خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی از همکاری صنوف قدردانی کرد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: همکاری صنوف این استان در رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی مقابله با کرونا ستودنی است.

خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی از همکاری صنوف قدردانی کرد

علی رسولیان شنبه شب در نشست هم اندیشی اصناف و اتحادیه ها در مورد مقابله با کرونا در خراسان رضوی اضافه نمود: پلمب واحدهای صنفی و تعطیلی های اجباری ناشی از شیوع کرونا زیان بسیار به صنوف وارد نموده است که باید با رعایت پروتکلها و دستورالعملها و کمک به تداوم فرایند کاهشی بیماری و اتخاذ راهکارهایی زیان آنها را کاهش داد.

وی ادامه داد: بسکمک از صنوف و واحدهای تجاری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و پروتکلهای بهداشتی و سایر موازین را به خوبی رعایت کردند و مابقی نیز باید با اجرای دقیق پروتکلها و عمل به مصوبات به مقابله به بیماری کمک نمایند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اصناف همیشه در کنار نظام بوده و به کمک مردم و دولت شتافته اند و مسائل را تحمل نموده اند، در شرایط شیوع کرونا نیز صنوف با درک شرایط، هم در تامین بسته های کمک معیشتی برای اقشار محروم کمک کردند و هم فعالیتهای خود را محدود نمودند که در کاهش شیوع ویروس بسیار اثرگذار بوده است.

وی اضافه نمود: در شرایط کنونی، حمایت از اصناف و هم اندیشی و اتخاذ راهکارهایی برای تداوم فعالیت آنها که هم سلامت مردم و هم معیشت آنها را تامین کند، لازم است.

رسولیان با اشاره به کاهش 70 درصدی درآمدهای بعضی اصناف ادامه داد: این استان هر سال بیش از 30 میلیون زائر و مسافر داشت که این تعداد سال جاری به دلیل شیوع کرونا در استان حضور نیافتند لذا دستکم 30 هزار میلیارد تومان به اصناف خراسان رضوی بویژه شهر مشهد از این نظر خسارت وارد شد.

وی گفت: از سوی دیگر همزمان با شیوع کرونا، تقاضای مردم نسبت به خرید کالا به شدت کاهش یافته که این موضوع تاثیر جدی روی بازار گذاشته و صنوف را با کاهش شدید فروش روبرو نموده است.

معاون استاندار خراسان رضوی اضافه نمود: سال جاری 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 12 درصد ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت شد که سهمیه استان از این تسهیلات به طور کامل جذب نگردید، با این حال خراسان رضوی در جذب این تسهیلات رتبه دوم کشور را به دست آورد.

وی ادامه داد: در برخورد با عدم رعایت قانون و محدودیتها از سوی صنوف در هر مکانی اعم از فروشگاه های عظیم یا حاشیه خیابان باید یکسان عمل گردد.

رسولیان گفت: به دلیل شیوع کرونا و لزوم توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار از توان همه فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری در شهر استفاده شد تا از ازدحام جمعیت و ایجاد صف جلوگیری گردد.

وی اضافه نمود: اختیارات استان در مورد اعمال محدودیتها برای فعالیت صنوف در شهرها با شرایط متفاوت از نظر شیوع کرونا محدود است اما پیشنهادات اتحادیه ها مبنی بر نحوه پرداخت اقتصادیات، محدودیت فعالیت روزانه صنوف به جای تعطیلی مطلق آنها، فعالیت قنادان به صورت بیرون بر، همسان سازی روبروه با صنوف در رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جمع آوری و به تهران ارسال خواهیم کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: روسای اتحادیه ها باید شرایطی فراهم نمایند که همه صنوف ملزم به تبعیت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شوند و حساسیت صاحبان صنوف نسبت به این موضوع را افزایش دهند.

وی گفت: اگر اصناف احساس نمایند که حامی سلامت هستند و شیوه هایی برای رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اتخاذ نمایند، سطح حساسیت جامعه را نسبت به رعایت این موارد افزایش داده و شرایط بهتری را در مقابله با کرونا رقم می زنند.

رسولیان با اشاره به محدودیتهای اقتصادی و دارو و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با کرونا اضافه نمود: اگر بتوان با همکاری و همراهی صنوف، تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی را کاهش داد، فشار زیاد ناشی از مقابله با ویروس کرونا از دانشگاه و مراکز درمانی برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: موافقت صاحبان شرکتهای استانی به اختصاص 50 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مقابله با کرونا را به دست آوردیم که بتوان مبتلایان به بیماری کووید 19 را از بیمارستان خارج کرد تا مراحل درمان و نقاهت را در خانه سپری نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی از همکاری صنوف قدردانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی از همکاری صنوف قدردانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید