طرز تهیه شیرینی برفی نارگیلی؛ ویژه نوروز

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، خبرنگارانـ در روز هایی که به نوروز نزدیک می شویم، پخت شیرینی های خوشمزه و خانگی برای پذیرایی در این ایام رونق می گیرد و همه به تکاپوی تهیه شیرینی می افتند. شیرینی های مخصوص نوروز که در خانه تهیه می شوند، بسیار متنوع، رنگارنگ و خوشمزه هستند. شیرینی برفی نارگیلی یکی از انواع شیرینی های خشک و خوشمزه است که برای عید نوروز و پذیرایی بسیار مناسب است و دستور پخت آسانی دارد. این شیرینی نیازی به پخت و فر ندارد و در مدت زمان کمی آماده می گردد. درا دامه این مطلب طرز تهیه شیرینی برفی نارگیلی به صورت مرحله به مرحله تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

طرز تهیه شیرینی برفی نارگیلی؛ ویژه نوروز

مواد لازم برای تهیه شیرینی برفی نارگیلی

پودر نارگیل: 100 گرم

شکر: 100 گرم

شیر: 4 لیوان

کره: 50 گرم

پودر هل: 1 قاشق غذاخوری

پودر پسته: 3 قاشق غذاخوری سر پر

طرز تهیه شیرینی برفی نارگیلی

1 ـ کره را روی حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آب گردد؛ سپس شکر و شیر را به آن اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه حرارت بدهید تا شکر کاملا آب گردد.

2 ـ زمانی که حجم مواد بالا بعد از حرارت تماشا کم شد و به میزان نصف میزان اولیه رسید، پودر نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به سفتی خمیر گردد؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

3 ـ اجازه بدهید مواد از داغی بیفتد و خنک گردد؛ سپس به میزان گردو از مواد بردارید و کف دستتان گلوله کنید. گلوله آماده را در مخلوطی از پودر پسته و پودر هل بغلتانید و داخل ظرف سرو بچینید. این شیرینی احتیاج به پختن و فر ندارد. بهتر است شیرینی برفی نارگیلی را داخل ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید، نوش جان.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه شیرینی برفی نارگیلی؛ ویژه نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی برفی نارگیلی؛ ویژه نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید