خبرنگاران مخالفت ترکیه با حضور بعضی گروه های کُرد سوری در فرایند سیاسی سوریه

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، تهران- خبرنگاران- ترکیه مخالفت خود را با کوشش های مربوط به گنجاندن نام اتحاد دمکراتیک و یگان های مدافع خلق کُرد سوریه در فرایند سیاسی سوریه اظهار داشت.

خبرنگاران مخالفت ترکیه با حضور بعضی گروه های کُرد سوری در فرایند سیاسی سوریه

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام نمود: کشورش از همان شروع تاکید نمود که حزب اتحاد دمکراتیک سوریه و یگان های مدافع خلق کُرد به عنوان بازوهای حزب کارگران کردستان(پ ک ک) در سوریه به شمار می فرایند.

وی با یادآوری انفجار اخیر در عفرین سوریه با استفاده از یک تانکر سوخت بمب گذاری شده اضافه کرد: در آخرین عملیات حزب کارگران کُرد به وسیله بازوهای خود در سوریه، حدود 50 بیگناه در منطقه عفرین کشته شدند.

کالین مخالفت قاطع آنکارا را با کوشش های موجود برای قانونیزه کردن یگان های کُرد و وارد ساختن آن به عنوان یکی از طرف ها در فرایند سیاسی در سوریه اعلام و یادآورشد که آمریکا اکنون در صدد ایجاد واحدی است که کُردهایی غیر از حزب کارگران کردستان و اتحاد دمکراتیک کُردها و یگان های مدافع خلق کُرد را شامل گردد.

وی اضافه کرد: واشنگتن پیشتر ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) را به وسیله ادغام عناصر مختلف تشکیل داد اما در واقع حزب اتحاد دمکراتیک کُرد عملا آن را اداره می نماید.

کالین همچنین تاکید نمود: همان گونه که حزب کارگران کردستان نماینده کردها در ترکیه نیست حزب دمکراتیک و یگان های خلق کُرد نیز نماینده کُردهای سوریه نیستند.

این در حالی است که خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز گذشته در جریان بازدید از یگان های نظامی در مرزهای جنوبی این کشور با سوریه و عراق گفت: عملیات ارتش ترکیه در ادلب و در مناطق عملیات موسوم به خوشه زیتون و سپر فرات در سوریه و منطقه عملیاتی چنگال در شمال عراق ادامه دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مخالفت ترکیه با حضور بعضی گروه های کُرد سوری در فرایند سیاسی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مخالفت ترکیه با حضور بعضی گروه های کُرد سوری در فرایند سیاسی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید