معرفی زیباترین مکان های دیدنی اصفهان که هر ایرانی باید ببیند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، اصفهان نه تنها در ایران دارای معروفیت و قدمتی ارزشمند است بلکه به جهانیان نیز شناسانده شده است و در جهان نیز آن را از شمار شهرهای تاریخی با اهمیت می دانند. شما با سفر به اصفهان در گوشه و کنار آن شاهد معماری های خاص و بی نظیر هستید که بسیار جلب توجه می نماید و بناهای ارزشمند آن از مهم ترین اماکن دیدنی اصفهان محسوب می گردد، در ادامه مطلب با مکان های دیدنی اصفهان بیشتر آشنا خواهید شد بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتها مطلب همراه ما باشید.

معرفی زیباترین مکان های دیدنی اصفهان که هر ایرانی باید ببیند

جاذبه های گردشگری و مکان های تماشای اصفهان

برای گشت و گزار در اصفهان باید به سراغ جاذبه های تاریخی آن بروید زیرا این جاذبه ها نه تنها دارای ارزش تاریخی است بلکه دارای چشم اندازهای طبیعی ویژه نیز می باشد.

سی و سه پل:

سی و سه پل که از جاذبه های شناخته شده در شهر اصفهان به پل الله وردی خان نیز معروفیت دارد و معماری بی نظیر آن در دوران صفویه صورت گرفته است. این پل ارزشمند بر روی رود زاینده رود احداث شده است و در گذشته جشن های فرهنگی ارزشمندی در اینجا برگزار می شده است.

میدان نقش دنیا:

این میدان از جاذبه ها و مکان های تماشای اصفهان است و در مرکز شهر قرار گرفته است این میدان در دوران تیموریان ساخته شده است و در دوران بعد بازسازی شده است میدان نقش دنیا نیز محل برگزاری جشن های مختلفی بوده است.

کاخ چهل ستون:

در زمان صفویان این کاخ از بناهای ارزشمندی بوده است که با چشم اندازی زیبا و مجموعه باغ های مجلل ساخته شده است کاخ چهل ستون نشان دهنده ترکیبی از معماری چینی، ایرانی و اروپایی است و دارای چندین ستون و سنگ نوشته است.

عمارت هشت بهشت:

این باغ نیز در دوران صفویان ساخته شده است این عمارت دارای باغ های مختلفی است و فضای درون آن بسیار زیبا و چشم نواز است.

مسجد امام:

این مسجد در قرن 11 بنا شده است و به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است معماری آن چند ضلعی است و دارای تزیینات مختلفی در داخل مسجد است که برای گردشگران مجذوب نماینده است و از منطقه ها گردشگری اصفهان محسوب می شود.

منارجنبان:

اگر همچنان به قصد دارید تا معماری خاص بناهای تاریخی را در اصفهان تماشا کنید می توانید عمارت منارجنبان را انتخاب کنید که خود به نوعی شاهکار معماری به شمار می رود. این بنا با کاشی کاری های خود بسیار شگفتی آفرین بوده است.

چهار باغ عباسی:

این باغ از باغ های مشهور در اصفهان و ایران است و محل بازدید بسیاری از دنیاگردان است در این باغ شما شاهد بخش های مختلفی خواهید بود که دالان ها و راهرو از شمار آن هستند.

پارک صفه:

این کوهستان پارک در جنوب اصفهان قرار گرفته است و از مکان های تفریحی پر هوادار در اصفهان است در این منطقه شما می توانید رستوران های سنتی و چایخانه را مشاهده کنید که برای مسافران دوست داشتنی است.

باغ گل ها:

باغ گل ها با تنوع گونه های مختلفی از گیاهان زینتی در میدان بزرگمهر قرار گرفته است و در جهت نزدیک به زاینده رود گل های آن روییده است مساحت این باغ 2500 متر مربع است و بیش از 250 گونه از گیاهان در آن یافت می شوند.

باغ پرندگان:

از دیگر جاهای تماشای اصفهان می توان به باغ پرندگان اشاره نمود این باغ با وسعت 55 هزار متر مربع در سال 1375 تاسیس شده است و 130 گونه از پرندگان موجود در خاورمیانه در این باغ نگهداری می شوند.

مدرسه چهار باغ:

این مدرسه با نام مدرسه علمیه امام صادق(ع) نیز شناخته می شود و دستور ساخت آن را شاه سلطان حسین صادر نموده است و متعلق به دوران صفویان است این مدرسه نشان دهنده مجموعه ای از معماری ایرانی است.

محله جلفا:

این محله، محله ای در نزدیکی زاینده رود است و مسافران با درشکه به این محله قدیمی می فرایند و از آن تماشا می نمایند خیابان سنگ فرش شده جلفا محل خوبی برای قدم زدن در تاریکی شب است و از مکان های تماشای اصفهان است.

آکواریوم اصفهان:

از جاذبه های تفریحی و امرئزی در اصفهان می توان به آکواریوم آبی اشاره نمود که گونه های مختلفی از آبزیان در آن نگهداری می شوند و به شکل آکواریوم های مجهز و مدرن ساخته شده است و محلی برای بازدید گردشگران این شهر به شمار می رود.

کلیسای وانک:

این کلیسا که موزه این شهر نیز محسوب می شود در قرن 11 بنا شده است و محلی برای عبادت ارمنی ها بوده است نمای داخلی این کلیسا بسیار زیبا و مجلل است و با تزیینات مختلفی درست شده است.

چادگان:

از جاذبه های طبیعی و تماشای اصفهان می توان به منطقه تفریحی چادگان اشاره نمود چادگان یک دهکده توریستی در اصفهان محسوب می شود که می توان از چشم اندازهای زیبای زاینده رود و منطقه ها سر سبز در این منطقه با آب و هوای مطبوع استفاده کرد.

پارک جنگلی ناژوان:

این پارک محل مناسبی بریا تفریحات بچه ها است و بعد از یک روز پر گردش در بناهای تاریخی اصفهان می توانید با تماشا از این پارک و استفاده از امکانات آن یک روز مفرح تر را برای اعضای خانواده خود به همراه داشته باشید.

جاذبه ها و تماشای های اصفهان بسیار متنوع و بی نظیر است و علاوه بر مکان های تماشای فوق العاده یا که در قسمت بالا با آنها آشنا شدید می توانید از دیگر جاذبه های این هر نیز تماشا کنید.

سردر بازار قیصریه :

در ورودی اصلی بازار اصفهان سردر بزرگ و قوسی شکل قرار گرفته است که محل ورود به بازار است که نقش و نگارهای زیبایی بر روی این سردر بزرگ به جا مانده است، در دوران صفویه بازار قیصریه جزو بازارهای پر رونق محسوب می شد که در حال حاضر نیز دکان هایی با قدمت زیادی در آن جا دیده می شود که امروزه صنایع دستی در این بازار به فروش می رسد.

مسجد جامع :

اگر شما نیز علاقه زیادی به تماشا بنا های مذهبی در اصفهان دارید بهتر است از مسجد جامع نیز تماشا نمایید، این مسجد از مهم ترین جابه های گردشگری اصفهان در گروه بنا های مذهبی می باشد و بارها بازسازی شده است.

پل خواجو :

این پلو جزو یکی از مکان های گردشگری و تماشای اصفهان است که در شب نورپردازی شگفت انگیزی دارد و باعث شده است که مجذوب نمایندهیت بیشتر داشته باشد و به عنوان یکی از بی نظیر ترین معماری های زمان شاه عباس دوم محسوب می باشد که بر روی زایند روده ساخته شده و نام دیگر بابا رکن الدین می باشد.

منار ساربان :

این مکان نیز به عنوان یکی از جاذبه های تاریخ شهر اصفهان می باشد که قدمت آن به دوران حکومت سلجوقیان بر می شود که در محله قدیمی جویباره و در خیابان کمال ساخته شده است.

مدرسه کاسه گران :

این مکان جزو مکان های قدیمی شهر اصفهان است که واقع شده در سبزه میدان، بازار ریسمان است و به عنوان یکی از آثار کلی ایران به شمار می رود که در نزدیکی مسجد جامع در آخرین سال سلطنت شاه سلیمان ساخته شد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ایران گردی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع: دیجیاتور

به "معرفی زیباترین مکان های دیدنی اصفهان که هر ایرانی باید ببیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی زیباترین مکان های دیدنی اصفهان که هر ایرانی باید ببیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید