معرفی آبشارهای زیبا و دیدنی خرم آباد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، استان لرستان بیش از 33 رودخانه دائمی دارد. بهتر است بدانید که هرجا که صخره زیاد باشد و آب فراوان جریان داشته باشد، طبیعت دست در دست هم می هند و مناظر خارق العاده و شگفت انگیزی را به نام آبشارها را بوجود می آورند. بزرگترین و مرتفع ترین آبشارهای ایران در استان لرستان قرار دارند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای خرم آباد دارید صبر کنید، امروز می خواهیم تا آبشارهای خرم آباد را به شما معرفی نماییم.

معرفی آبشارهای زیبا و دیدنی خرم آباد

آبشار شوی

یکی از آبشارهای خرم آباد آبشار شوی که در بین مردم محلی به طاف شوی شهرت دارد، را می توان نام برد. این آبشار مابین کوه های سر تنگ شوی و در 10 کیلومتری ایستگاه راه آهن روستای شوی واقع شده است. آبشار زیبا و دلنشین شوی با 100 متر ارتفاع و 40 متر عرض از دل غاری بیرون می آید و از گردنه بلند به طرف پایین سرازیر می گردد.

در فصل بهار آبشار شوی با درختان بلوط و بادام در اطراف خود منظره فوق العاده زیبا و چشم نوازی را خلق می نماید. اگر در فصل بهار به استان لرستان سفر کردید، حتما برای رفتن و وقت گذرانی به این آبشار زیبا و منحصر بفرد سری بزنید.

آبشار بیشه

یکی دیگر از آبشارهای خرم آباد که در واقع تلفیقی از زیبایی آب و سختی سنگ و آهن است، آبشار بیشه را می توان نام برد. آبشار بیشه در 35 کیلومتری شهرستان درود واقع شده است. این آبشار زیبا و جذاب دارای 48 متر ارتفاع است که بعد از برخورد با زمین به رودخانه سزار متصل می گردد و مناظر زیبایی را بوجود می آورد.

آب و هوای مناسب و سرسبزی اطراف چشمه و کوه های برافراشته اطراف چشم اندازهای خاصی را خلق نموده است و این همه زیبایی در طبیعت باعث شده که هر ساله تعداد بسیاری زیادی جهانگرد این آبشار را برای وقت گذرانی و تفریح انتخاب نمایند. وجود آبشار های فصلی و دائمی، آبشارهای یخی در زمستان باعث رشد درختان و گیاهان متنوع در این منطقه شده است.

آبشار چکان

آبشار چکان در جنوب غربی الیگودرز در دامنه ارتفاعات مشرف بر دره چکان در فاصله 141 کیلومتری شهرستان خرم آباد واقع شده است. در واقع آبشار چکان از داخل غاری مشرف بر زمین های زراعی چکان به ارتفاع 3030 متر و عرض تاج 4 متر به طرف بیرون سرازیر می گردد. شما می توانید در اطراف و کنار آبشار چکان پوشش گیاهی و درختانی همانند گردو، زالزالک، گلابی، چنار، کیکم، بید و بلوط را بوفور ببینید.

جالب است بدانید که آبشار چکان در اواخر پاییز خشک می گردد و در روزهای اول بهار دوباره جریان می یابد به همین دلیل بعنوان یکی از عجایب طبیعی لرستان هم مشهور شده است. همچنین امامزاده ابوعلی در 2 یا 3 کیلومتری این آبشار واقع شده است که شما می توانید همزمان با لذت بردن از آب و هوای مطلوب آبشار به زیارت این امامزاده هم بروید.

آبشار آب سفید

از دل کوه صخره ای آبشاری نشات گرفته از سفید برف و زلالی چشمه های خروشان بنام آب سفید به طرف بیرون سرازیر می گردد که منظره بی نظیر و غیر قابل وصفی را بوجود آروده است.

آبشار زیبا و دیدنی آب سفید در منطقه ذلقی الیگودرز و به فاصله حدود 50 کیلومتری خرم آباد واقع شده است. ارتفاع آبشار حدود 65 متر و عرض تاج آبشار آن در فصل پر آبی حدود هشت متر است. آب آبشار بعد از طی کردن مسافت خیلی کوتاهی در نهایت به یک حوضچه تبدیل می گردد. پوشش جنگلی و گیاهی در اطراف آبشار زیبایی و طراوت منحصر بفردی را به این منطقه بخشیده است.

آبشار وارک

در میان آبشارهای خرم آباد می توان به آبشار وارک، آبشاری دو طبقه متولد صخره ای عظیم اشاره نمود. آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی و 50 کیلومتری خرم آباد واقع شده است. آبشار وارک در واقع از یک صخره سنگی سرچشمه می گیرد و بعد از طی کردن 15 متر از صخره سنگی دوم به پایین سرازیر می گردد و منظره ای فوق العاده و زیبایی را خلق می نماید.

ارتفاع قسمت اول آبشار وارک در فصل کم آبی7 متر با عرض 12 متر و قسمت دوم 15 متر با عرض 5 متر است. اما در فصل پرآب حداکثر ارتفاع آبشار به 57 متر و عرض 50 متر می رسد. بد نیست بدانید که اطراف آبشار وارک از انواع درختان بلوط، گلابی و زالزالک طبیعی پوشیده است.

آبشار نوژیان

آبشار نوژیان یکی دیگر از آبشارهای خرم آباد است که در 38 کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد در دامان طبیعت منحصر بفرد این شهر واقع شده است. آبشار خارق العاده نوژیان در واقع در گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف به ارتفاع 95 متر و 5 متر عرض واقع شده است که هر ساله پذیرایی تعداد بسیاری زیادی جهانگرد است.

طبیعت کوه تاف و زیبایی آبشار نوژیان چشم انداز زیبا و شگفت انگیزی را بوجود آورده است. بسیاری از مردم محلی اوقات فراغت خود را در این آبشار سپری می نمایند. همچنین انواع گیاهان دارویی بر روی کوه تاف رشد می نماید که مردم محلی در فصل مناسب این گیاهان را می چینند و استفاده می نمایند.

منبع: گردشبان

به "معرفی آبشارهای زیبا و دیدنی خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آبشارهای زیبا و دیدنی خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید