آشپزی

راز خوشمزه شدن عدس پلو چیست؟ ، 5 ترفند مهم و کاربردی

غذاهای ملی و سنتی هر کشوری جزء ثروت های آن کشور به شمار می رود. عدس پلو هم یکی از این غذاهای خوشمزه در فرهنگ ایرانی به شمار می آید که با آیین ما هم گره خورده و عدس پلوی نذری یکی از برترین غذاهای نذری مردم ایران است. این غذا با طعم عدس، برنج، و ادویه های مختلف...

15 مهر 1402

یک غذای سنتی با نمایی مدرن

دلمه فلفل و بادمجان یک غذای سنتی است که هواداران خودش را هم دارد ولی وقتی قرار است غذایی بپزیم که باب طبع بچه های پیتزاخور و بدغذا هم باشد، باید ابتکار عمل به خرج داد.

14 مرداد 1402

این کوکو پر از آنتی اکسیدان است

تابستان فصل انواع سبزیجات از جمله کدو سبز است که با آن می توان یک کوکوی بسیار خوشمزه درست کرد.

23 تیر 1402

غذای لذیذ و فوری برای روز های بی حوصلگی!

خوراک گوشت چرخ نموده و سیب زمینی یکی از غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید به عنوان نهار به همراه برنج تازه تهیه کنید و سرو کنید.

31 خرداد 1402

3 راه برای فریز کردن پیاز خام

پیاز سرخ کرده از محبوب ترین و ضروری ترین مواد اولیه بسیاری از غذاهای ایرانی است.

29 فروردین 1402

طرز تهیه شیرینی برفی نارگیلی؛ ویژه نوروز

خبرنگارانـ در روز هایی که به نوروز نزدیک می شویم، پخت شیرینی های خوشمزه و خانگی برای پذیرایی در این ایام رونق می گیرد و همه به تکاپوی تهیه شیرینی می افتند. شیرینی های مخصوص نوروز که در خانه تهیه می شوند، بسیار متنوع، رنگارنگ و خوشمزه هستند. شیرینی برفی...

26 اسفند 1401

طرز تهیه شیرین قاتوق؛ خورش خوشمزه گیلانی

خبرنگارانـ غذا های سنتی نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم خاص هر منطقه ای هستند. خطه شمال ایران با نعمت های فراوان دارای متنوع ترین و بیش ترین نوع غذاست که بسیار خوشمزه، پر هوادار و مقوی هستند.

5 اسفند 1401

کلفتیکو یکی از خوش طعم ترین غذاهای قبرس است

جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای واصله و گزارش های منتشر گشته، کلفتیکو یکی از خوش طعم ترین غذاهای قبرس است.

14 بهمن 1401

آموزش یک غذای مقرون به صرفه و مقوی؛ یتیمچه

خبرنگارانـ یتیمچه یکی از غذا های سنتی و خوشمزه ایرانی است که از قدیم تا به امروز هواداران زیادی دارد. از آنجا که این غذا بدون گوشت تهیه می گردد، به آن یتیمچه می گویند. یتیمچه از ترکیب سیب زمینی، پیاز، بادمجان، کدو، گوجه فرنگی و... تهیه می گردد و به همین...

12 بهمن 1401

کیک باقلوا، خوشمزه و دلچسب

کیک باقلوا یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می گردد.

28 دی 1401

زنجبیل و خواص شگفت انگیز آن را بشناسید!

زنجبیل یک گیاه بسیار فوق العاده است که خواص و فواید آن بر روی سلامتی انسان باورنکردنی است، بعلاوه یک گیاه بسیار عالی برای مقابله با سرطان است.

25 دی 1401

سفر به نیواورلئان ، راهنمای سفر به نیواورلئان در لوئیزیانا

یکی ازشهر های بزرگ آمریکا در استان لوئیزیانا شهر نیواورلئان می باشد که از شهر های کلاسیک ایالات متحده به شمار می رود و یکی از بندرهای مهم آمریکا است که در کرانه روی می سی سی پی قرار گرفته است. این شهر جاذبه های دیدنی زیادی را برای گردشگران محیا نموده است...

19 دی 1401

طرز تهیه خورش به آلو؛ دومین خورش پرطرفدار استان یزد

دومین خورش پرطرفدار و محبوب استان یزد خورش به آلو است. این خورش که با لپه، مغز ران گوسفند، به و آلو طبخ می گردد، طعم بسیار ملسی دارد که علاوه بر یزدی ها باب میل بسیاری مسافران این استان است. این خورش بیشتر در فصل پاییز طبخ می گردد اما اغلب یزدی ها با فریز...

13 دی 1401

این شامپوی خانگی ریزش موی شما را از بین می برد

همه افراد دوست دارند موهای پرپشت و خوش حالت داشته باشند. قدم اول برای این کار استفاده از شامپوها و نرم کننده های با کیفیت است.

7 آذر 1401

9 ادویه خوش طعم که می توانید جایگزین نمک کنید

پزشکان همواره توصیه می نمایند که از مصرف زیاد نمک تا حد امکان خودداری گردد و به جای آن از ادویه ها و چاشنی هایی که نه تنها خوش طعم نماینده هستند بلکه دارای خواص و مزایای زیادی برای سلامتی هستند بهره ببرید.

7 آبان 1401

6 ترفند برای پخت یک صبحانه متنوع ، بچه ها عاشق این غذا هستند

درست کردن هر روزه صبحانه و میان وعده برای مدرسه یا اداره کار راحتی نیست اما اینجا با یک ایده خوشمزه و بین المللی روبرو هستید. خوراکی که با رعایت تمام ترفندهایش حتما عالی می گردد.

25 مهر 1401

تهیه پیتزا با نان لواش در ماهیتابه

این غذا روش خوبی برای تهیه پیتزا است مخصوصا زمانی که شما زمان کافی برای تهیه نان پیتزا ندارید و می خواهید یک پیتزا سالم و خانگی داخل ماهیتابه تهیه کنید.

23 مهر 1401

طرز تهیه نان برنجی در خانه

نان برنجی، یکی از شیرینی های ثابت عید نوروز است. شیرینی پرطرفداری که می توانید به سادگی آن را در خانه درست کنید و در کنار شیرینی های نوروزی دیگری که پیش از این آموزش داده ایم، در ظرف پذیرایی بچینید. طرز تهیه نان برنجی را در ادامه خواهید خواند.

19 شهریور 1401

طرز تهیه شنیتسل ماهی حرفه ای و خوشمزه

غذاهای دریایی با وجود همه خواص و محبوبیت شان، هواداران خاص خود را دارند. هنوز هم بسیاری از بچه ها یا حتی بزرگترها با عطر ماهی و میگو کنار نمی آیند و برای آشتی دادنشان با این غذاها، چاره ای جز پیدا کردن میانبرهای خاص برای پخت باقی نمی ماند. اگر کودک شما...

18 شهریور 1401

آداب غذا خوردن و غذاهای معروف استانبول

آداب غذا خوردن و غذاهای معروف استانبولدر این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره آداب غذا خوردن و غذاهای معروف استانبول ، سخن خواهیم گفت.

17 شهریور 1401
تعداد: (45)