هوش مصنوعی به زودی بشر را نابود می نماید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، هوش مصنوعی طی سال های اخیر توسعه یافته و تحقیقات تازه گوگل و آکسفورد حاکییت از تحقق پیش بینی نابودی نسل بشر به وسیله این فناوری را دارد.

هوش مصنوعی به زودی بشر را نابود می نماید

محققان دانشگاه آکسفورد و گوگل در تحقیقات مشترکی که پیرامون هوش مصنوعی انجام داده اند، به نتایج ترسناکی دست یافته اند. مقاله تحقیق مذکور به این اشاره دارد که هوش مصنوعی فراتر از حد تصور پیش خواهد رفت و در آینده ای نه چندان دور بر زمین حکمرانی خواهد نمود. نتیجه این حکمرانی، به نابودی نسل بشر خواهد انجامید.

هوش مصنوعی پدیده ای فوق العاده در عصر فناوری است که فرآیند انجام بسیاری از کار ها را تسریع نموده و بخشی از پیشرفت چشمگیر دنیای تکنولوژی محسوب می گردد. این فناوری چندین بار سبب حل مسائل پیچیده شده و تقریبا در روند های مختلفی به وسیله برنامه نویسان مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال طی تحقیقات تازه و تخصصی که صورت گرفته، به نظر می رسد که این فناوری همواره مفید نخواهد بود و توسعه پیشرفته آن روزی به ضرر نسل بشر تمام می گردد.

محققان دانشگاه آکسفورد و گوگل در کنار هم به نتایج قابل استناد و البته تاسف باری رسیده اند. بر این اساس، تهدیدات AI می توانند بر اساس مجموعه ای از شرایط و اتفاقات تغییر نمایند و توسعه بیابند. این اولین باری نیست که هوش مصنوعی به عنوان عامل احتمالی تهدیدنماینده برای نسل بشر در نظر گرفته می گردد، اما نتایج تحقیقات تازه گوگل و آکسفورد نیز مجذوب کننده است.

وبلاگ تکنولوپ فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هوش مصنوعی به زودی بشر را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به زودی بشر را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید