آبشار نیاگارا و جاذبه های اطراف آن

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، شاید نخستین نامی که از آبشارهای مشهور جهان به ذهنتان می رسد، آبشار نیاگارا باشد؛ آبشاری که بسیاری از افراد، آن را به عنوان بلندترین آبشار جهان می شناسند. نیاگارا اگرچه بلندترین آبشار روی زمین نیست، اما از آبشارهای بسیار بلند و محبوب جهان است که زیبایی هایش، گردشگران بسیاری را به سوی آن کشانده است. اکنون که چمدانتان را برای یک بازدید هیجان انگیز بسته اید، در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، با ما همراه باشید تا آبشار نیاگارا را بیشتر بشناسید و سفر دل انگیزتری را تجربه کنید.

آبشار نیاگارا و جاذبه های اطراف آن

آبشار نیاگارا کجاست؟

آبشار نیاگارا، آبشاری روی رودخانه نیاگارا است که در شمال شرقی قاره آمریکای شمالی قرار گرفته است. این آبشار هم در ایالات متحده و هم در کانادا قرار گرفته و مرز طبیعی میان این دو کشور محسوب می شود. بخش کانادایی این آبشار دیدنی در تورنتو واقع در استان انتاریو و بخش آمریکایی آن در استان نیویورک واقع شده است.

آبشار نیاگارا در اصل در شهر لویستون استان نیویورک قرار داشت؛ اما به علت فرسایش در طول زمان، به سمت جنوب رفت و به موقعیت کنونی خود منتقل شد. آبشارها هر سال، حدود 4 تا 5 فوت عقب نشینی می نمایند.

از تاریخچه آبشار نیاگارا بخوانید

آبشار نیاگارا با قدمتی به درازای 12هزار و 300 سال، یک شگفتی طبیعی حیرت انگیز است که به هیچ چیز دیگری شبیه نیست و بیش از 8 میلیون نفر در سال، از آن بازدید می نمایند. تاریخچه این آبشار پهناور به هزاران سال پیش و به عصر یخبندان برمی شود؛ یعنی زمانی که سیلاب های بزرگ حاصل از ذوب یخ ها به رودخانه ای که اکنون آن را با نام نیاراگا می شناسند، تخلیه شد.

روند شکل گیری این آبشار، روندی تدریجی و کند بود که همچنان ادامه دارد. سنگ های زیر سطح آبشار در اثر یخ زدگی و ذوب سالانه رودخانه نیاگارا از بین می روند و فرسایش تدریجی و ریزش سنگ ها، آبشار را به طرف بالادست حرکت می دهد. ناگفته نماند که مدرنیته موجب شده است که آبشار نیاگارا با سرعتی کمتر از بین برود و برای حفظ آن، اقدامات اصلاحی اجرا شده است. این آبشار از نظر زمین شناسی، آبشاری بسیار جوان است.

کشف آبشار نیاگارا چگونه صورت گرفت؟

بومیان آمریکایی ساکن منطقه نیاگارا به احتمال قوی، نخستین کسانی بودند که قدرت آبشار نیاگارا را دیدند. یک کشیش فرانسوی به نام پدر لوئیس هنپین، اولین اروپایی بود که در سال 1678 طی یک سفر اکتشافی، از مقدار و اهمیت این آبشار حیرت زده شد. زمانی که او به فرانسه بازگشت، گزارشی از سفرهای خود را در کتابی با عنوان یک کشف نو منتشر کرد. در این کتاب، برای نخستین بار، توجه مردم جهان به آبشار نیاگارا جلب شد و همین موضوع، برای کاوش بیشتر در آن منطقه الهام بخش بود.

در دهه 1800 با توسعه سامانه ریلی، این آبشار مقصد اصلی مسافرانی از سراسر جهان شد و بازدیدنمایندگان فراوانی را به سوی خود جذب کرد. جالب است بدانید در سال 1804، برادر کوچک تر ناپلئون بناپارت به نام ژروم همراه با عروس آمریکایی خود، برای گذراندن ماه عسل به آبشار نیاگارا رفتند. به همین علت، او به عنوان آغازگر سنت ماه عسل در آبشار نیاگارا شناخته می شود.

قدرت آبشار نیاگارا آن چنان زیاد بود که نیروی آن را با استفاده از چرخ های آب برای به حرکت درآوردن آسیاب ها مهار می کردند. در سال 1895، نخستین ایستگاه فراوری برق آبی در مقیاس بزرگ در این آبشار راه اندازی شد. با این حال، این نیروگاه از سیستم جریان مستقیم (DC) استفاده می کرد که فقط توانایی انتقال 100 یارد برق را داشت.

نیکولا تسلا، مهندس برق مشهور، در سال 1896 ثابت کرد که می تواند با استفاده از موتور القایی، جریان متناوب نو (AC) برق را از آبشار نیاگارا فراوری و به شهر بوفالو در استان نیویورک منتقل کند. این نخستین استفاده تجاری از راه دور از سیستم جریان متناوب است که هنوز هم در سراسر جهان از آن استفاده می شود.

برق آبی از ثمره های مهم آبشار نیاگارا است. نیروگاه های برق در دو سمت آمریکایی و کانادایی آبشار در مجموع ظرفیت فراوری 2.4 میلیون کیلووات برق را دارند. طبق یک پیمان بین المللی، جریان آب روی آبشار در شب کم می شود تا آب بیشتری به ورودی هایی که برای فراوری برق استفاده می شوند، برود. به این ترتیب، به زیبایی طبیعی آبشار در ساعت های پربازدید، آسیبی نمی رسد.

لیست هتل مقرون به صرفه در تورنتو

نیاگارا | مجموعه ای از سه آبشار

شاید برای تان جالب باشد که بدانید آبشار نیاگارا از 3 آبشار مستقل تشکیل شده است. این 3 آبشار عبارتند از:

  • آبشار نعل اسبی
  • آبشار آمریکایی
  • آبشار نقاب عروس

این 3 آبشار روی هم رفته بیشترین مقدار جریان آب را در آمریکای شمالی دارند. آبی که روی آبشارها می ریزد، از 4 دریاچه بزرگ سرچشمه می گیرد که همه آن ها در یک نقطه به هم می رسند، وارد رودخانه نیاگارا می شوند و در نهایت به دریاچه انتاریو می ریزند.

بیشتر آب آبشار، حاصل از ذوب برف است. پس از حرکت آب در امتداد دریاچه ایری، رودخانه نیاگارا در جزیره بُز تقسیم می شود. قسمتی از آب به یک جهت می رود؛ یعنی به سوی آبشاری می رود که شکل آن شبیه به نعل اسب است. به همین سبب، به آن آبشار نعل اسبی کانادا می گویند.

بقیه آب نیز به طرف آبشار آمریکایی حرکت می نماید. البته در طول مسیر، رودخانه دوباره از طریق جزیره کوچکی به نام لونا شکافته می شود و در اثر این شکاف، آبشار سوم که کوچک ترین آبشار است، ایجاد می شود. این آبشار به نام آبشار نقاب عروس شناخته می شود.

حقایقی درباره آبشار آمریکایی

عرض آبشار آمریکایی، حدود 830 فوت و افت عمودی آن، حدود 180 فوت است. حدود 10 درصد از آب رودخانه نیاگارا روی آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس جریان پیدا می نماید. موقعیت آبشار آمریکایی در مقایسه با آبشار نعل اسبی بالاتر است، اگرچه آب کمتری روی آن جریان دارد.

جریان آب تقریبی آبشار آمریکایی که در سمت چپ آبشار نعل اسبی قرار گرفته، 75هزار گالن در ثانیه است. هنوز کسی جسارت عبور از آبشار آمریکایی را پیدا ننموده است. در عوض، همه بدل کاری ها در آبشار نعل اسبی کانادا صورت گرفته است.

آبشار آمریکایی بر لایه هایی از سنگ بستر می گذرد که از سنگ آهک و شیل نرم تشکیل شده و به مرور زمان بر اثر نیروی آب، دچار فرسایش می شود. با گذر زمان، این فرسایش موجب می شود آبشار آمریکایی به مجموعه ای از تندبادهای نزولی تبدیل شود.

حقایقی درباره آبشار نقاب عروس

آبشار نقاب عروس که کوچک ترین آبشار از 3 آبشار تشکیل دهنده آبشار نیاگاراست، در سمت راست آبشار آمریکایی قرار گرفته است. این آبشار نام خود را از ظاهر نقاب مانندی که دارد، گرفته است. بادهای منطقه که آبشار را به سمت مه می برند، موجب پیدایش این شکل ظاهری شده اند. بومیان آمریکا به آن پوهونو می گفتند که به معنای روح باد کوبنده است. عرض آبشار نقاب عروس حدود 56 فوت و افت عمودی آن حدود 78 فوت است.

حقایقی درباره آبشار نعل اسبی

آبشار نعل اسبی که به آن آبشار کانادا نیز می گویند، بیشتر در قسمت کانادایی مرز قرار گرفته است. این آبشار زیبا که بزرگ ترین آبشار از 3 آبشار تشکیل دهنده آبشار نیاگاراست، بالاترین سرعت جریان آب را دارد. حتی پس از انحراف جهت مقداری از آب رودخانه نیاگارا برای فراوری برق آبی، حدود 90 درصد از آب آن روی آبشار نعل اسبی کانادا می ریزد.

مطالعات و تاریخچه آبشار نیاگارا نشان دهنده این است که هزاران سال پیش، آبشار در 11 کیلومتری پایین دست از جایگاه کنونی خود قرار داشته است. مسئله مهم در ارتباط با آبشار کانادایی، فرسایش بوده است. تا اوایل دهه 1950، نرخ میانه فرسایش آبشار نیاگارا تا یک متر در سال افزایش یافت. پس از آن، انحراف های آب به صورت یکنواخت توسعه پیدا کرد و فرسایش در آبشار نیاگارا کمتر شد. آبشار نعل اسبی کانادا منبع بزرگی از انرژی هیدرولیک است.

آیا از سرگرمیات آبشار نیاگارا خبر دارید؟

جاذبه ها و دیدنی های آبشار نیاگارا بسیار است. سالانه میلیون ها نفر از سراسر جهان، برای دیدن این جاذبه ها به این آبشار می آیند. هدف شما از سفر به این نقطه از جهان، چه لذت بردن از شگفتی های طبیعی آبشار نیاگارا باشد، چه لذت بردن از جاذبه های گوناگون سرگرمیی، این آبشار پر از گزینه هایی است که سفر شما را لذت بخش تر می نمایند. در ادامه، به برخی از این جاذبه های سرگرمیی اشاره می کنیم.

دیدنی شکوه در پارک استانی آبشار نیاگارا

اگر از بخش آمریکایی آبشار بازدید می کنید، پارک استانی آبشار، گزینه ای برای سرگرمی شماست. این پارک با داشتن چشم انداز ها چشم نواز، نمایشگاه های تعاملی، کیلومترها مسیر پیاده روی و گزینه هایی برای صرف غذا در محیطی محبت آمیز و خانوادگی، تجربه ای به یادماندنی برای شما رقم می زند. پارک استانی آبشار نیاگارا که پارکی برای تمام فصول است، قدیمی ترین پارک استانی آمریکاست. این پارک که در 24 ساعت شبانه روز و هر 365 روز سال باز است، شما را بیش از آنچه تصور کنید، به عظمت آبشار نزدیک می نماید. قدم زدن و دیدن آبشار از این پارک، رایگان است.

لذت یک پیاده روی آبشاری

از کارهایی که همه مایل اند در قسمت کانادایی آبشار انجام دهند، پیاده روی در امتداد تنگه از پل رنگین کمان تا تیبل راک است. شما در طول مسیر، می توانید آبشار آمریکایی و کانادایی را دیدن کنید و بعلاوه پارک ملکه ویکتوریا را هم ببینید. اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید لذت پیاده روی زیر آبشار را تجربه کنید، می توانید از تورهای پیاده روی استفاده کنید.

سرگرمی هیجان انگیز قایق سواری

اغراق نیست اگر بگوییم که قایق سواری در آبشار، در صدر لیست سرگرمیات اغلب بازدیدنمایندگان قرار گرفته است. شما می توانید از ایالات متحده آمریکا یا کانادا سوار قایق شوید. اگر از ایالات متحده قصد قایق سواری دارید، پارک پراسپکت نقطه آغاز قایق سواری شماست و اگر می خواهید از کانادا قدم به قایق بگذارید، پارک ملکه ویکتوریا در نزدیکی پایگاه کلیفتون هیل، محل آغاز این تجربه هیجان انگیز است.

لذت دیدنی غار بادها

غار بادها، غاری طبیعی است که در پشت آبشار نقاب عروس و در پارک استانی آبشار قرار گرفته است. زمان کشف این غار به سال 1834 می رسد. بازدیدنمایندگان برای دیدن این غار دیدنیی با آسانسور از جایی بین آبشارهای آمریکایی و کانادایی به پایین منتقل می شوند تا به ابتدای آبشار آمریکایی و سطح رودخانه نیاگارا برسند. قیمت بلیت برای بازدید از غار بادها، برای بزرگسالان 21 دلار است.

جزیره سه خواهر | سرگرمیی رویایی

این جزیره که از دیدنی های مهم آبشار نیاگارا به شمار می رود، در خط ساحلی جنوب جزیره بز واقع شده و با پلی چوبی به آن وصل شده است. ممکن است نام این جزیره، توجه شما را به خود جلب کند. باید بگوییم که نام آن از نام دختران پارکورست ویتنی، هتل دار و شهروند برجسته محلی، انتخاب شده است. نام این سه خواهر، آسنات، آنجلین و سلیندا الیزا بود و نخستین افرادی بودند که به این جزیره قدم گذاشتند. جزیره سه خواهر در فاصله کوتاهی از مرز آمریکا قرار گرفته است.

تجربه لذت بخش شنا

پیشنهاد می کنیم که در این آبشار باشکوه، تنی به آب بزنید و از تجربه شناکردن در این آب ها با چشم انداز بی نظیر و هوای پاک غافل نشوید. در قسمت پایین آبشار، منطقه ها حفاظت شده ای وجود دارند که شما می توانید آنجا شنا کنید. بخشی از این آب به نیروگاه اختصاص دارد. به یاد داشته باشید که برای شناکردن در آب های نیاگارا، حتما باید به منطقه ها حفاظت شده و اسکله بروید؛ زیرا شناکردن در در محل های پر خطر ممکن نیست.

هیجان آور مثل زیپ لاین

اگر از جمله افرادی هستید که ماجراجویی و سرگرمیات هیجان انگیز را می پسندید، احتمالا زیپ لاین، سرگرمی محبوب شما در آبشار نیاگارا خواهد بود. از آنجا که این سرگرمی، هیجان فراوانی دارد، بچه ها زیر 5 سال نمی توانند آن را امتحان نمایند. وقتی سوار زیپ لاین می شوید؛ چند احساس ترس، هیجان و لذت از چشم انداز آبشار را با هم تجربه می کنید. مسیر زیپ لاین حدود 670 متر است و از آبشار آمریکایی می گذرد. زیپ لاین در خاتمه پایین آبشار نعل اسبی به خاتمه می رسد.

دیدنی نیاگارا در شب | یک شب نوردی باشکوه

آیا شما هم در گروه افرادی هستید که شب گردی از سرگرمیات مورد علاقه تان است؟ اگر پاسخ شما به این پرسش، مثبت است، این آبشار را در شب هم ببینید و لذت ببرید. دیدنی پایکوبی نورها در کنار جریان آب، نمای ویژه ای به این آبشار در شب می دهد. علاوه بر این ها، در برخی از اوقات خاص، جشن آتش بازی نیز در حاشیه آبشار برپا می شود که دیدنی آن خالی از لطف نیست.

ثبت تصویر خاطره انگیز لحظه ها

آبشار نیاگارا جایی است که هرگز نباید در آن از عکاسی و ثبت لحظات ویژه غافل شوید. عکاسان فراوانی برای ثبت شگفتی های طبیعت در این آبشار بزرگ، هر سال به کانادا و آمریکا می آیند. پس شما هم فرصت را از دست ندهید و این بازدید باشکوه را برای خود به یادماندنی تر کنید.

شرایط سفر به مونترال کانادا

یک وعده به یاد ماندنی

اگر شما هم از آن دسته گردشگران غذادوست هستید، باید بگوییم که هیچ چیز، رضایت بخش تر از خوردن غذایی خوب با دیدنی چشم انداز آبشار نیست. رستوران Watermark در Hilton Fallsview با چشم انداز ای از آبشارهای آمریکایی و کانادایی، یکی از پیشنهادهای ما به شماست. بعلاوه رستوران Keg در Embassy Suites که به آبشار نعل اسبی کانادایی بسیار نزدیک تر است، پیشنهاد دیگر ما به شما است. محیط رستوران Keg بسیار مجذوب کننده و کمی دل پذیرتر از پیشنهاد اول است و غذا و خدماتش به همان مقدار خوب است. ناگفته نماند غذاخوردن در این رستوران ها با این چشم انداز ها چشمگیر، چندان مقرون به صرفه نیست و شما برای صرف غذا در هر کدام از این رستوران ها، حدود 145 دلار به ازای هر نفر در نظر بگیرید.

تله کابین سواری | یک پیشنهاد ردنشدنی

اگر می خواهید نیم ساعت از زمان خود را بدون صرف هزینه گزاف در چشم انداز دیدنی آبشار بگذرانید، پیشنهاد ما به شما، تله کابین سواری است. تجربه سوارشدن بر تله کابینی معلق که از تنگه به طور مستقیم از روی گردابی غول پیکر در رودخانه نیاگارا عبور می نماید، بسیار وسوسه نماینده و حیرت انگیز است. دسترسی به تله کابین فقط از کانادا ممکن است و حدود 5 دقیقه با ماشین از آبشار فاصله دارد.

هلیکوپتر سواری در نیاگارا

آیا تصمیم دارید تجربه ای منحصربه فرد داشته باشید و به مقدار کافی، پول برای آن دارید؟ ما پیشنهاد می کنیم تور هلی کوپتری بر بالای آبشار را امتحان کنید. اگر تا به حال هلی کوپتر سوار نشده اید، می توانید از این فرصت استفاده و این هیجان را تجربه کنید.

شرایط بازدید از نیاگارا چیست؟

اگر علاقه مند به بازدید از آبشار نیاگارا هستید، باید بگوییم این کار به راحتی امکان پذیر است؛ اما شرایطی برای آن وجود دارند. برای بازدید از آبشار، حتما به این نکات توجه کنید:

  • تهیه بلیت برای بازدید از قسمت های گوناگون آبشار
  • داشتن گذرنامه یا مدرک شناسایی معتبر هنگام بازدید از آبشار
  • پرداخت عوارض

برای اقامت در آبشار نیاگارا کجا مناسب است؟

از اقامتگاه های پیشنهادی در سفر به این آبشار، می توان به هتل کورت یارد، هتل هیلتون، هتل شرایتون و هتل ماریوت فالز ویو اشاره نمود. بعلاوه اقامتگاه متل ریکس و اقامتگاه دابل تری فالز ویو نیز از دیگر مکان های مناسب برای اقامت شما هستند. این هتل ها را می توانید به سادگی و با پرداخت ریالی از وبلاگ تکنولوپ رزرو کنید.

مسیر دسترسی به آبشار نیاگارا چگونه است؟

برای دسترسی به این آبشار، از چند طریق می توانید اقدام کنید. در ادامه، ما این مسیرها را به شما معرفی نموده ایم:

  • از طریق تیبل راک واقع در بخش غربی آبشار کانادایی
  • از طریق تورنتو (فاصله تورنتو تا آبشار نیاگارا حدود 130 کیلومتر است)
  • پرواز به طرف فرودگاه بوفالو و اجاره خودرو (در صورتی که از آمریکا راهی آبشار هستید)
  • استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی برای تردد از نیویورک یا بوفالو به سوی آبشار

حقایقی درباره آبشار نیاگارا

چقدر از این آبشار اطلاعات دارید؟ اگر تا قبل از خواندن این مطلب، در خصوص این آبشار چیز زیادی نمی دانستید، ادامه مطلب را حتما دنبال کنید. می خواهیم به طور خلاصه، به ذکر نکاتی جالب درباره این آبشار بپردازیم.

-در هر ثانیه 3160 تن آب روی آبشار نیاگارا می گذرد.

-طراح پارک استانی آبشار نیاگارا، فردریک لا اولمستد بوده که پارک مرکزی را نیز در شهر نیویورک طراحی نموده است.

-ارتفاع عمودی آبشار نیاگارا در برخی قسمت ها بیش از 176 فوت است.

-مقدار آب این آبشار به مقدار ای است که اگر همه آب آن یخ بزند، پلی از جنس یخ ایجاد خواهد شد.

-نیاگارا محل زندگی لاک پشت های فراوانی است.

-اولین شخصی که داخل یک بشکه رفت و از آبشار نیاگارا عبور کرد و زنده ماند، آنی ادسون تیلور، 63 ساله و معلم مدرسه بود. او در سال 1901 و در روز تولدش این کار را انجام داد.

-غار بادها هر سال تخریب و بازسازی می شود.

-آبشار نیاگارا بلندترین آبشار جهان نیست؛ اما زیبایی و معروفیت آبشار به علت ارتفاع و حجم باورنکردنی جریان آب روی آبشار در یک زمان مشخص است.

-ماهی ها بر فراز آبشار نیاگارا در سفرند و بیشتر آن ها می توانند در جریان آب زنده بمانند.

-هزینه یک ساعت اسب سواری با کالسکه در اطراف آبشار در سال 1885، یک دلار بوده است.

-دره رودخانه نیاگارا محل زندگی 14 گونه گیاه کمیاب است که برخی از آن ها در معرض انقراض هستند.

-تلاش برای عبور از آبشار، غیر قانونی است و کسانی که این کار را انجام دهند، مبلغ 10هزار دلار جریمه می شوند.

-آبشارها فقط یک بار و در سال 1848، به مدت 30 ساعت متوقف شدند؛ زمانی که زمین های یخی دریاچه ایری در سرچشمه رودخانه گیر نموده بودند.

-نام نیاگارا از کلمه Onguiaahr به معنی تنگه گرفته شده است.

-نیاگارا در قبایل سرخ پوست به نام خدای رعد شناخته می شود؛ چون صدای آن بسیار بلند و در مواقعی وحشتناک است.

-در نگاه بسیاری از افراد، این آبشار سبزرنگ است. این رنگ به علت فرسایش سنگ های بستر آبشار ایجاد شده است. سالانه 30 سانتی متر از این سنگ ها دچار فرسایش و تخریب می شوند.

-تاکنون یک مرتبه آبشار کانادایی و 6 مرتبه آبشار آمریکایی یخ زده است.

-آبشار نیاگارا می تواند 4 میلیون کیلووات برق فراوری کند.

-آبی که هر ثانیه از آبشار نیاگارا فرود می آید، معادل استفاده آب یک خانواده در 7 سال است.

نکات مهم در سفر به آبشار نیاگارا را نباید فراموش کنید

اگر راهی سفر به این آبشار زیبا هستید، بهتر است قبل از آن، نکاتی را در نظر داشته باشید. قطعا دانستن این نکات، هم آمادگی شما را برای سفر بیشتر و هم لذت سفر را برای شما چندین برابر خواهد نمود.

  • آبشار را از هر دو کشور کانادا و آمریکا ببینید. به گفته کسانی که تنها یک کشور را برای دیدن آبشار کافی می دانند، اکتفا نکنید.
  • برای گذر از مرز آماده باشید و گذرنامه، ویزا و دیگر مدارک لازم را نباید فراموش کنید.
  • فقط یک روز را برای دیدن آبشار نیاگارا در نظر نگیرید.
  • آمادگی خیس شدن را داشته باشید.
  • در کانادا، پرداخت های لازم را به دلار کانادا انجام دهید.
  • درخواست کنید که مالیات گردشگری نیاگارا برای شما حذف شود.

جاهای دیدنی اطراف آبشار نیاگارا

این آبشار دیدنی، علاوه بر اینکه خودش جاذبه ای قدرتمند است، در اطرافش نیز جاهایی دارد که دیدنی آن ها خالی از لطف نیست. اگر شما زمان کافی دارید، پیشنهاد می کنیم بازدید از این جاهای دیدنی را از دست ندهید.

هم نشینی با پروانه ها در پارک پروانه

معرفی دیدنی های اطراف نیاگارا را از پارک پروانه نیاگارا آغاز می کنیم. این پارک که محل زندگی بیشتر از دو هزار پروانه از حدود 50 گونه است، تجربه شیرین ملاقات نزدیک با پروانه ها و دیدنی چرخه رشدشان را برای شما فراهم می نماید. این پارک در سال 1996 راه اندازی شده و از پناهگاه های بزرگ شیشه ای حفاظت شده از پروانه ها در آمریکای شمالی محسوب می شود.

چرخشی هیجان انگیز در چرخ و فلک نیاگارا

از تازه ترین جاذبه های نزدیک آبشارهای نیاگارا، چرخ وفلک نیاگارا است. شما با سوارشدن بر این چرخ وفلک، می توانید آبشارهای نیاگارا را از ارتفاعی بیشتر از 53 متر دیدن کنید. این چرخ وفلک در تمام روزهای سال، باز است و سوارشدن بر آن در روز یا شب، هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد.

دیدنی گیاهان در باغ گیاه شناسی

اگر از علاقه مندان به گل و گیاه هستید، بازدید از باغ گیاه شناسی نیاگارا را از دست ندهید. این باغ که در سال 1936 به شیوه اروپایی و در 40 هکتار ساخته شد، در بخش شمالی آبشار نعل اسبی و در امتداد پارک نیاگارا واقع شده است. باغ گیاه شناسی از طریق دانشکده باغبانی اداره می شود و جالب است بدانید که کلاس دانشجویان این دانشکده در همین باغ برگزار می شود.

از ماهیگیری تا قایق رانی در باغ وحش سافاری

از دیگر دیدنی های اطراف آبشار، می توان به باغ وحش سافاری نیاگارا اشاره نمود؛ منطقه ای که دارای پرندگان، خزندگان و بیشتر از 1000 پستاندار بومی و غیر بومی است. این باغ وحش، حدود 150 هکتار وسعت دارد و پارک طبیعت آن را اداره می نماید. شما می توانید به صورت رایگان از تورهای پیاده روی این باغ وحش استفاده کنید. ماهی گیری، سافاری، دوچرخه سواری، بادبادک پرانی و قایق رانی، از دیگر سرگرمیاتی هستند که شما می توانید آن ها را در آنجا تجربه کنید.

ساعت گل چند است؟

نام ساعت گل آن قدر مجذوب کننده و منحصربه فرد است که شما را به دیدن دعوت می نماید. ساعت گل از ساعت های دیدنی جهان است که طراحی آن، سالی 2 بار عوض می شود. ناقوسی در پشت این ساعت قرار گرفته است که مسئول خوشامدگویی به گردشگران است.

لذت بردن از مسیر در جاده نیاگارا

اگر از دوست داران جاده های دیدنیی هستید، جاده نیاگارا مخصوص شما است. لذت رانندگی در مسیری 55 کیلومتری همراه با دیدنی پارک ها و سرسبزی ها برای شما مهیا شده است. در بخشی از کنار این جاده، مسیری برای دوچرخه سواری و پیاده روی نیز در نظر گرفته شده است.

برج مینولتا | با چشم اندازی دیدنیی

برج مینولتا که نام دیگر هتل تاور است، در سال 1962 ساخته شد. این برج که در منطقه فالز ویو قرار گرفته است، اولین بنای بلند و مدرنی بود که دیدنی آبشار نیاگارا را از ارتفاع ممکن می کرد. این برج از قسمت های گوناگونی مانند یک هتل چهار ستاره، یک سکوی دیدن، یک سالن عروسی و یک رستوران تشکیل شده است. برج مینولتا در ارتفاع 160 متری آبشار قرار گرفته است.

قدم زدن در قلمرو پرندگان

اگر از پرنده دوستان هستید، قلمرو پرندگان نیاگارا از دیدنی های محبوب شما خواهد بود. این مکان که از محل های بزرگ و سرپوشیده برای نگهداری پرندگان در جهان محسوب می شود، برای فصل زمستان بسیار مناسب است. تجربه غذادادن به پرندگان از لذت هایی است که این محیط به شما هدیه می دهد.

از دیگر جاهای دیدنی اطراف آبشار نیاگارا، می توان به دژ قدیمی ایری، شهر نیاگارا روی دریاچه، بنای یادبود بروک و پارک کوئینزتون هایتس اشاره نمود.

دیدنی شکوه و عظمت در سفر به آبشار نیاگارا

مسلما معرفی کامل آبشار نیاگارا، بسیار گسترده تر از آن است که در یک مطلب بتوان همه مجذوب کنندهیت های آن را خلاصه کرد. با سفر به این آبشار دیدنیی و پرابهت، می توانید از سرگرمیاتی به یاد ماندنی استفاده کنید. در این مطلب، سعی کردیم تا مهم ترین دیدنی ها و نکات را در سفر به این آبشار برای شما بیان کنیم. ما همانند همواره در کنار شما هستیم تا سفری به یادماندنی و لذت بخش را تجربه کنید. بسیار مسرور خواهیم شد تا نظرات شما را بخوانیم و از خواندن تجربه شما در سفر به این آبشار دیدنی بهره مند شویم.

به خاطر داشته باشید که اگر قصد سفر به آمریکا یا کانادا را دارید، می توانید خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را با برترین قیمت در وبلاگ تکنولوپ انجام دهید. برای اخذ ویزای توریستی نیز، کارشناسان بخش ویزا وبلاگ تکنولوپ شما را هدایت خواهند کرد.

سوالات متداول درباره آبشار نیاگارا

برترین زمان بازدید از آبشار نیاگارا چه زمانی است؟

فصل تابستان زمان مناسب تری برای بازدید از این آبشار است.

آبشار نیاگارا در چه کشوری واقع شده است؟

بخشی از این آبشار در کشور آمریکا و بخش دیگری از آن در کشور کانادا قرار گرفته است.

چه سرگرمیاتی در آبشار نیاگارا وجود دارند؟

قایق سواری، زیپ لاین، هلی کوپترسواری، پیاده روی، شنا، دیدنی رنگین کمان، غار بادها و…

دیدنی های اطراف آبشار نیاگارا کدام ها هستند؟

پارک پروانه، جاده نیاگارا، باغ وحش سافاری، قلمرو پرندگان، باغ گیاه شناسی و…

شرایط بازدید از آبشار نیاگارا چیست؟

-داشتن ویزای کانادا در صورتی که از کانادا به دیدنی آبشار می روید.

-داشتن ویزای آمریکا در صورتی که از نیویورک به بازدید از آبشار می روید.

ویزای آمریکا یا کانادا را چگونه بگیریم؟

برای اخذ ویزای توریستی آمریکا یا ویزای توریستی کانادا با کارشناسان بخش ویزای وبلاگ تکنولوپ تماس بگیرید.

شماره تماس: 021-42405000

داخلی 3

منبع: فلای تودی

به "آبشار نیاگارا و جاذبه های اطراف آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار نیاگارا و جاذبه های اطراف آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید