واگذاری سگ چه مراحلی دارد و چگونه به حفظ حقوق حیوانات یاری می نماید؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، واگذاری سگ باید در شرایط خاصی صورت بگیرد. جدا از انسی که سگ با صاحبش دارد، موارد دیگری مثل بهداشت، بیماری ها و توله بودن یا توله داشتن، واگذار کردن سگ را کمی پیچیده تر می نماید. همچین سوءاستفاده از سگ ها در توله کشی به عنوان وسیله ای برای عایدی بیشتر، واگذاری سگ را با شرایط حساس تری هم روبه رو می نماید. در این مطلب خبرنگاران به موضوع واگذاری سگ، مراحل و ارتباط آن با حقوق حیوانات می پردازیم.

واگذاری سگ چه مراحلی دارد و چگونه به حفظ حقوق حیوانات یاری می نماید؟

به سرپرستی گرفتن سگ، بهتر از خرید آن است

به سرپرستی گرفتن سگ هم برای آن بهتر است و هم برای صاحبش. به سگ و به طور کل به حیوانات، نباید به عنوان کالا یا وسیله ٔ تفریح افراد نگاه کرد و بعد به راحتی آنها را عوض کرد. سگ احساس دارد، موجود زنده است و دچار بیماری های روحی و جسمی می گردد. سگ ها موجودات بسیار حساسی هستند که بعد از جدایی از صاحبان شان، افسردگی و ناراحتی شدیدی تجربه می نمایند. به سرپرستی گرفتن و واگذاری سگ جان دوباره به آن می بخشد. بعلاوه صاحب تازه نیازی به تربیت ش ندارد.

سگی که از پناهگاه نجات داده می گردد، محبتی عمیق نسبت به صاحب خود پیدا می نماید که البته این حس، دوطرفه است. نجات یک سگ از پناهگاه، دست کمی از نجات یک فرد از واقعه یا مکانی ناخوشایند ندارد. با چنین کاری هم به نجات یک زندگی یاری می گردد و هم به تعادل طبیعت. حس امنیت و آرامشی که حیوان نجات یافته در خود دارد، مسری است و به تمام افرادی که پیرامونشان هستند، منتقل می گردد. با به سرپرستی گرفتن یک سگ، احساس خوبی در شما به وجود می آید و ارزش بیشتری برای جان موجودات قائل خواهید بود.

مهم ترین نکته این است که با به سرپرستی گرفتن و واگذاری سگ شما به قطع شدن زنجیره سوءاستفاده نمایندگان این حیوانات وفادار یاری خواهید کرد. قطع این زنجیره، اثرات دیگری نیز دارد و تنها به سگ ها محدود نمی گردد.

سگ ها فقط بخشی از تجارت حیوانات هستند؛ در این تجارت سیاه که گردانندگان آن کوچک ترین اهمیتی به حقوق حیوانات نمی دهند، حتی حیوانات وحشی هم که سازگاری زیادی با محیط های انسانی و شهری ندارند، برای منافع این سودجویان خرید و فروش می شوند. با محدود شدن فعالیت چنین افرادی، شما هم از حقوق حیوانات دفاع می کنید و هم یاریی به حفظ گونه های در خطر خواهید کرد.

رعایت حقوق حیوانات در به سرپرستی گرفتن آنها لازم است

اگر تصمیم به نجات یک سگ از پناهگاه و یافتن همراه همدمی باوفا برای خود دارید، باید موارد مهمی را در به سرپرستی گرفتن و واگذاری سگ ها در نظر داشته باشید؛ مواردی که همه در منشور حقوق حیوانات ذکر شده است. از آن جایی که حفظ این حقوق هنگام به سرپرستی گرفتن سگ و سایر حیوانات لازم است، در ادامه مفاد بیانیه جهانی حقوق حیوانات رابررسی می کنیم که ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد:

  • ماده 3:

1-3: حیوانات نباید در معرض برخوردهای نامناسب و یا اعمال بی رحمانه قرار گیرند.

2-3: باید با جسد حیوان کشته شده یا مرده به درستی و با احترام رفتار گردد.

  • ماده 5:

1-5: حق نگهداری و مراقبت ویژه از حیوانی که به انسان وابسته است، محفوظ است.

2-5: چنین حیوانی تحت هیچ شرایطی نباید رهاسازی و یا به عمد کشته گردد.

3-5: هرگونه پرورش یا استفاده از حیوان باید طبق احترام به ساختار فیزیولوژیکی و رفتاری آن گونه باشد.

4-5: در نمایشگاه ها، نمایش ها، سیرک، فیلم یا هرجایی که حیوانات در آن شرکت دارند، باید حیثیت حیوانات محترم شمرده و بدون هیچ خشونتی با آنها رفتار گردد.

  • ماده 7:

هرگونه تصمیم و یا عمل غیرضروری که به مرگ یک حیوان منجر گردد، جنایت علیه حیات محسوب می گردد.

توله کِشی؛ جنایتی در حق سگ ها

بر اساس بیانیه حقوق حیوانات که در سال 1978 در مقر یونسکو به امضا رسید، نباید از حیوانات برای مقاصد تجاری و سودجویانه بهره کشی گردد. یکی از موارد سودجویی بی رحمانه از حیوانات و به خصوص سگ ها و گربه ها، موضوع توله کِشی است. توله کِشی به این معناست که سگ یا گربه ماده را بارها و بارها و بر خلاف سیر طبیعی آنها و در شرایط غیر اصولی و غیر استاندارد باردار می نمایند و توله های آنها را به فروش می رسانند.

این عمل را سودجویانی انجام می دهند که اهمیتی به درد و رنج و حیوان نمی دهند و معمولاً در شرایطی اسفناک و در مکان هایی انجام می گردد که به کارخانه های توله کشی معروف است. معمولاً افرادی که این توله ها را خریداری می نمایند، از این شرایط بد و رنجی که حیوان ماده می کشد، بی خبر هستند؛ بنابراین مطلع کردن مردم از این شرایط، تنها بر عهده سازمان ها و انجمن ها زیست محیطی و حمایت از حیوانات نیست، بلکه هر سازمان و کسب وکاری که ارتباطی با آن موضوع دارد، باید به وظیفه خود عمل کند تا مردم به سمت واگذاری سگ تشویق شوند.

وبلاگ تکنولوپ به عنوان پلتفرمی که امکان خرید و فروش بدون واسطه را برای افراد فراهم نموده است، وظیفه خود می داند که جلوی چنین اقداماتی را بگیرد. به همین منظور و برای جلوگیری از رشد توله کشی در کشور، خرید و فروش سگ و گربه در وبلاگ تکنولوپ ممنوع شد. وبلاگ تکنولوپ از تاریخ 5 تیرماه 1401 خرید و فروش سگ و گربه را در این بستر ممنوع نموده است.

واگذاری سگ در وبلاگ تکنولوپ به صورت کاملاً رایگان

واگذاری سگ به طور رایگان راه چاره وبلاگ تکنولوپ برای مقابله با خرید و فروش سگ در کشور است. وبلاگ تکنولوپ با ممنوعیت انتشار آگهی های مربوط به خریدوفروش، امکان واگذاری رایگان را فراهم نموده است تا جلوی سوءاستفادهٔ سودجویان را از این موضوع بگیرد.

این راه چاره پس از مطلعی وبلاگ تکنولوپ از شرایط نامطلوب خریدوفروش حیوانات و طی جلساتی که با فعالان محیط زیست و حامیان حقوق حیوانات برگزار گردید، پیشنهاد و عملیاتی شد. وبلاگ تکنولوپ در آگهی های منتشرشده در رابطه با واگذاری سگ ، اطلاعات و شرایط لازم را قید می نماید.

البته این کار تنها اقدام وبلاگ تکنولوپ در رابطه با حقوق حیوانات نیست؛ اقدامات دیگری نظیر تشویق به واگذاری و جلوگیری از ثبت آگهی های مشکوک به توله کشی هم در این زمینه صورت گرفته است.

اگر شما هم مایل هستید که سرپرستی گرفتن سگی را به عهده بگیرید، یا در پی فردی هستید که سگ خود را واگذار کند، می توانید با مراجعه به بخش سگ در وب سایت وبلاگ تکنولوپ، این کار را در شرایط استاندارد و قانونی انجام دهید.

جمع بندی

حمایت از حقوق حیوانات به خصوص سگ ها و گربه ها که انس بیشتری با انسان دارند، وظیفه اخلاقی همه افراد است. زندگی بعضی از حیوانات در محیط های شهری، زنده ماندن آنها را به انسان وابسته نموده است. در این میان، مسئولیت اخلاقی سازمان ها و کسب وکارها بیشتر است و باید پیشرو و پیش قدم اقداماتی مانند واگذاری سگ و دیگر حیوانات باشند تا دیگر شاهد موضوعات دردناکی مثل توله کشی سگ ها و گربه ها نباشیم.

تازهترین آگهی های واگذاری سگ را ببینید

به نظر شما چه اقدامات دیگری برای حفظ حقوق حیوانات به وسیله افراد و سازمان ها باید انجام گیرد؟ در بخش کامنت ها پیشنهادات خود را مطرح کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "واگذاری سگ چه مراحلی دارد و چگونه به حفظ حقوق حیوانات یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری سگ چه مراحلی دارد و چگونه به حفظ حقوق حیوانات یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید