مشخصات و طراحی هدست واقعیت مجازی متا کوئست 3 لو رفت

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، شرکت متا در تاریخ 19 مهر با برگزاری یک رویداد قرار است از هدست واقعیت مجازی کوئست پرو رونمایی کند. در این میان، یکی از افشاگران مدعی شده که تا اطلاع ثانوی هدست کوئست 2 در بازار باقی می ماند و نسل بعدی آن یعنی متا کوئست 3 سال آینده راهی بازار خواهد شد.

مشخصات و طراحی هدست واقعیت مجازی متا کوئست 3 لو رفت

هنوز در رابطه با تاریخ دقیق معرفی این هدست نمی توانیم صحبت کنیم ولی بخشی از معینات و طراحی این محصول لو رفته است. طبق گزارش های منتشر شده، این هدست نسخه ضعیف تر مدل پرو محسوب می گردد با قیمتی در حدود 400 دلار راهی بازار خواهد شد. این در حالی است که گفته می گردد قیمت مدل پرو بیش از 1000 دلار خواهد بود.

به طور معین، متا کوئست 3 از قابلیت ردیابی چشم یا چهره پشتیبانی نمی نماید و این در حالی است که ظاهرا نسل نو هدست واقعیت مجازی پلی استیشن هم از این قابلیت بهره می برد. با توجه به اینکه چنین تکنولوژی هایی بسیار گران قیمت هستند، متا تصمیم گرفته از آن ها برای این هدست ارزان استفاده نکند. در عوض در بدنه آن 4 دوربین به همراه یک سنسور تشخیص عمق تعبیه شده است. ضمناً به جای پنل های OLED، قرار است با دو پنل LCD روبرو شویم.

البته خوشبختانه گفته می گردد این هدست با داک شارژ کوئست پرو و کنترلرهای پیشرفته آن سازگار است. از دیگر ویژگی های لو رفته از آن می توانیم به وجود یک فن در بدنه، دو دکمه فیزیکی و اسپیکر بزرگ تر نسبت به نسل قبلی اشاره کنیم.

قلب تپنده این هدست اسنپدراگون XR2 نسل 2 است که در کنار آن تا 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی انجام وظیفه می نماید. احتمالا طی ماه های آینده جزئیات بیشتری از این هدست واقعیت مجازی فاش خواهد شد.

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات و طراحی هدست واقعیت مجازی متا کوئست 3 لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات و طراحی هدست واقعیت مجازی متا کوئست 3 لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید