مرتفع ترین آسمان خراش های دنیا با سکوی مشاهده هیجان انگیز

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، آسمان خراش ها، بخش مهمی از هویت یک شهر را تشکیل می دهند. این ساختمان های سر به فلک کشیده در گذشته فقط در کشور های پیشرفته مشاهده می شدند، اما امروزه در بیشتر شهر ها قابل مشاهده هستند.

مرتفع ترین آسمان خراش های دنیا با سکوی مشاهده هیجان انگیز

امروزه دیگر شهر های بزرگ با وجود آسمان خراش ها قابل شناسایی هستند. این ساختمان های بلند از نظر فیزیکی برای شناسایی مرکز شهر یا منطقه ای تعیین از شهر مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، مردم از دارا بودن چنین ساختمانی در شهر شان که در تمام دنیا نیز شناخته شده است، احساس غرور می نمایند. این آسمان خراش ها معمولا نماد قدرت، ثروت، تجارت و حتی آزادی یا امید هستند.

برترین قسمت آسمان خراش ها بالا رفتن از آن ها است تا بتوانید وسعت یک شهر را به یکباره زیر پای خود ببینید. بسیاری از این ساختمان های بلند دارای سکوی مشاهده باور نکردنی هستند که به بازدید نمایندگان این امکان را می دهد تا از نمایی دیگر شهر را ببینند.

معمولا بالا ترین طبقه آسمان خراش ها را با مکانی برای مشاهده کل شهر اختصاص می دهند. این طبقه که سر تا سر آن پنجره است، دارای دیزاینی متفاوت نسبت به دیگر طبقات است و شخص با قرار گرفتن در آن به صورت ناخود مطلع با بالا رفتن هیجان و آدرنالین روبرو می گردد. در این میان جالب است بدانید که روز سوم سپتامبر، روز دنیای آسمان خراش ها است، ساختمان هایی که روز به روز آینده ای قوی تر در انتظار آن ها است.

1. برج خلیفه، دبی، امارات متحده عربی

برج خلیفه یا برج دبی، بلند ترین آسمان خراش دنیا با 163 طبقه قابل استفاده، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دبی است. برای داشتن تجربه ای فراموش نشدنی بهتر است با راهنمای خصوصی تور همراه شوید تا هم بازدیدی کلی از برج داشته باشید و هم امکان دسترسی به سکوی مشاهده برج که در طبقه 148 واقع شده است را داشته باشید. اگر فکر می کنید هم هزینه آن زیاد است و هم تحمل این همه ارتفاع را ندارید، از طبقه 124 که مکانی معمولی برای مشاهده بیرون برج است، به تماشای شهر بنشینید.

2. برج شارد، لندن، انگلستان

برج هرمی شکل شارد در لندن با 95 طبقه که از شیشه های خوش تراش شکل گرفته و تا به آسمان رفته، دارای دو سکوی مشاهده است. یک سکو، داخل سالنی سر پوشیده که در طبقه 69 قرار گرفته و سکوی دیگر در طبقه 72 که در فضای باز است. استقبال بازدید نمایندگان از طبقه 72 در روز های زیبای بارانی و مه آلود بیشتر است. بازدید نمایندگان می گویند: در روز های مه آلود گویی روی ابر ها ایستاده اند، حسی که قابل توصیف نیست و باید تجربه کرد.

3. مرکز تجارت دنیای یک (One World Trade Center)، نیویورک، آمریکا

مرکز تجارت دنیای یک، به طور مجموع دارای هفت ساختمان در منطقه منهتن، نیویورک در آمریکا بود که در حملات 11 سپتامبر 2001، ساختمان شماره یک، دو و هفت فرو ریخت. از آن پس این ساختمان با نام برج های دوقلو معروف شد. زمانی که سوار آسانسور می گردد، فقط 47 ثانیه زمان می برد تا به طبقه 102 برج که سکوی مشاهده در آن قرار گرفته است، برسید. هم اکنون، کل شهر نیویورک زیر پای شما است، این حس هیجانی باور نکردنی را درون شما شعله ور خواهد نمود.

4. برج های دو قلوی پتروناس، کوالالامپور، مالزی

برج های دو قلوی پتروناس در کوالالامپور در سال های 1998 تا 2004، لقب بلند ترین ساختمان های دنیا را داشتند. این برج ها نشان دهنده فرهنگ و پیشرفت در صحنه دنیای برای کشور مالزی بود. بازدید نمایندگان این برج، دو سطح متفاوت را تجربه خواهند کرد، مورد اول قرار گرفتن روی بلند ترین پل دنیا که دو برج را به هم متصل می نماید و دیگری، سکوی مشاهده ای که در طبقه 86 این برج 88 طبقه ای قرار گرفته است.

5. مرکز اقتصادی دنیای شانگهای، شانگهای، چین

اگر خواهان این هستید که تجربه یوگا در ارتفاع 492 متری از سطح زمین را داشته باشید، زمان آن رسیده که سفری به شانگهای داشته باشید. مرکز اقتصادی دنیای شانگهای که به مرکز تجارت دنیای شانگهای نیز معروف است، آسمان خراشی فوق العاده است که در سال 2008 افتتاح شده است. این برج به بازدید نمایندگان امکان شناور شدن روی کلان شهر شانگهای را می دهد و اگر علاقه مند باشید، می توانید تمرینات یوگا را انجام دهید.

6. ساختمان جان هنکاک (John Hancock Building)، شیکاگو، ایلینوی (Illinois)، آمریکا

ساختمان جان هنکاک که به طرز شگفت آوری، فوق العاده است و نماد شهر شیکاگو به شمار میرود. سکوی مشاهده این برج نیز جزء هیجان انگیز ترین سکو های مشاهده است، زیرا از پنل شیشه ای که به صورت کج تعبیه شده، تشکیل شده و در ارتفاع تقریبی 313 متر بالا تر از سطح زمین قرار گرفته است. معماران ساختمان می گویند: زمانی که روی این شیشه های شیب دار قرار می گیرید، لحظه ای کاملا نفس گیر را تجربه می کنید.

7. برج گران تره (Gran Torre)، سانتیاگو، شیلی

برج بزرگ سانتیاگو که در زبان اسپانیایی به گران تره معروف است، آسمان خراشی 64 طبقه در سانتیاگو شیلی و بلندترین ساختمان در آمریکای جنوبی است. با قرار گرفتن در سکوی عرشه این برج، بدون هیچ مانعی می توانید کوه های با شکوه آند را ببینید. این برج در 365 روز سال به روی بازدید نمایندگان باز است.

8. مرکز بازرگانی بین المللی (International Commerce Center)، هنگ کنگ

در میان تمامی شهر هایی که گفته شد، هنگ کنگ دارای برجسته ترین آسمان خراش ها است، اما بلند ترین و معروف ترین ساختمان آن در بندر ویکتوریا (Victoria Harbor)، میان کاولون (Kowloon) و جزیره هنگ کنگ قرار گرفته است. این برج که در سال 2010 تکمیل و افتتاح شد، هفتمین ساختمان بلند دنیا به شمار می آید. برج مرکز بازرگانی بین المللی هنگ کنگ دارای 118 طبقه به ارتفاع 484 متر است که سکوی مشاهده آن در طبقه 100 قرار گرفته و منظرهی رویایی از جزیره هنگ کنگ در اختیار بازدید نمایندگان می گذارد.

9. ساختمان امپایر استیت، نیویورک، آمریکا

ساختمان امپایر استیت که به یکی از نماد های معروف شهر نیویورک تبدیل شده، برجی 102 طبقه تجاری است که در محله منهتن در شهر نیویورک در آمریکا قرار گرفته است. برای مشاهده نمای کلی شهر نیوبورک، نیازی نیست کینگ کنگ باشید، زیرا دسترسی به بالا ترین طبقه این برج امکان پذیر شده است. با قرار گرفتن در سکوی مشاهده این برج، به طور دقیق متوجه خواهید شد که چرا نیویورک یکی از برترین شهر های دنیا است. علاوه بر این، رصد خانه ای در طبقه 86 این برج در هوای آزاد وجود دارد که مشاهده شما با وزش باد را دل چسب تر خواهد نمود.

10. برج دنیای لوته (Lotte World Tower)، سئول، کره جنوبی

برج دنیای لوته که ساخت آن در سال 2019 به اتمام رسید، پنجمین ساختمان بلند دنیا است که در سئول کره جنوبی قرار گرفته است. سکوی مشاهده این برج 123 طبقه ای نیز کمی متفاوت و هیجان انگیز است، علاوه بر اینکه دور تا دور آن شیشه است، کف آن نیز شیشه ای است. با قرار گرفتن در این سکوی شیشه ای، نه تنها از اطراف، بلکه از زیر پای خود نیز عظمت شهر را مشاهده خواهید کرد.

11. برج یو.اس. بانک (U.S. Bank Tower)، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا

برج یو.اس. بانک یا برج بانک آمریکا، برجی 73 طبقه است که در سال 1989 ساخته شده و تا سال 2014 دوازدهمین برج بلند کشور آمریکا بود. بیشتر مردم در پی سکوی مشاهده ای هستند که منظره زیبا تری از شهر را ببینند، اما در لس آنجلس کاری متفات صورت گرفته است. دور تا دور برج، سکوی شیشه ای شیب داری وجود دارد که بازدید نمایندگان برای مشاهده منظره باید سوار سرسره ای شیشه ای شوند و دور برج بچرخند. مشاهده زیبایی شهر در این سکوی مشاهده همراه با هیجان فراوان و گاهی اوقات وحشت است.

12. برج ویلیس (Willis Tower)، شیکاگو، ایلینوی، آمریکا

برج ویلیس که قبلا آن را با نام سیرز می شناختند، ساختمانی 108 طبقه با 527 متر ارتفاع است که سومین برج بلند در دنیا محسوب می گردد. این ساختمان یکی از جاذبه های گردشگری پر هوادار در شیکاگو است. سکوی مشاهده این برج در طبقه 103 واقع شده که بالکنی شیشه ای در ارتفاع 412 متری از سطح زمین است. با قرار گرفتن در این بالکن شیشه ای که قطعا ضربان قلب شما را بالا می برد، منظرهی زیبا از شهر شیکاگو و دریاچه میشیگان را خواهید دید.

13. برج تایپه 101 (Taipei 101)، تایپه، تایوان

برج تایپه 101 با 508 متر ارتفاع، بعد از برج خلیفه دبی، بلند ترین برج دنیا است که در تایپه قرار گرفته است. این برج در منطقه ای زلزله خیز با طوفان های سهمگین ساخته شده تا اندازه مقاومتش را به رخ بکشد. این برج نیز دارای دو سکوی مشاهده است، یکی از آن ها در داخل برج و در طبقه 89 و دیگری در فضای باز و در طبقه 91 قرار گرفته است. اما نکته ای که موجب معروف شدن این برج فوق العاده شده، مقاومت آن در برابر وزش باد های وحشتناک است. راز مقاومت این برج در کره فولادی است که بین طبقه 87 تا 92 به 16 بازوی فولادی آویخته شده است. این پاندول غول پیکر تعادل ساختمان را در برابر زلزله های بسیار شدید و طوفان های سهمگینی که در این منطقه رخ می دهد، حفظ می نماید.

14. برج شانگهای (Shanghai Tower)، شانگهای، چین

برج شانگهای با 121 طبقه به ارتفاع 556.7 متر، هم اکنون بلند ترین ساختمان چین و دومین ساختمان بلند دنیا به شمار می آید. سکوی مشاهده این برج اداری-تجاری با شکوه در طبقه 118 واقع شده که منظرهی بی نظیر از کلان شهر شانگهای در اختیار بازدید نمایندگان قرار می دهد.

15. برج مون پارناس (Montparnasse)، پاریس، فرانسه

برج مون پارناس برج مون پارناس، یکی از قدیمی ترین و بلند ترین برج های فرانسه است. در آخرین طبقه این برج از سکوی مشاهده، یعنی طبقه 56 می توانید به نمایی زیبا از شهر پاریس به خصوص برج ایفل در شب دسترسی داشته باشید. در طبقات بالایی این برج، رستورانی با نام Ciel de Paris وجود دارد که دارای منظرهی فوق العاده است. پیشنهاد ما این است که میزی در کنار پنجره در این رستوران برای شام شب رزرو کنید تا هم از غذا لذت ببرید و هم از منظرهی که اطراف شما مشاهده می گردد.

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "مرتفع ترین آسمان خراش های دنیا با سکوی مشاهده هیجان انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرتفع ترین آسمان خراش های دنیا با سکوی مشاهده هیجان انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید