الکاظمی به ایزدی ها قول داد پرونده ربوده شدگان آنها را بین المللی کند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، نخست وزیر عراق امروز، دوشنبه قول داد برای یافتن ایزدی های ربوده شده کوشش کند و کوشش ها برای یافتن آنها را به کوشش های بین المللی گره بزند.

الکاظمی به ایزدی ها قول داد پرونده ربوده شدگان آنها را بین المللی کند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، در بیانیه دولت عراق آمده است: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در ملاقات با هیئتی از نجات یافتگان ایزدی از ساکنان شهرستان سنجار، روستای کوجو و مناطق اطراف گفت: جنایت وحشیانه در حق ایزدی ها را در آن روز شوم سوم اوت 2014 به دست گروهک داعش و شرایط دشواری که در پی اشغال مناطق شان شاهد بودند، به یاد می آورم.

الکاظمی تاکید نمود: آنچه ایزدی ها در معرض آن قرار داشتند درد نژادی بی تکرار است و جنایتی وحشتناک که مورد توجه جامعه دنیای است و دنیا با این پرونده اعلام همستگی کرد.

او بر لزوم کوشش برای زنده نگه داشتن این جنایت در بین نسل های آینده تاکید نمود و این مساله را منعکس کننده وحشی بودن داعش و قهرمانی نیروهای امنیتی دانست که بر تروریسم پیروز شدند و وطن را آزاد کردند.

او خطاب به هیئت ایزدی گفت: عراق وطن شماست و دولت کوشش می نماید از تمام اقشار ملت عراق حمایت و از هویت شان حفاظت کند. تنوع عراق عامل قدرت آن است نه نقطه ضعف آن. ما گرسنگی و دردهای ایزدی ها را به عنصر امیدبخش در آینده تبدیل می کنیم که در آن همه شهروندان از احترام برخوردار خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "الکاظمی به ایزدی ها قول داد پرونده ربوده شدگان آنها را بین المللی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی به ایزدی ها قول داد پرونده ربوده شدگان آنها را بین المللی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید