هزینه سفر به تفلیس ، یک سفر مقرون به صرفه

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، از زمان انقلاب سال 2003 و جدا شدن گرجستان از حاکمیت شوروی، تفلیس تغییرات زیادی به خود دیده است. امروزه تفلیس به مقصدی بین المللی و محبوب تبدیل شده که ترکیبی از بافت قدیمی و تازه را در کنار هم نمایش می دهد که در انتظار کشف شدن هستند. قیمت ها در این شهر مناسب و تا حد زیادی ارزان است. مردم تفلیس مهربان و میهمان نوازند و محیط شهر پر از کافه و شیرینی فروشی های عالی و لذیذ که آن را دوست داشتنی تر می کنند. خبرنگاران در این مقاله نکاتی درباره هزینه سفر به تفلیس و توصیه هایی برای کاهش مخارج سفر به شما ارائه داده است تا سفر شما را لذت بخش تر کند.

هزینه سفر به تفلیس ، یک سفر مقرون به صرفه

واحد پولی گرجستان و هزینه سفر به تفلیس

واحد پولی گرجستان لاری است و اگر آن را به صد قسمت تقسیم کنیم، پول خورد گرجستان به دست می آید که تتری نام دارد. با اطمینان می توان گفت که 300 دلار برای اقامتی تقریبا ده روز در تفلیس کافی است، که البته تا حد زیادی به خود شما و عادات زندگیتان بستگی دارد! البته انتخاب های لوکس مثل هر جای دیگر در تفلیس هم وجود دارد.

هزینه یک شب اقامت در تفلیس

تعداد زیادی اقامتگاه ارزان در تفلیس و سایر شهرهای بزرگ کشور مثل باتومی و کوتایسی وجود دارند که در آن ها اتاقی راحت با امکانات رفاهی مناسب به قیمت شبی 13 دلار یا حتی کمتر می توان کرایه کرد. منزل های شخصی زیادی هم در سایت AirBnb می توان یافت که قیمتی تقریبا مشابه پیشنهاد می دهند. حتما در فصل های شلوغ سال پیش از سفر، محل اقامت خودتان را رزرو کنید تا در هزینه سفر به تفلیس صرفه جویی کنید. با کمی هزینه بیشتر در تفلیس می توانید اتاقی بسیار راحت در تعدادی از هتل های مرکز شهر کرایه کنید. علاوه بر تمامی این ها مهمانخانه های زنجیره ای مثل ماریوت و هالیدی هم در شهر پیدا می شوند که اقامتی مجلل تر با هزینه ای بیشتر ارائه می دهند. به طور کلی اقتصادی ترین جا هنگام سفر به تفلیس، محله های قدیمی شهر است که منازلی خوب و ارزان قیمت اجاره می دهند. برخی از اقامتگاه های تفلیس عبارتند از:

اقامتگاه آتشگاه

آتشگاه خانه ای دنج در قلب تفلیس است. این محل اقامتی متفاوت با هتل های معمولی ارائه می دهد اما با این حال محبوب ترین اقامتگاه شهر نیست و هزینه هر شب ماندن در آن 3000 لاری خواهد بود.

اقامتگاه هنرمندان

اگر در پی اقامتی لوکس و بدون پرداخت هزینه هنگفت در تفلیس هستید، هنرمندان انتخابی مناسب برای شماست. طراحی توام با هنر، محیط این هتل را به مکانی خاص در قلب شهر تفلیس تبدیل کرده است.

خوابگاه ناماسته

نسبت به سایر خوابگاه ها گران تر اما تمیزتر است و منظرهی عالی به نواحی اطرافش دارد. قهوه در این خوابگاه رایگان است و فضایی آرام و دلنشین دارد.

مهمانخانه بوتیک تفلیسلوکس

اگر نمی خواهید هزینه سفر به تفلیس بیشتر از حد انتظارتان باشد و از اقامت در خوابگاه های تکراری خسته شده اید به تفلیسلوکس(tiflislux) بروید. دکوراسیون اتاق های آن عالی است و منظره پنجره هایشان به شهر یا کوهستان متاتسمیندا باز می شوند. به علاوه یک شب اقامت در آن برای دو نفر تنها 450 لاری هزینه خواهد داشت!

حمل و نقل

در زمان ورود به شهر اگر میزبانی نداشته باشید باید خود را با تاکسی، قطار و یا اتوبوس به مرکز شهر برسانید که هزینه ای در حدود 0.2 تا 10 دلار دارد. کرایه اتوبوس و مترو 0.2 دلار، مینی بوس 0.3 دلار و کرایه تاکسی هم به هر نقطه ای از شهر تفلیس حدود 2 دلار است. بلیط قطار تفلیس به باتومی 10 دلار و هزینه طی کردن همین جهت با اتوبوس 8.5 دلار و با تاکسی به ازای هر نفر 50 دلار است. هزینه مینی بوس در تفلیس به مقصد شهرهای دیگری مثل کازبک برای هر جهت حدود 2 تا 4 دلار خواهد بود. برای حمل و نقل شخصی بهتر است از نرم افزارهایی مثل تاکسیفای استفاده کنید که کار را تا حدودی ساده تر می کنند.

هیچهایک در گرجستان

هیچهایک نیز در کشور گرجستان به طور کلی امن است. مانند سایر نقاط توریستی دنیا اکثرا راننده های تاکسی گرجستان در پی گرفتن پول بیشتری از گردشگران خارجی هستند، پس حتما قبل از حرکت نرخ کرایه را از آن ها بپرسید تا هزینه سفر به تفلیس را کنترل کنید؛ البته استفاده از نرم افزارهای حمل ونقل این مشکل را حل کرده است. گشت و گذار با پای پیاده در سفر به تفلیس بخاطر نصب تابلوهای راهنما در جای جای شهر بسیار لذت بخش است و امکان تماشای دیدنی های بیشتر و قدم زدن در میان مردم محلی را به شما می دهد.

غذا و نوشیدنی

به طور کلی غذا در نقاط توریستی و شهرهای بزرگ مانند تفلیس گران تر از شهرهای کوچک و دهکده ها است؛ به همین دلیل برای هزینه سفر به تفلیس و خرید غذا برنامه ریزی داشته باشید. اگر سیگاری هستید می توانید هر پاکت سیگار را به قیمت 1.5 دلار یا کمتر خریداری کنید که البته ما به شما توصیه نمی کنیم. مواد اولیه آشپزی در بازارهای محلی واقعا ارزان است و می توانید وعده ای بسیار اقتصادی و سالم با آن ها در منزلتان تهیه کنید. میوه ها و سبزیجات گرجستان بسیار لذیذند و خوردنشان در کنار غذا یا بعد از آن حتما توصیه می شود.

طعم لذیذ گرجستان

گرجستان بهشت عاشقان پنیر و گوشت است. یک عدد خاچاپوری که نان پنیری و بسیار لذیذ گرجستانی است حدود 0.6 دلار قیمت دارد که ارزان ترین وعده غذایی در این کشور است. دامپلینگ های گرجی هم 0.3 دلار هستند که از کلوچه هایی پر شده با گوشت، پیاز، سیر، پنیر، سیب زمینی، قارچ، و سبزی های خوراکی هستند. یک نوشابه که محلی ها به آن لیموناد می گویند 0.8 دلار قیمت دارد. آب شیرین لوله کشی هم در همه جای شهر پیدا می شود و رایگان است.

بلیط موزه ها و جاهای دیدنی

هزینه بلیت موزه ها در سفر به تفلیس به طور کلی از 0.6 دلار تا 2 دلار است. اگر کارت دانش آموزی یا دانشجویی معتبر دارید حتما همراه خود ببرید زیرا در بسیاری از مکان های توریستی با نشان دادن آن می توانید از تخفیف استفاده کنید. کلیساها، صومعه ها و برخی از موزه های گرجستان برای بازدید عموم رایگان هستند.

خرید سوغاتی در تفلیس

سوغاتی های گرجستان شامل جواهرات دست ساز، پارچه های رومیزی سنتی، دستبندها، لباس های محلی، کارت های پستال، ظروف سرامیکی و غیره می شوند که در نواحی گردشگری و تقریبا در هر گوشه ای فروشگاهی برایشان پیدا می شود. در تفلیس فروشگاه های سوغاتی را می توانید در خیابان روستاولی و خیابان لزلایدزه پیدا کنید. شما با 25 دلار قادر به خرید تعداد زیادی سوغاتی خواهید بود. از قلم نیاندازید سوغاتی هایتان را پیش از رفتن به فرودگاه تهیه کرده باشید؛ زیرا قیمت ها در فروشگاه های آنجا چند برابر نقاط دیگر است.

خودپردازها و پول نقد

در همه جای شهر تفلیس می توان خودپرداز پیدا کرد اما در نواحی روستایی کشور اینگونه نیست. از قلم نیاندازید که داشتن پول نقد در سفر به تفلیس بهتر از کارت اعتباری است، پس نیازی به داشتن اعتباری زیاد در کارت بانکی خود نخواهید داشت. به علاوه اگر برای هزینه سفر به تفلیس یا ادامه دادن سفر به کشورهای همسایه نیاز به دلار پیدا کنید، می توانید آن را از برخی خودپردازها، مخصوصا در خیابان روستاولی تهیه کنید.

آنچه در تفلیس رایگان است

در سال های اخیر، کوچ سرفینگ بین ساکنان جوان تفلیس محبوب شده و می توان از طریق این سایت به طور رایگان برای کم شدن هزینه سفر به تفلیس، در منزل یکی از گرجستانی های مهمان نواز اقامت کرد. مردم گرجستان بسیار خونگرم و مهربان هستند و در برخورد با مهمانان خارجی آن ها را به خوردن غذا مهمان می کنند، پس برای صرفه جویی در هزینه هایتان تعارف را کنار بگذارید! همچنین بازدید از کلیساها و برخی از جاهای دیدنی این سرزمین زیبا رایگان است و نیاز نیست بابت بلیت هزینه ای بپردازید.

محاسبه هزینه سفر به تفلیس در یک نگاه

خاچاپوری برای صبحانه: 2 دلار

دو سفر با مترو: 0.5 دلار

بلیت موزه: 6 دلار

خینکالی برای ناهار: 3.5 دلار

شام در رستورانی ارزان قیمت: 6 دلار

اقامت در خوابگاهی میانه برای یک نفر: 9 دلار

کل هزینه: 27 دلار (واقعا ارزان است!)

گرجستان کشوری زیبا با منظره ها طبیعی حیرت انگیز و جاذبه های دیدنی خارق العاده است و شهر تفلیس به عنوان مرکز آن، همچون نگینی پر نور می درخشد. هزینه سفر به تفلیس ارزان است و همین موضوع آن را برای تعداد بیشتری از افراد امکان پذیر می کند، پس با توجه به نکات بالا اقامتی به یادماندنی و لذت بخش برای خودتان رقم بزنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "هزینه سفر به تفلیس ، یک سفر مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به تفلیس ، یک سفر مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید