منفی ساعت هوشمند میبرو X1

  • نداشتن میکروفون و اسپیکر برای برقراری تماس
  • عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم
  • نداشتن GPS

با توجه به مقایسه های انجام شده، به نظر می رسد هر دو ساعت هوشمند مالی ارزش خرید بالایی دارند، به ویژه آنکه این محصولات میبرو از لحاظ قیمتی نیز به هم نزدیک هستند و کننده مدل X1 با قیمت بیشتری در بازار به فروش می رسد.

در مجموع، اگر جزو کاربران ورزشکار هستید و در پی یک ساعت هوشمند پرامکانات و قیمت مناسب با طراحی جان سخت برای ردیابی تمرینات ورزشی خود می گشت، بدون شک انتخاب میبرو X1 می تواند برای شما گزینه خرید بهتری باشد. در غیر این صورت، نیازی به پرداخت هزینه این ساعت ندارید و قابلیت هایی همانند نمایشگر AMOLED، پشتیبانی از زبان فارسی و شارژدهی مناسب را با میبرو لایت نیز می توانید تجربه کنید.

آیا شما تجربه استفاده از این دو گجت پوشیدنی میبرو را دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران وبلاگ تکنولوپ در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Versus

منبع: دیجیکالا مگ

به "ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت هوشمند میبرو لایت در مقابل میبرو X1؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید