طرز تهیه خورش به آلو؛ دومین خورش پرطرفدار استان یزد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، دومین خورش پرطرفدار و محبوب استان یزد خورش به آلو است. این خورش که با لپه، مغز ران گوسفند، به و آلو طبخ می گردد، طعم بسیار ملسی دارد که علاوه بر یزدی ها باب میل بسیاری مسافران این استان است. این خورش بیشتر در فصل پاییز طبخ می گردد اما اغلب یزدی ها با فریز کردن میوه به آن را در سایر فصول سال نیز طبخ می نمایند.

طرز تهیه خورش به آلو؛ دومین خورش پرطرفدار استان یزد

مواد اولیه

به 350 گرم

گوشت خورشتی 500 گرم

آلو خورشتی 200 گرم

پیاز 2 عدد

لپه 100 گرم

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

زعفران ساییده نصف قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه، شکر به میزان لازم

طرز تهیه

مرحله اول

برای آغاز کار، ابتدا در قابلمه کمی روغن ریخته و اجازه می دهیم تا داغ گردد. سپس، پیازهای خرد شده را به آن اضافه می کنیم. بعد از طلایی شدن رنگ پیازها، گوشت را داخل قابلمه ریخته و کاملاٌ سرخش می کنیم. در این زمان می توانید کمی شعله اجاق را زیاد کنید تا گوشت سریع تر سرخ گردد.

مرحله دوم

لپه را که از قبل شسته و آبش کشیده شده را به بقیه مواد اضافه می کنیم. در این مرحله، لپه را کمی تفت می دهیم تا خامی آن گرفته گردد.

مرحله سوم

بعد از گذشت چند دقیقه، نمک، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به مواد زده و کاملاٌ با یکدیگر مخلوط می کنیم. در خاتمه کمی آب داخل خورشت ریخته و می گذاریم تا تا نیم پز گردد.

مرحله چهارم

بعد از مدت کوتاهی، آلوهایی که از قبل خیس نموده ایم را به همراه آب آن داخل خورشت می ریزیم.

مرحله پنجم

به ها را پوست گرفته و بعد از جدا کردن هسته ها، در میزان های میانه خردشان نموده و کمی در روغن تف می دهیم. سپس به همراه زعفران و شکر به خورشتمان اضافه می کنیم.

مرحله آخر

وقتی خورش جا افتاد آن را با برنج ایرانی سرو می کنیم. اگر می خواهید طعم غذایتان متفاوت تر گردد این خورش را در کنار زرشک پلو سرو کنید.نوش جان.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه خورش به آلو؛ دومین خورش پرطرفدار استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورش به آلو؛ دومین خورش پرطرفدار استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید