چگونه ظرف 2 دقیقه به خواب بروید؟!

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، حتما شما هم افرادی را دیده اید که در هر مکان و زمانی می توانند به راحتی بخوابند. فقط کافی است اراده کنند تا چشمانشان بسته شده و به خواب عمیق فرو بروند. همه حسرت خوابیدن این افراد را می خورند اما هیچ کسی راز این روش از به خواب رفتن را نمی داند. البته افراد معمولا این عادت را به صورت ذاتی دارند اما یک تکنیک خواب نظامی وجود دارد که با اجرای آن می توانید فقط 2 دقیقه بعد از بستن چشم هایتان به خواب بروید. عجیب است اما با کمی تمرین می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

چگونه ظرف 2 دقیقه به خواب بروید؟!

در این مطلب از وبلاگ تکنولوپ مگ می خواهیم این تکنیک خواب جادویی را به شما آموزش بدهیم.

مضرات اختلال خواب

قبل از اینکه به سراغ یادگیری تکنیک خواب جادویی برویم، بهتر است ابتدا با مضرات اختلال خواب آشنا شویم. کم خوابی یا بدخوابی از اختلالات خواب هستند که می توانند به سلامت جسم و روان آسیب برسانند. در این بخش به صورت خلاصه 9 آسیبی که اختلال خواب می تواند برای شما ایجاد کند را بررسی می کنیم.

1. بروز حوادث به علت خواب آلودگی

اختلال خواب باعث ایجاد خستگی مزمن در فکر و بدن می شود و در نتیجه احتمال بروز حوادث مختلف و گاهی خطرناک را در طول روز بالا می برد.

2. کاهش بهره هوشی

خواب نقش مهمی در تفکر و یادگیری دارد. کمبود خواب به هر شکل و علتی ، باعث کاهش توجه، هوشیاری، تمرکز، استدلال و از دست دادن توانایی حل مساله می شود و یادگیری و ثبت خاطرات را برای شما سخت می کند.

3. مسائل سلامتی

اختلال خواب و کم خوابی باعث ایجاد مسائل جسمی فراوانی از جمله بیماری های زیر می شود:

  • بیماری قلبی
  • حمله قلبی
  • نارسایی قلبی
  • ضربان نامنظم قلبی
  • فشار خون بالا
  • سکته
  • دیابت

4. ایجاد افسردگی

کمبود خواب با گذشت زمان می تواند باعث ایجاد افسردگی یا تشدید علائم آن شود. البته کم خوابی از علائم افسردگی است و همین موضوع می تواند باعث تشدید این اختلال در فرد شود.

5. پیری پوست

بی خوابی یا کم خوابی باعث زرد شدن پوس و پف کردن چشم ها می شود و به مرور زمان می تواند درخشش پوست را از بین ببرد. همچنین اختلال خواب باعث ایجاد چروک های ریز روی صورت و حلقه های تیره زیر چشم می شود.

6. فراموش کاری

وقتی کم می خوابید، فکرتان نمی تواند اطلاعات را دسته بندی و بایگانی کند در نتیجه خیلی از اتفاقات و صحبت ها را فراموش می کنید یا نمی توانید خاطرات را به یاد بیاورید.

7. افزایش وزن

بله عجیب است؛ اما اختلال خواب باعث افزایش احساس گرسنگی، اشتها و تمایل به مصرف غذاهای پرچرب و کربوهیدرات می شود! به همین دلیل است که اغلب افرادی که کم می خوابند چاق هستند. در تحقیقی که در سال 2004 انجام شد مشخص شد افرادی که کمتر از 6 ساعت در روز می خوابند 30% بیشتر از افرادی که بین 7 تا 9 ساعت می خوابند در معرض چاقی قرار دارند.

8. افزایش خطر مرگ!

در مطالعه ای که در سال 2007 در بریتانیا روی 10هزار کارمند دولتی انجام شد مشخص شد افرادی که شب ها 5 ساعت یا کمتر از آن می خوابیدند، خطر مرگ به هر علتی را برای خود تا 2 برابر افزایش می دادند. در این تحقیق مهم ترین علت مرگ ناشی از اختلال خواب، بیماری های قلبی عروقی ثبت شده است.

9. از دست دادن توانایی ارزیابی و تشخیص

اختلال خواب می تواند توانایی قضاوت و تشخیص را مختل کند. این اختلال امکان ارزیابی صحیح موقعیت ها را از افراد گرفته و امکان تصمیم گیری عاقلانه را از بین می برد.

منشا تکنیک خواب جادویی

این تکنیک، که در ارتش مورد استفاده قرار می گرفته، برای اولین بار در سال 1981 از طریق لوید باد وینتر در کتاب آرام باش و برنده شو منتشر شد. جاستین آگوستین، مربی تناسب اندام، در اکانت TikTok خود این تکنیک را معرفی کرد و طبق آمار این شبکه، 7.2 میلیون نفر این تکنیک را به کار گرفته اند.

آموزش تکنیک خواب از طریق اگوستین

برای شروع باید بدنتان را آرام کنید و به طور سیستماتیک استراحت کنید. هر قسمت از بدنتان، از فرق سر تا نوک انگشتان پا، باید به معنای واقعی کلمه استراحت کنند. پس در رختخواب دراز بکشید و بدنتان را استراحت دهید. با شل کردن ماهیچه های پیشانی شروع کنید. سپس چشم ها، گونه ها و فک خود را شل کنید و روی تنفس خود تمرکز کنید. حالا به سمت گردن و شانه ها بروید.

قبل از گذر از این قسمتT حتما مطمئن شوید که هیچ ماهیچه ای در شانه منقبض نشده است. تا جایی که می توانید شانه هایتان را پایین بیاورید و ماهیچه هایتان را شل کنید. بعد از آن نوبت به بازوها، دست ها و انگشتان می رسد. دست ها را کنار بدنتان باز کنید و تصور کنید که احساس سوزن سوزن شدن همراه با گرما از بالای سر به سمت نوک انگشت های دست می آید.

نفس های عمیق بکشید و اجازه بدهید این گرما و سوزن سوزن شدن جریان داشته باشد. حالا قفسه سینه و شکم را شل کنید و بعد از آن ران ها، زانوها، پاها و انگشتان پا را شل کنید. دوباره همان گرما و سوزن سوزن شدن را احساس کنید که این بار از قلبتان تا نوک انگشتان پا جریان دارد. حالا که جسم تان آزاد شد نوبت به فکر می رسد.

هر گونه فکر، اضطرات و استرس را از فکر پاک کنید و آن را خالی نگه دارید. هر بار که حواستان پرت می شود 10 ثانیه با خودتان تکرار کنید فکر نکن، فکر نکن، فکر نکن… اگر این تمرین را به مدت 6 هفته هر شب و به درستی انجام دهید، می توانید به راحتی در عرض 2 دقیقه بعد از بستن چشم هایتان به خواب بروید.

مرور کلی

هنوز هیچ مطالعه علمی خاصی روی این تکنیک خواب انجام نشده است؛ اما به نظر می رسد که این تکنیک یک مدیتیشن عالی برای پاکسازی فکر و آرامش بدن قبل از شروع استراحت شبانه است. اگر شما هم از ترفند و تکنیک خاصی برای داشتن خوابی آسوده و راحت استفاده می کنید برای ما در قسمت کامنت ها بنویسید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ تکنولوپ مگ را بخوانید.

منابع: Menshealth ، Webmd

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه ظرف 2 دقیقه به خواب بروید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ظرف 2 دقیقه به خواب بروید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید