بهترین سواحل اروپا که احتمالا آن ها را نمی شناسید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، اروپا خط ساحلی بسیار زیاد و زیبایی دارد اما برخی از مقاصد ساحلی بسیار محبوب آن بیش از اندازه شلوغ هستند. از مارسی گرفته تا مایورکا، بازدیدکنندگان باید در میان جمعیت بسیار زیاد مشغول ساحل گردی شوند. اگر می خواهید از جمعیت بسیار زیاد دوری کنید، بهتر است به سواحلی بروید که کمتر مورد توجه قرار می گیرند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سواحل اروپا بپردازیم که احتمالا آن ها را نمی شناسید.

بهترین سواحل اروپا که احتمالا آن ها را نمی شناسید

منطقه ساحلی ریویرای آلبانی

آلبانی هنوز در مسیر اصلی توریستی اروپا برجسته و مشهور نشده و همین نیز دلیل بسیار خوبی برای بازدید از اینجا محسوب می شود. خط ساحلی این کشور به طول 450 کیلومتر که در امتداد دریاهای آدریاتیک و ایونی قرار گرفته، پر از شن های طلایی و جنگل های کاج است. برای بهترین سواحل آن نیز باید به منطقه ساحلی ریویرای آلبانی (Albanian Riviera) بروید که از ولوره تا کسامیل ادامه دارد.

دهمی (Dhërmi) یکی از طولانی ترین و محبوب ترین سواحل آلبانی به شمار می رود که در کنار بارهای پر از جنب و جوش، منطقه ها آرامش بخشی نیز دارد. در سمت جنوب به کسامیل بروید، جایی که با آب های فیروزه ای سه جزیره کوچک در فاصله بسیار نزدیک خودنمایی می کند. در حال حاضر، فرودگاه بین المللی تیرانا با دو ساعت رانندگی از شهر ویلونا، دروازه اصلی ورود به آلبانی به شمار می رود و این در حالی است که شما می توانید از کورفو در یونان نیز با کشتی به شهر ساراند رفت.

سواحل بلغارستان در دریای سیاه

Reconnect with nature in Irakli.Canva

خط ساحلی بلغارستان در دریای سیاه، طبیعت بسیار زیبایی دارد. ساحل ایراکلی (Irakli) در فاصله 35 دقیقه رانندگی از ساحل مشهور سانی (Sunny Beach) قرار گرفته و تنها دو رستوران، منطقه برهنگی و یک کمپ در آنجا وجود دارد که مطمئنا اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم خواهد زد. تفرجگاه ساحلی وایا (Vaya Beach Resort) نیز مملو از ویلاهای زیبا با چشم مقدارایی به اقیانوس است. شهر ساحلی اوبزور (Obzor) نیز در همان نزدیکی می تواند تجربه متفاوتی را برای شما رقم بزند.

پرچ در کرواسی

Poreč is a great alternative to Dubrovnic.Canva

شهر قدیمی پُرچ (Poreč) با خیابان های سنگ فرش شده و سقف های سفالی اش بسیار زیبا و دیدنیی به نظر می رسد و غرق در تاریخ است. قبل از سفر خود به جزیره Sveti Nikola برای آفتاب گرفتن و ساحل گردی، بهتر است به کلیسای قرن ششمی و تحت حفاظت یونسکو Euphrasian Basilica بروید تا از نماهای زیبا و خیره کننده آن لذت ببرید.

مون پلیه در فرانسه

Espiguette beach offers a wild escape from Montpellier.Canva

درست در خارج از شهر مون پلیه (Montpellier) یکی از زیباترین سواحل فرانسه به چشم می خورد و این ساحل نیز Plage de lEspiguette in Grau du Roi نام دارد که یک پهنه شنی دراز، عریض و با تل ماسه های شنی را ارائه می کند. این ساحل به خاطر چشم انداز نمادین و برجسته خودش به معروفیت رسیده و تحت حفاظت قرار گرفته است. فانون دریایی مربع شکل آن نیز یکی از تنها سازه های موجود در این ساحل محسوب می شود.

شبه جزیره مانی در یونان

Foneas Beach is just minutes down the coast from Kardamyli.Canva

محوطه های باستان شناسی و خلیج های لاجوردی در شبه جزیره مانی (Mani Peninsula) در جنوب یونان بسیار خیره کننده هستند. اگر به جای استراحت، ترجیح می دهید که در خط ساحلی کاوش کنید، بهتر است به Kardamyli بروید که در خاتمه شاهد چشم انداز ها خیره کننده ای از اقیانوس خواهید بود. درست در فاصله چند دقیقه ای از اینجا نیز ساحل فونیس (Foneas Beach) قرار گرفته که صخره های سنگی را در آغوش گرفته و سنگ ریزه های سفید و زیبایی در آن به چشم می خورند.

جزایر آیولین در ایتالیا

The Aeolian islands can easily be reached by ferry from Sicily.Canva

درست در شمال سیلی، جزایر آیولین (Aeolian islands) از میان دریای تیرنین با صخره های سنگی خود سر از آب بیرون آورده اند. جزیره ولکانو (Vulcano) شاید برای سواحل شنی خودش معروفیت نداشته باشد اما سواحل سیاه آن بسیار درخشان و برجسته هستند. در اینجا حتما از رصدخانه ژئوفیزیک و حمام گلی و گرم آن نیز دیدن کنید.

دونیگل در ایرلند

Kinnagoe Bay in Donegal showcases Irelands stunning coastline.Canva

شاید ایرلند به عنوان یک مقصد گردشگری عالی برای ساحل گردی شناخته نشود اما در جزیره امرالد (Emerald Isle) خطوط ساحلی بسیار درخشان و برجسته ای به چشم می خورند. ساحل دونیگل (Donegal) در خلیج کیناگوئه (Kinnagoe Bay) واقع شده و ساحلی بسیار مجذوب کننده و دیدنی دارد. البته باید گفت که از آنجایی که این ساحل دقیقا در شمال کشور ایرلند واقع شده، نباید انتظار هوای گرم و آفتابی را داشت.

دلتای دانوب در رومانی

Romanias Danube Delta is a paradise for birdwatchers.Canva

در محل واریز رودخانه دانوب به دریای سیاه، بخشی همیشه در حال تغییر و باتلاقی دیده می شود که فقط با قایق قابل دسترسی است. اینجا به عنوان بزرگترین منطقه تالابی اروپا شناخته می شود و بهشتی برای دوست داران حیات وحش است. پلیکان ها، حواصیل ها و عقاب های دم سفید فقط تعدادی از جانوران ساکن در اینجا هستند. می توانید با قایق های تندرو و کشتی ها از شهر تولچا به سولینا در دلتای دانوب رومانی بروید و اوقات خوشی را سپری کنید.

هبریدهای بیرونی در اسکاتلند

Seilebost offers spectacular coastal views.Canva

در خارج از خط ساحلی شمال غربی اسکاتلند، جزایر هبریدهای بیرونی (Outer Hebrides) قرار دارند که برخی از دیدنیی ترین سواحل این کشور را درون خودشان جای داده اند. دهکده کوچک و ساحلی سیلبوست (Seilebost) نیز به همان مقدار این سواحل زیبا و دیدنیی است و گشت و گذار در آنجا می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند.

ایزولا در اسلوونی

Izola was once under Venetian rule.Canva

ایزولا در بخش کوچکی از خط ساحلی آدریاتیک اسلوونی قرار گرفته، جزیره ای که زمانی تحت حاکمیت ونیزی ها بوده است. اینجا نسبت به بندر همسایه خودش جمع و جورتر است و خیابان های پر پیچ و خم و زیبایی دارد. از طریق یک پیاده روی کوتاه نیز می توان به سواحل شنی و بسیار زیبای آن نیز دسترسی داشت.

منبع: فوت و فن / euronews.com

به "بهترین سواحل اروپا که احتمالا آن ها را نمی شناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سواحل اروپا که احتمالا آن ها را نمی شناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید