مصالح ساختمانی

بوگاتی لگویی که حرکت می نماید!

این مدل از بوگاتی با استفاده از بیش از یک میلیون قطعه تکنیکی به وسیله تیم خلاق لگو ساخته شده است.

1 شهریور 1402

آبشار نیاگارا و جاذبه های اطراف آن

شاید نخستین نامی که از آبشارهای مشهور جهان به ذهنتان می رسد، آبشار نیاگارا باشد؛ آبشاری که بسیاری از افراد، آن را به عنوان بلندترین آبشار جهان می شناسند. نیاگارا اگرچه بلندترین آبشار روی زمین نیست، اما از آبشارهای بسیار بلند و محبوب جهان است که زیبایی...

21 تیر 1402

مریخ نورد کنجکاوی یک کتاب سنگی را در مریخ کشف کرد!

مریخ نورد کنجکاوی هنگام کاوش روی سطح مریخ، یک سنگ را کشف نموده که به یک کتاب شباهت دارد.

22 اردیبهشت 1402

احداث یک آزادراه مهم بین تبریز و ارمنستان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه احداث آزادراه تبریز - ارمنستان فاصله بین دو کشور را برای جابجایی بار زمینی 40 کیلومتر کاهش می دهد، گفت: در پی ایجاد منطقه آزاد مشترک با ارمنستان هستیم.

6 اسفند 1401

از طلای اطراف شیراز تا زمین های حوالی بندرعباس!

مهدی بذرافکن در خبرآنلاین نوشت: اتفاق روز گذشته در بندرعباس شبیه تکنیک دروغ بزرگ گوبلز-وزیر تبلیغات هیتلر- است: در فریب با راهبرد دروغ بزرگ، تلاش می گردد تا مخاطب به سمت یک فضای روانی متفاوت با واقعیت سوق داده گردد. این فضای درونی باید به گونه ای ساخته...

3 بهمن 1401

گردشگری برای تماشای فیل ها ، حقایق توریسم فیل سواری در آسیا

فیل ها آزاد متولد می شوند؛ اما همه جا آنها را در زنجیر می بینیم و مقصر اصلی که درصد تقصیر آن به صورت تساعدی در حال بالا رفتن است، صنعت گردشگریست و گردشگری برای تماشای فیل ها. تا همین چند سال پیش، فیل سواری کردن در لیست فعالیت های برنامه ریزی شده سفر همه...

19 دی 1401

نکات مهم برای سالم ماندن در سفر و رهایی از مسائل

تعطیلات، مسافرت و زمانی برای آرامش، تفریح و غذاهای خوشمزه فوق العاده می باشد! جای تعجب نیست اگر نگران اضافه وزن و سالم ماندن خود باشید. این مهم نیست که شما کجایید، جای آشنا مثل زادگاه خود، در سفر و یا در مکانی عجیب و غریب در هر صورت می توانید در بین راه...

17 دی 1401

عکس ، نازک ترین آسمان خراش جهان تکمیل شد

گجت نیوز نوشت: ساخت برج استاینوی، نازک ترین آسمان خراش در جهان و یکی از بلندترین سازه ها در نیم کره غربی به پایان رسید. در ادامه شاهد تصاویر چشمگیر آن باشید.

6 آذر 1401

حمام تاریخی محله درویش

این حمام در دوره صفویه ساخته شده و معماری آن با سایر حمام های تاریخی تفاوت زیادی دارد. حمام تاریخی محله درویش دماوند در راستا فرهنگی شهر دماوند که از امامزاده عبدالله آغاز و به مسجد جامع شهر منتهی می شود قرار گرفته و مربوط به 400 سال پیش است.بنای حمام مستطیل...

11 مرداد 1401

همکاری ایمیدرو با ایران خودرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (شناخته شده با عنوان ایمیدرو) شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران است. ایمیدرو دارای 8 شرکت اصلی و 55 شرکت عملیاتی در زمینه صنایع فولاد، آلومینیوم، مس، سیمان و مواد معدنی است.

9 مرداد 1401

بدهی ایران به سازمان ملل پرداخت شد

کره جنوبی گفت با توجه به بدهی های بلوک شده ایران در این کشور تمام هزینه های مربوط به حق رای ایران در مجامع عمومی سازمان ملل را پرداخت کرده است.

27 خرداد 1401

عجیب ترین فرودگاه دنیا در ژاپن

فرودگاه بین المللی کانسای، دومین فرودگاه بزرگ کشور ژاپن و در عین حال یکی از عجیب ترین فرودگاه های دنیا به شمار می رود.

10 اسفند 1400

کبوترخانه؛ کارخانه ای طبیعی به جا مانده در تاریخ معماری ایران

معماری داخلی کبوترخانه ها استثنایی است؛ عظمت این بناها هم به سبب گستردگی و شکوه و هم به سبب تنوع در فرم اعجاب برانگیز است. برای آشنایی با این بناهای اسرارآمیز با خبرنگاران همرا باشید.

19 بهمن 1400

اوضاع بورس در هفته بعد چطور است؟

به گزارش خبرنگاران، فرایند بازار سهام همچنان ناامیدکننده است و شاخص فرایندی نزولی را در پیش گرفته. آیا این فرایند در هفته آینده ممکن است شاهد تغییری باشد؟ آخرین اخبار برای بورس هفته بعد چه سیگنال هایی دارند؟

13 اردیبهشت 1400

شاتکریت چیست؟ تعریف، انواع، روش اجرا، مزایا و معایب آن

بتن ریزی و سیمان کاری در صنعت ساخت و ساز، در هر مقیاس و هر پروژه ای که باشد از جمله مهم ترین عملیات های پروژه است و هر روز هم روش های جدیدی برای اجرای آن ها به کار گرفته می گردد. شاتکریت که گاهی گونیت نیز خطاب می گردد، در واقع یک روش از اجرای بتن یا سیمان...

18 اسفند 1399

مرگ افشاگر تونل مخفی برلین که از زندان به بلوک شرق گریخت

جورج بلیک، جاسوس دو جانبه بریتانیایی در دوران جنگ سرد در سن 98 سالگی درگذشت.

13 بهمن 1399

اجرای برآورد در قلعه گل دره شهر در استان ایلام

حدس در محوطه قلعه گل دره شهر ایلام که به دوران اشکانی، ساسانی و قرون اولیه اسلامی بازمی شود، در راستای تثبیت عرصه و حریم اثر انجام شد.

8 مهر 1399

زندگی بشر در مریخ؛ نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک

خبرنگاران: تحرکات تازه دانشمندان برای عملی کردن رویای انسان برای زندگی در مریخ، بهانه ای شد تا در یک مطلب چالش ها و هیجانات ماجرا را آنالیز و مرور کنیم.

21 شهریور 1399

نقاشی های زیبایی که با جلوه بوکه ترسیم شده اند

فیلیپ بارلو در مجموعه نقاشی های انتزاعی لحظه های زودگذر را که معمولاً به وسیله لنزهای دوربین خارج از فوکوس مشاهده می گردد طراحی می نماید.

15 مرداد 1399