2015 گرم ترین سال در تاریخ دنیا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، بر اساس گزارش دیسکاوری و اعلام دانشمندان سازمان ملی اتمسفری و اقیانوسی، ماه جولای (مرداد) سال 2015 با میانگین دمایی 16.6 سانتی گراد گرم ترین ماه اقیانوس های دنیا و سال 2015 گرم ترین سال در تاریخ دنیا هستند.

2015 گرم ترین سال در تاریخ دنیا

طبق گزارش ها هفت ماه اول سال 2015 گرم ترین ماه های ژانویه تا جولای بوده که در تاریخ به ثبت رسیده اند. میانگین دمای ماه جولای 2015 نیز بالاتر از میانگین دمای قرن بیستم اعلام شده است! این ماه ششمین جولای گرم بخش خشکی زمین و گرم ترین جولای زمین در اقیانوس ها معرفی شده است. محققان از برسی روند داده های ثبت شده اظهار داشتند دنیا در حال گرم تر شدن است و به این رویه ادامه خواهد داد. در این گزارش ها به آفریقا اشاره شده است که برای دومین بار گرمترین ماه جولای را در تاریخ تجربه نموده است. سازمان اقیانوسی و هواشناسی که از سال 1880 تا به امروز درحال ثبت دمای دنیای بوده است اظهار داشت: مطالعات آب و هوایی نشان می دهند دماهای به دست آمده گرم ترین دماهای ثبت شده از عصر برنز تا به امروز بوده است.

این گرمای شدید ماه جولای، در منطقه ها دیگری از قبیل قسمت های شمالی آمریکای جنوبی، آسیای مرکزی، بخش هایی از جنوب اروپاو غرب دور آمریکای شمالی نیز ثبت شده است. منطقه های از غرب روسیه، شرق اسکاندیناوی، شرق و جنوب آسیا و بخش هایی پراکنده در مرکز و شمال آمریکا نیز خنک تر از میانگین اعلام شده اند.

داده های سازمان اقیانوسی و اتمسفری آمریکا به وسیله سازمان ناسا و سازمان هواشناسی ژاپن که به نتایج مشابهی نیز رسیده بودند مورد تایید قرار گرفتند. سازمان اقیانوسی آمریکا پیش بینی می نماید براساس داده های ثبت شده از دمای دنیای در سال 2015 و بعلاوه به دلیل رویداد ال نینو که در حال شروع است، سال 2015 گرم ترین سال در تاریخ دنیا خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ تکنولوپ

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "2015 گرم ترین سال در تاریخ دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2015 گرم ترین سال در تاریخ دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید