8 اشتباهی که یک گردشگر حرفه ای انجام نمی دهد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، تفاوت های یک گردشگر آماتور و یک گردشگر حرفه ای

فرقی ندارد به ژاپن سفر نمایند یا گرجستان و یا فرانسه؛ به آسیا بروند یا اروپا یا آفریقا یا حتی قطب جنوب! آنها می دانند که باید چطور رفتار نمایند، کجاها را اول بگردند، از چه جاهایی هر چند معروف بازدید ننمایند و چه رفتاری در یک شهر یا کشور دیگر داشته باشند، بله منظور ما گردشگر های حرفه ای است! اما نقطه مقابل آنها افرادی هستند که سفر می نمایند و ممکن است گردشگر هم باشند اما اشتباهاتی انجام می دهند که باعث می گردد هیچ وقت مثل گردشگر های حرفه ای نباشند و همواره آماتور باقی بمانند! مطمئنا شما دوست ندارید جز این دسته از افراد باشید، بنابراین پیشنهاد می کنیم 8 قدم اشتباهی که گردشگر های آماتور برمی دارند را بشناسید تا در سفرهای بعدی تان از آنها دوری کنید. با خبرنگاران همراه باشید:

8 اشتباهی که یک گردشگر حرفه ای انجام نمی دهد

1- بیشتر با اتوبوس های توریستی یا تاکسی جابه جا می شوند

اگر به شهری رفته اید و زمان خیلی کم و محدودی برای گشت و گذار در آن دارید، استفاده از این وسایل نقلیه ایده بدی نیست؛ در غیر اینصورت، یکی از بدترین روش های گشتن شهر است چون هم گران است و هم روش خیلی پیش افتاده ای است. اگر خودتان در شهر راه بیفتید و جاهای مختلف آن را بگردید و حتی گم شوید مطمئن باشید هم به یاد ماندنی تر است هم مزه بیشتری دارد!

2- همراه بردن چند کیف بزرگ حتی برای سفر یک هفته ای!

مطمئنا اینکه نصف وسایل خانه تان را در یک کیف یا چمدان بچپانید و مدام همه جا با خودتان جابه جا کنید، اصلا رفتار حرفه ای نیست، نه؟

3- انداختن یک دوربین گران قیمت و بزرگ دور گردن

به اینها یک کلاه لبه دار احتمالا حصیری با دهانی که از تعجب باز مانده را هم باز کنید!

4- به همه منظره ها و دیدنیهای اطرافشان با آیپد نگاه می نمایند!

اگر بتوانید این عکس را به کسی نشان دهید، به شما جایزه می دهم! عکس گرفتن از کسی که در آن شخص در حال عکاسی از یک جای دیگر است واقعا چه جذابیتی دارد؟

5- درآوردن یک نقشه غول پیکر هر 5 دقیقه یکبار!

لازم نیست همه بدانند که شما یک توریست هستید، این کار نه لزومی ندارد و نه امن است، اما اگر دوست دارید هدف سارقان و افراد سودجو باشید اینکار را حتما انجام دهید. در واقع با اینکار با آغوش باز از آنها می خواهید که وسایلتان را بدزدند!

6- غذا خوردن فقط در رستوران هایی که در خیابان اصلی قرار دارند

چرا سعی نمی کنید یا کمی زحمت نمی کشید تا یک رستوران دنج در یک خیابان فرعی و جایی کمی آرامتر پیدا کنید معلوم نیست! شاید هرچه پیشخدمت مودب تر باشد و انعام بیشتری بخواهد، بیشتر مورد پسند آماتورهاست. نه؟

7- عکس های افتضاحی که از هم می گیرند!

عکس هایی که پس زمینه آن توریست های دیگر هستند، اصلا پس زمینه جالبی نیستند. این افراد سعی می نمایند تا با انگشتشان به سوژه مورد نظر اشاره نمایند مثلا نوک برج ایفل، تا مطمئن باشند که وقتی شما عکسشان را می بینید، به سوژه هم دقت می کنید!

8- سعی نمی نمایند با فرهنگ بومی آن منطقه جور شوند

آخرین قدمی که شما را تبدیل به یک توریست آماتور می نماید، خوردن صبحانه در یکی از فست فودهای زنجیره ای و بین المللی شهر به جای یک رستوران محلی است.

منبع: victorstravels.com

منبع: الی گشت

به "8 اشتباهی که یک گردشگر حرفه ای انجام نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 اشتباهی که یک گردشگر حرفه ای انجام نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید