وعده خاندوزی درباره صورت های اقتصادی عملی شد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، وزیر اقتصاد از شروع انتشار صورت های اقتصادی شرکت های دولتی زیر مجموعه این وزارتخانه برای شفافیت بیشتر و نظارت عمومی بر عملکرد آن ها اطلاع داد.

وعده خاندوزی درباره صورت های اقتصادی عملی شد

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ تکنولوپ، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: یکی از ساز و کار های اساسی برای بهبود عملکرد شرکت ها و بعلاوه کاهش فساد و اتلاف منابع که در بعضی از شرکت ها وجود دارد استفاده از ابزار های عمومی برای نظارت بر عملکرد شرکت ها است. این نظارت ها باعث می گردد تا شرکت هایی که اموال مردم در دست آن ها است با وسواس بیشتری مورد آنالیز کارشناسان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از روش هایی که تا به امروز برای نظارت بر شرکت های دولتی مغفول بوده همین انتشار صورت های اقتصادی است که تا به امروز بخش زیادی از عملکرد اقتصادی شرکت ها پنهان بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در عین حال شرکت هایی که در بورس اوراق بهادار ثبت شده اند عملکرد آن ها به وسیله سایت کدال قابل آنالیز است و صورت های اقتصادی 6 ماهه و یکساله منتشر می گردد و سوء عملکرد ها و استفاده نادرست از منابع زیر نظر دقیق سهامداران قرار می گیرد، اما در مورد شرکت های دولتی چنین رویه ای وجود نداشت. وزارت اقتصاد تصمیم گرفت با اصلاح این رویه، نظارت کارشناسان و فعالان اقتصادی بر عملکرد زیرمجموعه های خود را آغاز کند.

وی اعلام کرد: بر اساس وعده ای که در چهاردهم شهریور داده بودیم کوشش کردیم به سرعت و پیش از موعد مقرر صورت های اقتصادی آن دسته از شرکت های دولتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد را که آماده شده بود در سایت کدال بارگذاری کنیم.

در ادامه خاندوزی اظهار کرد: هم اکنون و با مراجعه به سایت کدال، می توان صورت های اقتصادی بیمه ایران، بانک ملی، بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارات بدنی، سازمان حسابرسی و دیگر شرکت ها را مشاهده کرد.

وی در خاتمه گفت: در هفته های آینده با نهایی شدن صورت های اقتصادی سایر شرکت ها به تدریج این لیست افزایش پیدا خواهد نمود تا بدین وسیله در دولت سیزدهم با افزایش نظارت های عمومی شاهد بهبود عملکرد شرکت های دولتی باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وعده خاندوزی درباره صورت های اقتصادی عملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده خاندوزی درباره صورت های اقتصادی عملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید