طلسم یازده ساله استقلال بالاخره می شکند؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، از آخرین مرتبه ای که یک استقلالی آقای گل لیگ برتر شد 11 فصل می گذرد. آرش برهانی در لیگ هشتم با 21 گل زده آقای گل لیگ شد و بعدازآن هیچ استقلالی پیروز نشده تا در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. در لیگ نوزدهم تا اینجای کار شهریار مغانلو مهاجم پیکان با 12 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفته است. عیسی آل کثیر مهاجم صنعت نفت آبادان و مهدی ترابی (قبل از بازی دیشب) با 10 گل زده در رتبه دوم و در تعقیب این بازیکن هستند.

طلسم یازده ساله استقلال بالاخره می شکند؟

پشت سر این نفرات 3 مهاجم استقلال یعنی مهدی قایدی، ارسلان مطهری و شیخ دیاباته با 9 گل زده هستند. استقلال یک بازی معوق هم مقابل پاری جنوبی جم دارد که به این 3 مهاجم فرصت می دهد تا در تعداد بازی برابر فاصله 3 گل خودشان با صدرنشین فعلی مسابقات کم یا جبران کنند. در 18 دوره قبلی 3 بار آقای گل لیگ یک استقلالی بود.

در لیگ چهارم رضا عنایتی با 20 گل زده و پس ازآن در لیگ پنجم با 21 گل زده و آرش برهانی در لیگ هشتم با 21 گل زده به عنوان بازیکنان استقلال صاحب کفش طلا شده اند. حالا باید دید از بین شیخ، ارسلان و قایدی کسی می تواند چهارمین آقای استقلال در لیگ برتر شود یا در ادامه از رقبا جا می مانند. دیاباته و ارسلان مطهری در بازی مقابل صنعت نفت در شرایطی پیروز به گلزنی شدند که فقط یک بار صاحب موقعیت شده بودن و فقط یک ضربه داخل چارچوب داشتند که آمار فوق العاده جالبی برای آن ها است.

به این ترتیب پس از تعطیلی لیگ به دلیل اپیدمی کرونا موتور گلزنی شیخ و مطهری روشن شد. قایدی هم هرچند هنوز پیروز به گلزنی نشده، اما اگر او هم کمی خوش شانس بود می توانست در بازی با تراکتور مرد 2 گله میدان باشد، اما یک بار واکنش تماشایی رشید مظاهری و مرتبه بعد تیرک دروازه شماره 10 آبی را ناکام گذاشتند تا تحقق وعده زدن دست کم 10 گل در لیگ امسال 2 بازی دیگر به تعویق بیافتد.

شیخ دیاباته که آخرین گل او برای استقلال در لیگ برتر در هفته شانزدهم مقابل ماشین سازی تبریز در تاریخ 28 آذر بود که حدود 7 ماه از آن می گذرد. پس ازآن او در دقیقه 20 بازی با نفت مسجدسلیمان به دلیل آسیب دیدگی شدید تعویض شد و 6 بازی را از دست داد و مقابل تراکتور هم پایش به گل باز نشد. انتها بعد از 213 روز دوباره پای او به گلزنی در لیگ برتر باز شد.

ارسلان مطهری هم که بعد از دبل کردن در دربی یعنی هفته نوزدهم و 17 بهمن سال گذشته تا به امروز پایش به گلزنی در لیگ باز نشده بود پس از 163 روز و بیش از 5 ماه پیروز شده دوباره برای استقلال گل بزند. ارسلان در دقیقه 69 بازی با فولاد خوزستان مصدوم شد 2 بازی مقابل تراکتور سایپا را از دست داد و در بازی برابر صنعت نفت هم در دقایق اضافه به میدان آمد. درمجموع او پس از 5 بازی دوباره پایش به گلزنی باز شد.

مهدی قایدی هم آخرین گل خودش در لیگ برتر را هفته هجدهم برابر نفت مسجدسلیمان به ثمر رساند. 6 بازی می شود که او پیروز به گلزنی نشده است. بیش از 6 ماه و 194 روز از آخرین گلزنی او برای استقلال می گذرد. حالا او و استقلالی ها باید امیدوار باشند که طلسم شماره 10 آبی ها که با 9 گل زده و 6 پاس گل ستارِه اول استقلال در لیگ نوزدهم بوده در بازی هفته بیست و ششم برابر نساجی شکسته شود. 2 مدعی آقای گلی استقلال در سال 99 پایشان به گل باز شد و فقط مانده قایدی تا هم زودتر از موعد به قولش مبنی بر زدن 10 گل در لیگ امسال جامع عمل بپوشاند و هم از کورس آقای گلی عقب نماند.

نکته جالب دیگر رقابت این 3 بازیکن استقلال با 2 بازیکن پرسپولیس یعنی مهدی ترابی و علی علیپور برای کسب آقای گلی است که می تواند بازی های باقیمانده را ازاین جهت جذاب و دیدنی کند.

منبع: ایلنا

منبع: فرارو

به "طلسم یازده ساله استقلال بالاخره می شکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلسم یازده ساله استقلال بالاخره می شکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید