طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور به 2 روش

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، کیک یخچالی از انواع کیک های پر طرفدار و خوش طعم است که برای پذیرایی و جشن ها گزینه مناسبی است. این کیک را به عنوان عصرانه می توان با چای و قهوه میل نمود. کیک یخچالی را هر فردی با توجه به سلیقه و ذائقه خود می تواند با مواد مختلف در منزل به سادگی تهیه کند. در این مطلب قرار است دو نوع کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور را که با مواد مختلف تهیه می شود به صورت کامل برای شما شرح دهیم.

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور به 2 روش

1. کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور و هویج

مواد لازم

مواد اولیهمقدار
بیسکویت پتی بور2 بسته
آب سرد1 لیوان
شکر2/3 لیوان
پودر هل1 قاشق چای خوری
گلاب2 قاشق غذاخوری
هویج500 گرم
نشاسته ذرت3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای شروع کار، هویج ها رو پوست بگیرید، کمی خرد کنید و در آب جوش بریزید. اجازه دهید کاملا پخته و نرم شود. سپس شکر و پودر هل را روی هویج ها بریزید. بعد از آن نشاسته را همراه با آب سرد مخلوط کنید و روی هویج ها ریخته و روی حرارت بگذارید. مدام مواد خود را هم بزنید تا کاملا یکدست و غلیظ شوند. در آخر گلاب را به مواد خود اضافه کنید و سپس از روی حرارت بردارید.

یک قالب یا ظرف برای کیک یخچالی خود تهیه کنید. در کف ظرف یک لایه بیسکویت و یک لایه پوره هویجی را که آماده نموده بودید، بچینید. این کار را تا زمانی که پوره هویج شما و بیسکویت ها تمام شود، انجام دهید. لایه آخر را باید با پوره هویج به صورت کامل بپوشانید.

بعد از آن، مواد خود را حدود 6 الی 7 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا آماده سرو شود. بعد از آن که آماده شد، برش دهید و نوش جان کنید.

نکته: شما می توانید مقداری پودر کاکائو نیز به مواد میانی بزنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاسترد ساده خانگی به 2 روش

2.طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی با بیسکویت پتی بور

مواد لازم

مواد اولیهمقدار
شیر1 لیتر
آرد2 قاشق غذاخوری
کاکائو2 قاشق غذاخوری
نشاسته3 قاشق غذاخوری
شکر1 فنجان
شکلات تلخبه میزان دلخواه
بیسکویت پتی بور2 بسته
نارگیلبه میزان دلخواه

طرز تهیه

برای شروع این نوع کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور، همه مواد به جر نارگیل و بیسکویت را با هم ترکیب نموده و روی حرارت بگذارید تا مواد شما کاملا غلیظ شود. سپس یک ظرف یا قالب جداگانه برای کیک یخچالی خود تهیه کنید و بیسکویت ها را در قالب بچینید و تمام مواد خود را روی سطح بیسکویت ها بریزید. (بهتر است کف قالب خود، یک پلاستیک پهن کنید.)

دقت داشته باشید که در مرحله آخر لایه بیسکویت شما باید به صورت کامل با کاکائو پوشانده شده باشد.

بعد از آماده شدن حدود دو ساعت بیسکویت ها را در یخچال بگذارید و بعد از آن نوش جان کنید. از نارگیل و شکلات تلخ برای تزیین کیک یخچالی خود استفاده کنید.

نکات نهایی

  • در صورت دلخواه، می توانید از میوه هایی مانند حلقه های موز یا توت فرنگی در بین لایه های بیسکویت خود استفاده کنید.
  • برای تزیین کیک یخچالی خود می توانید از خامه، پودر پسته و حتی گردو خرده شده استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که مواد تهیه شده کاملا غلیظ و یکدست باشد، زیرا اگر مواد شما به اندازه کافی یکدست نباشد باعث خمیر شدن کیک شما خواهد شد.

همان طور که اشاره شد، انواع مختلفی از کیک یخچالی با بیسکویت وجود دارد و شما در دستور تهیه آن ها می توانید از مواد مختلفی استفاده کنید. تجربیات خودتان را در این زمینه با ما در میان بگذارید و به عزیزان و همراهان انگیزه بگویید که شما برای تهیه کیک یخچالی خود از چه موادی استفاده می کنید؟

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور به 2 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور به 2 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید