پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر دانش آموزان از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی دانش آموزان را از اولویت های وزارت آموزش و پرورش دانست.

پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر دانش آموزان از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، حسن شربت دار اظهار کرد: پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی در جمعیت دانش آموزی، از اولویت های وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه شد طرح ملی نماد است. خط ملی نماد (به شماره 1570) به عنوان یکی از پیوست های برنامه ملی نماد، اکنون در سراسر کشور فعال شده است. این خط دارای سه بخش راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی است که دانش آموزان، مدارس و خانواده ها می توانند با این شماره تماس بگیرند و مشاوره های لازم را به صورت رایگان دریافت کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شربت دار افزود: تماس ها با خط ملی نماد به طور کلی شامل سه دسته هستند؛ راهنمایی در مورد مسائل تحصیلی دانش آموزان، مشاوره در مورد مسائل مربوط به بهداشت روان دانش آموزان و کمک در مورد فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان. از طریق این خط روزانه البته به غیر از روزهای تعطیل کارشناسان هسته ها و مراکز مشاوره آموزش و پرورش، با تخصص های مختلف مشاوره و مددکاری اجتماعی از ساعت 8 تا 20 آماده ارائه خدمت تخصصی هستند و به تماس ها پاسخ می دهند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی به سایر خدمات به پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان اشاره و گفت: در مدارسی که امکان حضور مشاور به هر دلیلی وجود ندارد ساز وکار پیام مشاور پیش بینی شده است که در این طرح، مشاوران مراکز و هسته های مشاوره آموزش و پرورش بر اساس سیاست های اعلام شده و با درک نیازهای روان شناختی دانش آموزان و اولیا، ضمن اولویت بندی محتواهای ارسالی، مراتب را به فوریت در اختیار دانش آموزان و اولیا به طور مستمر قرار خواهند داد.

وی افزود: صدای مشاور از سایر فعالیت های معاونت پرورشی و فرهنگی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان است. لذا با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، لزوم پیگیری و کاهش آسیب های روانی و اجتماعی این بحران در سطح کشور بیش از پیش احساس می شود. بر این اساس با اتخاذ تصمیم برای ایجاد پایگاه های مشاوره در قالب صدای مشاوره، متخصصان امر روانشناسی به صورت حضوری و غیر حضوری در سطح کشور مشغول همکاری هستند و از طریق ارتباط مستمر با مدیران مدارس و معرفی خود به عنوان عضو تخصصی هسته به این کار مهم اقدام می کنند.

شربت دار به طرح همدل اشاره کرد و گفت: در این طرح، مشاوران مدارس به طور مستمر با دانش آموزان و اولیا آنان تماس می گیرند و در جریان مسائل تحصیلی، روانشناختی و تربیتی دانش آموزان قرار می گیرند و رهنمودهای لازم را ارائه می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر دانش آموزان از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر دانش آموزان از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید