40 مدل آینه قدی پایه دار مناسب اتاق خواب و ورودی منزل

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مدل آینه قدی پایه دار امروزه هواداران زیادی پیدا نموده است، داشتن چنین وسیله ای در دکوراسیون داخلی از لحاظ زیبایی و کارایی بسیار سودمند خواهد بود. مزیت عظیم آینه های قدی این است که در هر دکوراسیونی با هر سبکی به خوبی هماهنگ می شوند، دکوراسیون های مدرن، سنتی، کلاسیک، روستیک و حتی صنعتی و آرت دکو هم می توانند با آینه های قدی بخوبی تزیین شوند. البته در انتخاب مدل باید هوشمندانه عمل کنید، تا بنوعی وسیله مد نظر شما نقش کامل کننده دکوراسیون را داشته باشد.

40 مدل آینه قدی پایه دار مناسب اتاق خواب و ورودی منزل

همانطور که اشاره شد آینه های قدی علاوه بر زیبایی، بخاطر عظیم تر نشان دادن فضای اتاق، کارایی بسیار بالایی هم دارند. این موضوع خصوصا در اتاق خواب های آپارتمانی که با مشکل کمبود شدید جا روبرو هستند، بی نهایت سودمند واقع خواهد شد. آینه با بازتاب نور، هر فضایی را دو برابر نشان می دهد. در نتیجه استفاده از آینه های عظیم حتی در اتاق خواب های کوچک می تواند خیلی موثر باشد. بعلاوه اگر اتاق اصلی یا اتاق خواب تان کم نور است، استفاده از آینه می تواند تا حدودی این مشکل را حل نماید. البته برای گرفتن برترین نتیجه، باید آینه قدی را با سیستم نورپردازی هوشمندانه و موثر ترکیب کنید. . در این مطلب با تعداد از طرح های تازه و زیبای مدل آینه قدی پایه دار آشنا خواهید شد که نمونه های بسیار خوبی برای ایده گیری هستند.

آینه های قدی مدل های بسیار متنوعی دارند، اما همانطور که می دانید بیشترین زیبایی روی ظاهر یک آینه را فریم آن می گذارد. فریم آینه تا حدود زیادی نوع سبک طراحی آینه را معین می نماید. آینه های قدی بطور کلی در دو نوع با فریم و بدون فریم عرضه می شوند. انواع فریم دار که جنس های متنوعی مانند چوب، فلز و ام دی اف، پلاستیک و شیشه دارند، عموما بخاطر نقش و نگارهایی که روی فریم طراحی می گردد مناسب دکورهای کلاسیک هستند، مدل های بی فریم یا فریم دار خیلی نازک، چون ساده بوده و هیچ نقش و نگاری ندارند، بیشتر در دکوراسیون های مدرن و مینیمال کاربرد دارند.

وقتی نوبت به انتخاب و خرید مدل آینه پایه دار قدی می رسد، سایز و مقدار آینه اهمیت زیادی پیدا می نماید. همیشه سعی کنید مقدار آینه را طوری انتخاب کنید که با سایر وسایل موجود در خانه هماهنگی داشته باشد، برای مثال اگر مبلمان عظیمی در خانه دارید، انتخاب آینه های بلندقدتر و عظیم تر ایده بهتری خواهد بود. آینه های عظیم را می گردد در کنار مبلمانی مثل میز ناهارخوری یا مبل پذیرایی هم قرار داد. نکته بسیار مهم در اینجا تطابق جنس فریم با جنس مبلمان اتاق است. برای اتاق خواب سعی کنید فریم آینه را دقیقا مشابه فریم تخت خواب انتخاب کنید. این موضوع در اتاق های دیگر مثل نشیمن و پذیرایی هم صادق است، برای مبلمان رنگ چوب طبیعی، باید از آینه هایی با فریم چوبی به رنگ طبیعی چوب بهره ببرید.

مورد دیگری که در انتخاب مدل آینه قدی پایه دار باید توجه کنید، مقدار نقش و نگارهای روی فریم آینه یا پایه آن است. اگر آینه انتخابی تان طرح های پر و فاخری دارد، مثل منبت کاری هایی که روی فریم چوبی مبلمان می گردد، بهتر است آینه در محیطی خلوت قرار بگیرید تا بتنهایی زیبایی خود را نشان بدهد. اگر آینه منبت کاری شده یا پر نقش و نگار را کنار مبلمان سلطنتی یا کلاسیک بگذارید، ممکن است خیلی فضا شلوغ دیده شده و بدتر از آن، آینه محبوب تان اصلا بچشم نیاید، در حالی که قرار دادن آینه در مکانی تنها که اطرافش چیزی نباشد، تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت. با این کار هم آینه به زیبایی خودنمایی می نماید و هم دکوراسیون فضا مرتب و پر دیده می گردد.

برای دکوراسیون های روستیک، چوب با ظاهری طبیعی و هوا زده همیشه برترین انتخاب است. این مورد بیشتر در اتاق خواب کاربرد دارد از آنجایی که دکوراسیون روستیک اتاق خواب محبوب خیلی از خانه دارهای ایرانی است، قرار دادن یک آینه با فریم چوبی هوازده و طبیعی انتخابی هوشمندانه خواهد بود. بعلاوه قرار دادن ست چندتایی مدل آینه قدی پایه دار کنار هم هم یک ایده هوشمندانه دیگر برای تزیین دکوراسیون اتاق خواب یا ورودی خانه است. این آینه های قدی معمولا در دو سایز فراوری می شوند یک سایز عظیمتر و یک سایز تقریبا نصف مدل عظیمتر. قرا دادن این آینه ها روبروی هم فضای بسیار جالب و رویایی در راهروی ورودی خانه یا اتاق خواب ایجاد خواهد نمود.

برای افزایش کارایی آینه های قدی می توانید میز کنسولی شیک با پایه کوتاه را دقیقا جلوی آینه قرار دهید، میزی که انتخاب می کنید باید پایه کوتاه بوده وزیر آن باز باشد تا ادامه آینه از زیر میز هم قابل روئیت باشد، این شیوه چیدمان هم بیشتر مناسب خانه های کلاسیک و سنتی است و هیچ تاثیر منفی ایی روی دیزاین آینه نخواهد گذاشت. شکل های زیر تعدادی از این ایده های خلاقانه را نشان می دهد.

منبع: اتاق

به "40 مدل آینه قدی پایه دار مناسب اتاق خواب و ورودی منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 مدل آینه قدی پایه دار مناسب اتاق خواب و ورودی منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید